heksje49
door heksje49 Aug 8, 2006 om 21:30
Computers & telefonie

Reparatie

hallo mensen

In april 2005 heb ik een Packerd Bell computer gekocht bij IT`s  waarvan nu al voor de 3e keer het moederbord stuk is en waarvan ook de harddisk 1x  is vervangen.Nu mijn vraag : wat kan ik verlangen van Packerd Bell (voor de garantie  verwijst IT`s mij voor de 4e keer naar PB)?Weer repareren of is er een andere optie mogelijk?Ik zit steeds ong. 30 min. aan de telefoon à 0,45 p/m, 2weken pc kwijt en moet 2 vrije dagen nemen voor als hij opgehaald en teruggebracht wordt.Ik begin daar een beetje van te balen!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

218 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De winkel die de computer heeft verkocht, moet de garantie verzorgen. Op computers is dit 2jaar.
Dus terug naar IT's en het hun laten oplossen

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

PB is nu eenmaal een merk wat niet bekend staat om zijn goede service :( dit is inmiddels wel algemeen bekend! en inderdaad, u moet hem brengen bij It's en ook weer daar ophalen; daar hebt u hem immers ook gekocht? dus zij hebben het ook maar op te lossen!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de problemen dus een HOGE Noodbook, en die zijn kwetsbaar dus erg voorzichtig en liefst vele jaren extra garantie....

de Toshiba Tecra is voor jou dus beter, die gebruiken ze nu ook in Afghanistan bij het Nederlandse leger, zandbak bestendig, en ook nog goede koeling....

De nieuwste IBM die defensie kocht moest thuisblijven, in theorie is deze zowel goedkoper en beter, maar ze zijn daar niet gek.

Dus die oude tossies mogen wel mee, en die mooie nieuwe laten ze gewoon hier staan voor buro vulling....!

Alle genoemde zijn bekende problemen, en je kunt harde schijven ook wisselen voor andere merken want vrijwel elke past erin, wel de beugels overzetten.

Het moederbord gaat vaak kapot door de buigende stekkers... dus die niet ergens tegen aan laten drukken.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2006 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees te vaak dat bij Packard Bell PC's moederbord en vooral de harde disk vervangen wordt.

Ik geloof er niets van dat de hardware dermate slecht is van Packard Bell. Vooral harde schijven zijn tegenwoordig erg betrouwbaar en gaan echt niet zomaar stuk. Of het moet veroorzaakt worden door het verkeerd plaatsen van de PC , bijvoorbeeld op een plek waar onvoldoende koeling mogelijk is.
Wel worden de meeste PC systemen vaak geleverd met reeds verouderde firmware en hardware. Een goede PC-winkel levert de PC in dat geval bijgewerkt met de laatste updates af.
Heel vaak is er wel een bug die gepatched dienen te worden. Nieuwe hardware, zoals een moederbord of disk, lost dan niets op en kan zelfs aanleiding zijn tot OEM licentie problemen met Windows XP.

Eén van de problemen met Packard Bell PC's is dat ze verkocht worden in winkels die geen enkele service bieden voor deze PC's. Ook de garantie wordt onterecht afgewenteld op Packard Bell. Men gaat er van uit dat de klant zelf in staat is om de firmware en de drivers te vernieuwen.
Dit houdt in dat door de klant zelf, meteen na aankoop, de juiste firmware en/of drivers gedownload dient te worden van de website van Packard Bell.
Vervolgens moet de klant deze software zelf installeren.
Bij nieuwe firmware moet eerst nog een boot-CD met de firmware gebrand worden. De firmware dient dan, nadat de PC is opgestart van deze CD, geflasht te worden. Gaat hierbij wat mis dan is dat volgens Packard Bell voor eigen risico van de klant.
Voor de meeste mensen is dit allemaal een ondoenlijke opgave.

Antwoord:
Blijft dus over om de verkoper op zijn verantwoordelijkheid te wijzen en hem er voor te laten zorgen dat er een goed werkende PC op tafel komt, waarin zonodig alle bugs zijn verholpen, mede door het aanbrengen van de laatste updates.

Mensen met een Packard Bell PC dienen er verder op te letten dat ongewenste, maar wel meegeleverde software, niet via het Configuratiescherm (Software), maar via de Smart Restore van Packard Bell verwijderd dient te worden (en ook terug geïnstalleerd indien gewenst).

Bijkomend probleem is dat het handboek op de harde schijf meegeleverd wordt zodat het niet gelezen kan worden als de PC niet werkt. Juist dit boek (manual) moet goed doorgelezen worden bij in gebruikname van de PC. Zet het boek en andere zaken liefst even direct op CD via de ingebouwde CD- of DVD-brander.

Groet,
GSM