ak
door ak Jun 7, 2004 om 21:54
Computers & telefonie

Redelijk voorstel?

Ik heb injuli 2002 bij de Kijkshop een Medion laptop (MD5020 € 1699,-)gekocht met 2 jaar garantie. Na 1,5 jaar was de voeding defect en is deze door het servicecenter vervangen (duur reparatie 4 weken). Bij terugkomst waren er direct problemen met de computer. Het geluid viel na een paar minuten uit. Ik heb dit telefonisch bij het servicecenter gemeld maar omdat ik mijn computer niet weer zolang kwijt wilde zijn nog niet direct weer laten ophalen. Later bleek dat cd-rom bloedheet werden en binnen een maand stopte de computer er helemaal mee. Na een uur zeuren bij de servicedienst kwamen die tot de conclusie dat de computer tijdens het transport moest zijn gevallen en dat de computer terug moest naar het servicecenter om bekeken te worden voor verhaal op de transporteur. Ik zou een nieuwe computer aangeboden krijgen (evt. met bijbetaling). Omdat ik geen vertrouwen meer had in de transportdienst en het servicecenter ben ik zelf van amsterdam naar panningen gereden om de computer te brengen. Daar werd mij een vervangende computer (MD6200) aangeboden tegen € 400,- bijbetaling of mijn computer repareren (minmaal paar weken kwijt omdat de onderdelen niet op voorraad waren). Ik had en heb nog steeds twijfels over dit voorstel, maar ik de nieuwe computer geaccepteerd. Mijn vraag is of dit een redelijk voorstel is geweest van Medion

319 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 7, 2004 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ak,

Als je ervan uitgaat dat je 18 maanden de MD5020 gebruikt hebt en de geschatte levensduur stelt op 60 maanden dan is de afschrijving 1699 euro min 510 euro. Je hebt dus voor de MD6200 1189 plus 400 euro betaald. Dit (1589 euro) lijkt me voor een gloednieuwe en duurdere labtop die weer vijf jaar meegaat (althans dat is de verwachting) een alleszins redelijk voorstel. Veel plezier ermee, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2004 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er letterlijk gezegd is dat de laptop waarschijnlijk gevallen is tijdens transport lijkt het me wel erg schappelijk om een volledig gratis nieuwe laptop te leveren. Of hun dat later willen gaan verhalen op de transporteur, dat is hun zorg, maar jij zou niet de dupe moeten zijn van zoiets.