Reparatie en garantie
Ik heb bij bcc een asus tablet gekocht. Het tablet is nu 3x weg geweest ivm dezelfde klacht, apps die zomaar stoppen. Nu net weer opgehaald en weer dezelfde klacht. Er is 3x een moederbord geplaatst?! Mijn man heeft dezelfde tablet alleen bij een ander bcc filiaal gekocht en hij heeft dezelfde klacht. Bcc roept zich op hun recht om 3x te repareren voordat je een tegoeden krijgt.ik zeg vervolgens dat de klant recht heeft op een goed apparaat. Ik zag het helemaal verkeerd. Ga maandag weer voor de 4de keer terug naar bcc met mijn tablet. Iemand advies voor het vervolg en de reparatie can mijn in z'n tablet.
Gewoon een nieuw tablet verlangen na de zoveelste reparatie die dus niet helpt.
Heb al een paar keer gevraagd om mijn geld terug maar dat doen ze niet, ze hebben recht op 3x repareren en daarna en tegoedbon die je bij bcc moet uitgeven. Ik vraag me af waar mijn recht op een goed werkend apparaat blijft.
Beste tartufo,
wellicht had u zelf de informatie ook al gevonden op consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/koopovereenkomst-ontbinden?cookie=ja.14149514037961049753561
Geen idee hoe lang de aankoop van de asus tablet geleden is maar het lijkt me niet meer dan redelijk dat u de aanschafprijs (of na lang gebruik van de tablet een gedeelte daarvan) terug krijgt.
Erg bijzonder dat BCC het blijkbaar niet ziet als haar plicht om u als klant een goed werkende tablet te verkopen.
Welke grond dragen ze aan voor dit "recht"? De wettelijke garantie kan het niet zijn, want daar staat dit recht niet in. Sterker nog de consument een vrije keuze uit herstel en vervanging. En als een van die niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast krijgt de consument daar ook de opties prijsvermindering en ontbinding bij.
De vierde aanspraak op de wettelijke garantie van 2 jaar, dus kan bij het aanbieden van de vierde garantieaanspraak de koopovereenkomst worden ontbonden door kopende partij en daar moet verkopende partij zich aan conformeren. Uw volledige aankoopbedrag terugbetaald krijgen, niet in tegoedbon(nen) o.i.d.
Waarom gaan mensen met problemen met een laptop of een tablet terug naar de verkopende winkel voor garantie kwesties?
De fabrikant heeft vaak een veel snellere en betere regeling dan BCC en Media markt.
Mijn Asus laptop had een probleem, aangemeld bij Asus, werd thuis opgehaald door DHL. 6 dagen later bracht DHL de laptop gerepareerd weer retour. Werkt weer perfect.
Vooraf was telefonisch contact met het Asus reparatie bedrijf mogelijk waarbij dingen doorgesproken werden. Werkt beter dan een extra laag van BCC personeel er tussen welke jij duidelijk moet maken wat jij wilt. BCC zijn belangen zijn ook niet altijd gelijk aan de belangen van de klant.
Deze haal breng garantie is niet van toepassing op tablets
=alk schreef op maandag 3 nov 2014, 13:51: Waarom gaan mensen met problemen met een laptop of een tablet terug naar de verkopende winkel voor garantie kwesties?
De fabrikant heeft vaak een veel snellere en betere regeling dan BCC en Media markt.
Mijn Asus laptop had een probleem, aangemeld bij Asus, werd thuis opgehaald door DHL. 6 dagen later bracht DHL de laptop gerepareerd weer retour. Werkt weer perfect.
Vooraf was telefonisch contact met het Asus reparatie bedrijf mogelijk waarbij dingen doorgesproken werden. Werkt beter dan een extra laag van BCC personeel er tussen welke jij duidelijk moet maken wat jij wilt. BCC zijn belangen zijn ook niet altijd gelijk aan de belangen van de klant.
Nooit meer kopen bij BCC. Heb ook heel slechte ervaring met afhandeling van klacht gehad.
Zelfs Klachtenkompas van de Consumentenbond wordt niet op gereageerd.
Idem voor Toshiba, ook waardeloze verlengde garantie voor dit apparaat.
Het is gewoon vechten tegen de bierkaai.
Arnold12
@arnold11
BCC is ook niet mijn favoriete winkel. Enkele jaren gelden kocht mijn dochter er een Samsung laptop.
Na 2 dagen bleek de F toets van het toetsenbord te vallen. Naar BCC winkel gegaan waarna hij weer vast geprutst werd. Ik keek nog eens goed naar de toets, bleek hij er net even anders uit te zien dan de andere toetsen.
Het was een showmodel en waarschijnlijk heeft iemand de F toets eraf gepulkt, waarna BCC een willekeurige toets erop heeft geprobeerd te "monteren".
Na enig heen en weer praten werd een nieuwe laptop uit een ander filiaal opgestuurd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer