muzicaro
door muzicaro Jun 6, 2012 om 21:54
Computers & telefonie

R4 kaart van R4 mania

Bij R4 Mania (internet) heb ik op 22 mei jl. een R4 kaart voor Nintendo dsi XL gekocht. Ik ontving mijn bestelling niet en heb op 29 mei een email gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef. Ik kreeg meteen als antwoord dat de bestelling niet voorradig was en dat zij ook zaten te wachten op hun bestelling.

Vandaag, 6 juni, heb ik opnieuw een mail gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef. Ik kreeg een mail met de mededeling dat er een probleem was met de betaling en dat ze pas na betaling mijn bestelling konden versturen.

Ik heb de betalingsbewijzen gestuurd met de mededeling dat ik ze niet geloof en dat ik denk dat ze oplichters zijn, want het geld is gewoon via Ideal betaald. Hiervan zijn bewijzen. Bovendien heb ik een email ontvangen dat de betaling is ontvangen.

Opeens krijg ik een mail dat ze samenwerkten met Moneybookers en dat die het geld niet naar hen overmaken en dat ze daarom mijn bestelling niet versturen. Ik moet nu bij Moneybookers maar mijn geld gaan terugvragen.

Ik heb R4 Mania gemaild en doorgegeven dat ze zich er niet zo gemakkelijk van af kunnen maken. Ik heb een bestelling gedaan bij R4 mania en heb niets te maken met Moneybookers. R4 mania is dus de verantwoordelijke. Zij moeten leveren. En ze moeten zelf maar zien hoe ze hun geld van Moneybookers krijgen. Ik heb tenslotte geen samenwerking met Moneybookers.

Het is geen website met keurmerk natuurlijk, dus waarschijnlijk ben ik gewoon mijn geld kwijt. Ik heb wel gedreigd dit probleem op internet te melden waardoor ik hoop dat R4 Mania een slechte naam krijgt waardoor niemand meer iets bij hen willen bestellen.

Graag wil ik tips hoe ik nog verder zou kunnen handelen? Wie heeft nog meer zo'n ervaring met dit bedrijf?
Is er nog iets te doen waardoor ik misschien toch mijn geld nog kan terugkrijgen?

R4 Mania is dus een inferieur bedrijf dat zijn verantwoordelijkheid niet wenst te nemen en die gewoon afschuift op zijn klant. Nog erger: ik krijg zelfs een email van ze dat ik 20 % korting krijg op mijn volgende bestelling!!! Wat een lef.

Overigens heb ik vaker via internet dingen besteld en het is nog nooit mis gegaan. Ik ben in het algemeen heel kritisch en en onderzoek altijd of het wel een behoorlijk functionerend bedrijf is. Blijkbaar is het nu dus toch misgegaan.

5422 16 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Jun 7, 2012 om 00:00
740 Antwoorden / 1 Vragen

Haha... Als je een R4 kaart koopt om de boel op te lichten wordt je dus zelf opgelicht ;-)

muzicaro
door muzicaro - Jun 7, 2012 om 09:04
53 Antwoorden / 15 Vragen

beste hereistom

Dat is nog eens een nuttig antwoord. Hartelijk dank voor je bijdrage.
R 4 Mania is een bedrijf dat ook gewone andere kaarten verkoopt, dus moeten ze gewoon hun verantwoordeijkheid nemen. En omdat ik nu een R4 kaart koop mag ik dan meteen opgelicht worden? En als ik een gewone andere kaart gekocht had zou ik niet opgelicht worden?

pr
door preciesoptijd - Jun 7, 2012 om 09:25
21 Antwoorden / 1 Vragen

@muzicaro
Als deze club oplichters zijn, dan vind ik het heel goed dat je dat kenbaar maakt. En nee, jij hebt geen boodschap aan die Moneybookers. Jij hebt het geld overgemaakt naar de door R4 opgegeven rekening. Natuurlijk hoor jij dan vervolgens je bestelde product te ontvangen.

Maar ze veranderen hun verhaal ook? Eerst is het product (tijdelijk) niet leverbaar en later zeggen ze dat je geld niet hebben ontvangen?

hereistom
door hereistom - Jun 7, 2012 om 11:27
740 Antwoorden / 1 Vragen

Was maar een grapje hoor, er staat een smiley achter!
Maar inderdaad mogen ze je niet oplichten, als je een bewijs van betaling hebt en al die mailtjes van hun, dan kun je daarmee aangifte doen bij de politie!

jo
door jorisw - Jun 7, 2012 om 11:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=muzicaro schreef op donderdag 7 jun 2012, 09:04]beste hereistom

Dat is nog eens een nuttig antwoord. Hartelijk dank voor je bijdrage.
R 4 Mania is een bedrijf dat ook gewone andere kaarten verkoopt, dus moeten ze gewoon hun verantwoordeijkheid nemen. En omdat ik nu een R4 kaart koop mag ik dan meteen opgelicht worden? En als ik een gewone andere kaart gekocht had zou ik niet opgelicht worden?

Er zit wel een kern van waarheid in het antwoord van hereistom. Dit soort producten zit op het randje van illegale producten. Het hoeft dan ook niet verwonderlijk te zijn dat bedrijven die dit verkopen niet altijd even betrouwbaar zijn.

muzicaro
door muzicaro - Jun 7, 2012 om 12:13
53 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat niet om het bedrag (maar € 28,-). Ik overleef dat wel. Er is zoveel rotzooi te vinden op internet en ik ben er dus ingetrapt. Jammer voor mij. Maar ik wil graag voorkomen dat meer mensen erin trappen, dus wil ik proberen hieraan iets te doen.
Veel slechte informatie over dit bedrijf blijft lang hangen op internet. Hopelijk worden de mensen daardoor gewaarschuwd en bestellen ze niets.
Waarschijnlijk is het nu al gelukt, want de website is opeens niet meer bereikbaar.
En waarschijnlijk is Moneybookers dus geen boosdoener. Maar dat zoek ik nog uit.

Elke tip om zo'n bedrijf aan te pakken is meegenomen. Dus als iemand nog een goede tip heeft, lees ik dat graag.

hereistom
door hereistom - Jun 7, 2012 om 12:17
740 Antwoorden / 1 Vragen

Je kun ook bij bijv. Goeievraag.nl melden over je ervaring met dit bedrijf en vragen of er meer gedupeerde zijn.

hereistom
door hereistom - Jun 7, 2012 om 12:20
740 Antwoorden / 1 Vragen
ej
door ejr - Jun 15, 2012 om 23:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een klacht ingedient bij Moneybookers en heb inmiddels mijn geld terug gekregen,

Dus tip neem contact op met moneybookers ze helpen je goed

muzicaro
door muzicaro - Jun 16, 2012 om 09:03
53 Antwoorden / 15 Vragen

De klachten die op klacht.nl staan zijn o.a. van mij. Inmiddels hebben meer gedupeerden met mij contact opgenomen en wij hebben weer contact opgenomen met Moneybookers. Wij hebben allemaal contact opgenomen met Moneybookers. het lijkt er dus op dat wij het geld terug zullen krijgen.

Blijft over: de slechte behandeling door R4 Mania, want volgens Moneybookers hebben zij wel degelijk het geld gekregen terwijl ze beweren van niet en daarom hun bestellingen niet leveren.
R4 Mania schuift gewoon door naar Moneybookers tewrijl zijzelf een slechte bedrijfsvoering hebben. Beter dat niemand daar ooit meer iets bestelt.

tdehond
door tdehond - Jun 16, 2012 om 09:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt aantonen dat u betaald heeft voor de bestelling.

Als niet binnen 30 dagen geleverd is kunt u uw geld + eventuele verzendkosten terug vorderen bij bedrijf waar u de bestelling gedaan heeft. U stuurt dan een ontbinding overeenkomst omdat product niet geleverd is.

voorbeeldbrief Consuwijzer: klik

Aanpassen aan uw omstandigheden.
U heeft betaald. Webshop moet leveren en is dus in gebreke gebleven. M.i. moet Webshop uw betaling afhandelen met bedrijf waarmee ze in zee zijn gegaan m.b.t. betaling. Dat is hun probleem.

rd
door rdvangent - Oct 16, 2012 om 09:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen,

Heb net mijn vraag gesteld op een andere pagina, en zag dat er al een vraag over dit onderwerk was geplaatst.

Ik heb dus onlangs 9 oktober 2012 een R4 kaart besteld via R4mania, heb de kaart gelijk betaald via ideal en ook gelijk een orderbevestiging ontvangen via de mail.
Tot mijn verbazing eergister heb ik de kaart nog steeds niet binnen gekregen, ik ben gaan mailen via de site onder de link contact. Ben op zoek gegaan naar een telefoonnummer maar nergens kunnen vinden.

Heb een mail gestuurd via de link contact, maar tot op hede nog niks terug gekregen.
Tot mijn grote verbazing keek ik op google en zag dat er vele klachten waren/zijn over R4 mania, ben daar behoorlijk van geschrokken !! want op de site van R4 mania staat dat ze de officiele site zijn van de R4 kaart.

Ben bang dat ik me geld kwijt ben !!

Ik heb het niet breed en heb het kaartje besteld voor een vriendje van mijn zoon, die dus samen het kaartje hebben kwijt gemaakt hebben wij moeders besloten dat zij ieder de helft van het kaartje zouden betalen. Ik heb dus gezocht naar een goedkope site en kwam uit op 'de officiele site' van de R4 kaart. dus R4 mania...

Iemand een idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen, en waar ik moet zijn misschien een telefoonnummer of een mailadres. zou er graag alles aan doen om mijn geld terug te krijgen.

talisker57north
door talisker57north - Dec 16, 2012 om 13:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal erg vervelend voor degene die hun bestelling wel betaald maar niet geleverd hebben gekregen.

Toch zijn ook positieve ervaringen.
Op 4 december j.l. heb ik op deze site een bestelling geplaatst. (gelijk betaald via ideal) Op 6 december is de opdracht verwerkt en op 7 december verstuurd. Allemaal te volgen via je order status op de site. daarna was het even stil,maar..... op 14 december kwan de postbode toch netjes mijn bestelling afleveren.

Dat het allemaal wat langer duurt is logisch, het bedrijf opereert tenslotte niet vanuit Nederland.

Ik ben een tevreden klant.

si
door siesje79laafje - Jan 3, 2013 om 23:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals meerdere met mij heb ik ook een r4 kaartje besteld bij r4mania op 26-11-12 en kreeg ook een mailtje dat hij verzonden was op 30-11-12. Hij komt niet uit nederland dus ging er 5 werkdagen overheen en kreeg hem dan ook netjes binnen op 10-11-12. Omdat de site mij wel beviel heb ik nog een bestelling gedaan goede service ( DACHT IK). Ik kreeg een mailtje binnen dat hij verzonden was op 17-12-12 maar omdat de feestdagen er tussen zaten dacht ik ja dan kan het wat langer duren. Vandaag nog niet binnen dus dacht ik , ik ga maar eens mailen en tot mijn verbazing is de site er ineens niet meer. Als ik r4mania intikte kreeg ik alleen maar de site doorgelinkt naar kassa ik dacht nee he centen kwijt. nu lees ik dat je kan proberen je centen terug te krijgen van moneybookers dus dat gaan we maar eens proberen. hoop dat het nog lukt maar mijn vertrouwen in bestellen (of betalen) via internet is wel verdwenen.Hoop natuurlijk dat hij gewoon nog in de brievenbus valt maar die kans is dus erg klein.

Ik was een tevreden klant

talisker57north
door talisker57north - Jan 4, 2013 om 00:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad lijkt de site uit de lucht te zijn gehaald.
Waarschijnlijk is de kaartverkoop niet alleen in NL verboden, maar worden dit soort bedrijfjes ook elders in Europa nagejaagd. Wat je dan krijgt is dat dit soort ondernemingen kort opereren en dan weer worden opgedoekt.
( precies hetzelfde doet zich ook voor op bv marktplaats in de handel in R4 kaartjes )

Erg vervelend als je hierdoor je bestelling misloopt, maar ook een risico wat je zelf moet incalculeren als je je hier mee inlaat. Gelukkig gaat het in meeste gevallen maar om enkele tientjes, te overzien dus m.i.

muzicaro
door muzicaro - Jan 4, 2013 om 09:52
53 Antwoorden / 15 Vragen

De site is vaker uit de lucht geweest, maar telkens weer teruggekomen. Toen ik problemen met hen had gebeurde dat ook, maar na enkele dagen stond de site er gewoon weer. Ik raad iedereen aan dit te blijven controleren en te blijven klagen zodra de site er weer staat.
Soms krijg je meteen antwoord, soms duurt het maanden.
Ik weet niet of ze nog werken met Moneybookers. Ik heb ook al berichten ontvangen dat dat weer veranderd is. Je kan het zien aan de omschrijving bij de afboeking van het internetbankieren.