Reparatie nieuwe Samsung S4
Half januari nieuwe Samsung S4 bij nieuw abonnement Vodafone. Na ruim een week ging toestel voor de eerste keer spontaan zelf uit. Na enkele weken gebeurde dit steeds vaker. Alleen weer aan te zetten door accu even te verwijderen. Na eerste reparatie (software update) storing niet verholpen. Nu opgestuurd voor tweede reparatie. Wij hebben geen vertrouwen meer in het toestel/reparatie. Wij willen een goed werkende S4 ontvangen van Vodafone. Wanneer hebben we recht op een ander toestel?
Hallo edrick3,
Dank voor je reactie. We hebben Consuwijzer gelezen en een voorbeeld brief gedownload.
Wat een redelijke termijn voor repareren is is ons niet helemaal duidelijk. We wachten in ieder geval nog even tot na de tweede reparatie (misschien goed hersteld?). Nog even op Vodafone terug te komen. Wij hebben via internet bij Vodafone een abonnement met toestel gekocht. De service gaat via de Vodafone winkel. We kregen geen leen toestel van de Vodafone winkel omdat wij de telefoon via het internet gekocht hadden en geen vervangtoestelverzekering hebben afgesloten. Als we de koop in de Vodafone winkel hadden afgesloten dan hadden we wel een leentoestel gekregen. Raar dat voor een nieuw slecht werkend toestel buiten je schuld om een vervangtoestelverzekering nodig is.
Super klant onvriendelijk.
@ewilleme,
..... De service gaat via de Vodafone winkel. We kregen geen leen toestel van de Vodafone winkel omdat wij de telefoon via het internet gekocht hadden en geen vervangtoestelverzekering hebben afgesloten. Als we de koop in de Vodafone winkel hadden afgesloten dan hadden we wel een leentoestel gekregen. Raar dat voor een nieuw slecht werkend toestel buiten je schuld om een vervangtoestelverzekering nodig is.
Super klant onvriendelijk. ....
Service?
Er komen hier regelmatig klachten over Vodafone voorbij.
.....We wachten in ieder geval nog even tot na de tweede reparatie (misschien goed hersteld?)......
Wie weet. Dat is te hopen. Altijd optimistisch blijven! ;-)
Met vr.gr.
Hallo ewilleme,
Het is uiteraard erg vervelend als je toestel defect is. Onze reparatiedienst doet er uiteraard altijd alles aan om een defect naar behoren te verhelpen. Uit je bericht begrijp ik dat je toestel nu voor de 2e keer is opgestuurd. Wacht deze reparatie even af. Ik ga ervan uit dat het probleem nu definitief verholpen wordt.
Je geeft ook aan dat ze je in de winkel geen vervangend toestel konden lenen. Dit is correct. Hiervoor dien je altijd vervangende toestel service aan te schaffen. Meer informatie over deze service vind je hier: http://voda.fo/ne/h1kf4 Bij bijvoorbeeld het Red Super abonnement zit deze service wel inbegrepen. Het is dus afhankelijk van je abonnement en extra aangesloten diensten of je hier recht op hebt.
Indien er nog onduidelijkheden zijn verneem ik dat graag van je. Uiteraard kun je ons ook altijd contacteren via een van onze social media kanalen: http://voda.fo/ne/13mvm
Groet,
Melanie
Vodafone, 24/7 Web Crew
Een beetje vreemd antwoord van Vodafone. Hoe het contract er ook uitziet, u blijft altijd recht houden op een deugdelijk product. Als er een defect is mag de reparatie niet te lang duren en u mag er ook niet veel overlast van ondervinden en daar komt het leentoestel om de hoek kijken. Het leentoestel hoeft overigens niet een precies lijkend toestel te zijn, maar mag ook van wat mindere kwaliteit zijn, zolang hij het maar doet.
Dit soort regels zijn dwingend recht, dat betekent dat er niet ten nadele van de consument van mag worden afgeweken. Dus hoe langer u niet van uw telefoon gebruik kunt maken, des te meer rechten u heeft.
Niet dat Vodafone zich daar iets van aantrekt overigens.
Heb hetzelfde probleem met de Samsung, in dit geval van K.P.N. Nog niet ermee terug geweest, omdat ik dan weken geen toestel heb. Het uitgaan is zeer onregelmatig en soms krijg ik hem moeilijk weer aan de gang. Moet dan wel 3 keer de batterij eruit halen. Vreemd. Waarom halen ze zo' serie apparaten niet terug?
[quote=difograaf schreef op woensdag 4 mrt 2015, 16:17]Prima werkende Samsung, zelf betaald.
Da's dan heel fijn voor je.
[quote=m.pina schreef op woensdag 4 mrt 2015, 13:31]Heb hetzelfde probleem met de Samsung, in dit geval van K.P.N. Nog niet ermee terug geweest, omdat ik dan weken geen toestel heb. Het uitgaan is zeer onregelmatig en soms krijg ik hem moeilijk weer aan de gang. Moet dan wel 3 keer de batterij eruit halen. Vreemd. Waarom halen ze zo' serie apparaten niet terug?
Ook zoiets gehad (LG P990) begint erop te lijken dat dit vaker voorkomt. In mijn geval kwam het nogal eens voor bij het insteken vd micro usb kabel. Grootste kans van uitvallen bij schuin aanzetten en vervolgens recht kantelen en verder gewon insteken.
Maar ik geloof ook wel eens spontaan gebeurd, gelukkig niet constant.
Een smartphone is zeker tegenwoordig gewoon een mini computer. En ja computers kunnen crashen. Dat kan allerlei oorzaken hebben. De meest voor de hand liggende oorzaak bij een telefoon waar geen fratsen mee uitgehaald worden ligt natuurlijk gewoon bij een slechte app.
- Zo kun je eens zo'n cpu monitor app erop zetten om na te gaan of er wellicht apps zijn die overdreven de cpu belasten en zo dus kans op crashen vergroten.
- Ook is het aan te raden om apps die standaard meegeleverd worden en niet te verwijderen zijn en welke je natuurlijk niet gebruik permanent uit te schakelen. Dat kan op Android via applicatie-instellingen. Je moet wel eerst indien nodig eerst op de "wissen" knop drukken voordat die knop in een "uitschakelen" knop verandert.
Beste endemion,
Dank voor je reactie. Bij ons vorige abonnement hadden we een S3 met ongeveer dezelfde Apps deze heeft de gehele abonnementsduur zonder problemen gefunctioneerd. Mijn werktelefoon is ook een S4. hier staan veel meer apps op en dit toestel werkt zonder problemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer