bv
door bvbutb Sep 26, 2013 om 16:46
Computers & telefonie

Rare telefoonnummers

Bij deze de vraag ik wordt gebeld met hele rare nummers zie hieronder.
Weet iemand soms waar deze vandaan komen.

21219 21 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 26, 2013 om 16:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Die zullen uit het buitenland komen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 26, 2013 om 17:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vast of mobiel?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 26, 2013 om 17:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

000 is niet heel toevallig 088? Dat zou de volgende twee cijfers (16/17) kunnen verklaren.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 26, 2013 om 17:19
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Van uit USA is het vaak goedkoper dan elders en dit soort Call Centers hebben ook niet te maken met onze Bel Me Niet registers....

Daarom doen ze dat dus nooit op een aanbieding reageren want dan bellen ze nog vaker....
Als ze al NL spreken, gewoon ophangen als je ze ooit kreeg.
Het is dus vrijwel zeker ongewenste reclame en na pleur op klootzak en ophangen zullen ze je verwijderen....

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2013 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon even opnemen en vragen waar het nummer vandaan komt werkt waarschijnlijk beter dan het hier vragen...

gsm
door gsm - Sep 26, 2013 om 21:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Via Verenigde Staten of Canada, vaak via New York, gebeld worden in slecht Engels vanuit India of Nigeria, met de kwalijke bedoeling om je computer te vernielen en daarna tegen betaling te "herstellen". Hersteld wordt er uiteraard nooit en te nimmer.

ra
door ragdolletje - Sep 27, 2013 om 12:16
30 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon niet opnemen en geen aandacht aan besteden aan zulke types/ nummers. Als de nummers je niet bekend voorkomen, gewoon laten rammelen die telefoon!

di
door dionysos866 - Sep 27, 2013 om 12:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.zoekopnummer.nl/ is wel handig. En ik denk 3x 000 is vast 00 1 (USA), denk ook eens aan www.bel-me-niet.nl register.

ti
door titust - Sep 27, 2013 om 12:33
15 Antwoorden / 0 Vragen

De telefoonnummers bij google intikken, echter de eerste 0 vergeten (dus 001etc.). Je ziet dan hits met whocallsme.com, kun je gerust aantikken.
Die nummers worden al jaren gebruikt om je te 'helpen' met windowsproblemen die je niet hebt. Ofwel pogingen om je geld afhandig te maken.

snrwo1
door snrwo1 - Sep 27, 2013 om 12:38
33 Antwoorden / 2 Vragen

Waar deze nummers vandaan komen? Ik weet het niet, maar wel dat er verscheidene "bedrijfjes" zijn die met behulp van indiaase "werknemers" proberen om je wijs te maken dat jouw pc besmet is. Zelf ben ik ook een tijdje lastig gevallen. Gelukkig kan ik in mijn router nummers blokkeren, dus die bellen mij niet meer. Tot gister, toen werd ik ook weer gebeld, maar ik was niet thuis. Dit keer kwam het uit 0038 ( ik geloof bosnië-Herzegovina) . Dus weer een blokkeer regel toegevoegd.

woezelpoezel
door woezelpoezel - Sep 27, 2013 om 12:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

Veel van deze telefoonnummers zijn op te sporen via de website tellows.nl.
Het nummer intikken op google heeft ook vaak resultaat.
Succes.

jantom
door jantom - Sep 27, 2013 om 13:07
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook wel eens gebeld door een persoon waarbij ik een vreemd telefoonnummer op mijn display kreeg te lezen. Ook beginnend met 000.

Het was een kennis van mij die mij wel eens belt via InternetCalls, soms vanuit het verre buitenland en soms gewoon hier in NL. Het is niet bij voorbaat verdacht als zo'n nummer zich aandient...

vlinderstv
door vlinderstv - Sep 27, 2013 om 13:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een goede ervaring met HalloBuitenland.nl. Ze zijn zelfs heel behulpzaam en geven heel snel een reactie. Misschien wat voor u.

vlinderstv
door vlinderstv - Sep 27, 2013 om 13:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 26 sep 2013, 18:11]Gewoon even opnemen en vragen waar het nummer vandaan komt werkt waarschijnlijk beter dan het hier vragen...
Dat is mij ten stelligste afgeraden. Zijn site's zoals HalloBuitenland.nl die veel voor je doen, als je gebeld wordt door onbekende nummers.

vlinderstv
door vlinderstv - Sep 27, 2013 om 14:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb nog even beter gekeken. Ik heb het onbekende nummer per mail gestuurd naar klantenservice@hallobuitenland.nl en kreeg heel snel een reactie. Ze gaven aan vanuit welk land het nummer kwam en zelfs - welke stad.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2013 om 14:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=vlinderstv schreef op vrijdag 27 sep 2013, 13:45][quote=diumenge schreef op donderdag 26 sep 2013, 18:11]Gewoon even opnemen en vragen waar het nummer vandaan komt werkt waarschijnlijk beter dan het hier vragen...
Dat is mij ten stelligste afgeraden. Zijn site's zoals HalloBuitenland.nl die veel voor je doen, als je gebeld wordt door onbekende nummers.En waarom dan wel? Zolang je maar niet uitvoert wat ze vragen (programma's installeren bijvoorbeeld) kan het echt geen kwaad om op te nemen.

jp
door jpls - Sep 27, 2013 om 15:05
9 Antwoorden / 1 Vragen

Niet op reageren.
Deze beller gokt er op dat U terugbelt omdat het nummer in het display staat.
De kosten voor het terugbellen kunnen erg hoog oplopen per minuut of per gesprek.

Jan

jp
door jpls - Sep 27, 2013 om 15:07
9 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat er dus om dat U zelf NIET dit nummer terugbelt!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 27, 2013 om 16:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vlinderstv schreef op vrijdag 27 sep 2013, 13:42]Ik heb een goede ervaring met HalloBuitenland.nl. Ze zijn zelfs heel behulpzaam en geven heel snel een reactie. Misschien wat voor u.
Die tarieven daar zijn wel heel erg prijzig. Een voorbeeld; Australië vast 4 cent mobiel 9 cent, dit kan al voor 0 cent en 1,2 cent..

be
door beertje47 - Sep 27, 2013 om 19:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het laatste 1½ jaar zijn wij vele malen gebeld door slechtsprekende "Engelse" of 'Amerikaanse" mannen die je vertellen dat er iets aan de hand is met je computer. Zoals al gezegd; ze komen uit India. Beter is het om gelijk de hoorn er op gooien of zeggen dat je geen computer hebt of zeggen dat je ze niet verstaat en afkappen. Ze proberen in je computer in te breken en wachtwoorden ontfutselen. Niet op ingaan!

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2013 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hou ze gewoon een hal uurtje aan de lijn, dan kunnen ze geen anderen gaan belazeren.