ma
door marrk Dec 24, 2014 om 17:42
Computers & telefonie

Rechten na 5 x reparatie telefoon

Ik heb op 18-02-2013 een samsung galaxy note 1 bestelt bij Belsimpel (online internet winkel). Deze is inmiddels al 5x repareert. Het betreft allemaal verschillende klachten. Nou heb ik gemeld dat ik het vertrouwen in het toestel kwijt ben omdat die na de 5e x repararen meteen weer niet na behoren werkte. Ik heb gevraagt voor een oplossing, maar ze kunnen me alleen een opendoos model aan bieden (2e hands mobiel) En dan vertellen ze er bij dat die op 19 Nov. 2014 bij hun is binnen gekomen. het verdere verleden van het aan geboden toestel wordt niet vertelt. Wel is het aangeboden toestel kwa waarde veel minder waard. Ik heb dus gevraagd op een nieuw toestel en dan eventueel bij betalen. Dit was niet mogelijk volgens hun. Wat zijn mijn rechten?

Mark

856 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2014 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo mark,

Lees eens hier wat Consuwijzer er over schrijft.

Suc6

ma
door marrk - Dec 24, 2014 om 19:28
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor u verwijzing naar consuwijzer. Wat daar staat is dat ik gewoon me geld terug kan krijgen.
Nu zegt Belsimpel dat mijn toestel dermate beschadigt is dat er geen nieuw toestel kan worden aangeboden.
(Het zilvere laklaagje aan de zeikant is er deels af, verder is die gewoon in orde kwa uiterlijk).

Ik wacht af op hun terug bericht, dank voor de moeite!

Mark

alfatrion
door alfatrion - Dec 26, 2014 om 11:42
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kunt de reparatiepogingen op een rijtje zetten (wanneer gemeld, wanneer verzenden, wanneer terug ontvangen)?

ma
door marrk - Dec 26, 2014 om 13:22
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb op 18-02-2013 een Samsung Galaxy Note 1 gekocht.
1. Op 25-01-2014 reparatie; Klachten; Toestel stopt met laden/laadindicatie valt snel weg na begin opladen
2. Ik heb ook problemen gehad met mijn beeldscherm,(kreeg strepen in mijn beeld) deze was gelukkig op te lossen door een simpele software update
3. 25-03-2014 reparatie; Klachten; aan/ uit toets werkt niet
4. 22-09-2014 reparatie; Klachten; Bovenkant scherm laat los, opladen werkt weer niet goed. Ook start het toestel regelmatig opnieuw op.
5. 13-11-2014 reparatie; Klachten; Batterij snel leeg, opladen van 0 tot 100% duurt +/- 7uur. Start regelmatig opnieuw op.

Dit zijn de datum`s dat ik de klachten gemeld heb, vaak heb ik hem de dag daarna opgestuurd.
Ze hebben steets onderdelen vervangen zoals; nieuw scherm, poort voor opladen, batterij. De problemen begonnen te komen bij ongeveer 1 jaar gebruik.

De reparatie`s duurde ongeveer 1 a 2 weken, waar mijn abonnement gewoon doorliep. Hier heb ik geen vergoeding voor gekregen.

Ze hebben als enigste optie nu een open doos model, een nieuw toestel is niet mogelijk want dan moet een reparatie bedrijf die hun aanwijzen hem ''keuren'' of het nog de moeite waard is om te repareren.

ni
door nikkimcbn - Dec 30, 2014 om 16:16
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kun je je niet beroepen op wanprestatie en in een aangetekende brief je geld terug eisen? Ook wel handig om alle bonnetjes en afschriften e.d. van de reparaties te bewaren en een kopie hiervan mee te sturen, als bewijs dat het kapotte product wel degelijk voor veel overlast zorgt.

ma
door marrk - Jan 2, 2015 om 17:56
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor jullie hulp, ik heb inmiddels contact met Kassa zelf gezocht. Morgen verstuur ik een aangetekende brief en als daar geen reactie op komt, wou Kassa mijn graag verder helpen om het probleem op te lossen.

Mark

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer