hu
door huis3 Oct 31, 2013 om 21:26
Computers & telefonie

Reparatie sony Xperia Z

hallo ik had een vraag ik had vorgeweek me sony Xperia Z opgestuurd voor reparatie aan de camerea alls ik fotos maakte zag je veel zwarte puntjes in beeld me vraag is hier over duurt nou echt 3 weken voor dat ik hem treug heb ?? ik kreeg dinsdag het bericht dat hij aan gekomen is in een distributiecentrum gaan ze hem daar maken ??? ik kreeg dat mailtje van Harmony Service Center .Ik had me toestel los gekocht bij Dixons

3392 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2013 om 22:01
11547 Antwoorden / 51 Vragen

me vraag is hier over duurt nou echt 3 weken voor dat ik hem treug heb ??

Een reparatietermijn van 3 weken is niet echt superlang. Er gaat zowiezo een week van af voor het verzenden van de reaparatieafdeling naar de winkel/klant. Blijft er dus 2 weken over. Je bent niet de eerste die aan de beurt is en je bent ook niet de enige, en dus moet je daar even op wachten.

ik kreeg dinsdag het bericht dat hij aan gekomen is in een distributiecentrum gaan ze hem daar maken ??? ik kreeg dat mailtje van Harmony Service Center .Ik had me toestel los gekocht bij Dixons

Ik neem aan dat je hem gekocht en gebracht hebt naar Dixons en dat Dixons je op de hoogte brengt van hoe, wat en wanner en vooral hoe lang.

Het komt wel goed denk ik.

hu
door huis3 - Oct 31, 2013 om 22:14
11 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 31 okt 2013, 22:01]me vraag is hier over duurt nou echt 3 weken voor dat ik hem treug heb ??

Een reparatietermijn van 3 weken is niet echt superlang. Er gaat zowiezo een week van af voor het verzenden van de reaparatieafdeling naar de winkel/klant. Blijft er dus 2 weken over. Je bent niet de eerste die aan de beurt is en je bent ook niet de enige, en dus moet je daar even op wachten.

ik kreeg dinsdag het bericht dat hij aan gekomen is in een distributiecentrum gaan ze hem daar maken ??? ik kreeg dat mailtje van Harmony Service Center .Ik had me toestel los gekocht bij Dixons

Ik neem aan dat je hem gekocht en gebracht hebt naar Dixons en dat Dixons je op de hoogte brengt van hoe, wat en wanner en vooral hoe lang. oke vorgeweek vrijdag had ik hem weg gebracht bij dixons en dinsdag kreeg ik het bericht dat hij is aan gekomen bij distributiecentrum

Het komt wel goed denk ik.

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2013 om 22:21
11547 Antwoorden / 51 Vragen

huis3,

na het quoten (wat niet hoeft) je tekst intoetsen en daarna op reageer klikken.

di
door digioma - Oct 31, 2013 om 23:52
646 Antwoorden / 29 Vragen

Waar zag je die zwarte puntjes? In je zoeker, op het schermpje of, op de foto zelf wanneer je de foto's via laptop, tablet of PC bekijkt/afdrukt?
Die puntjes in de zoeker/beeldscherm kunnen oriëntatiepuntjes zijn waarmee je kunt controleren of bijv. de horizon wel helemaal recht staat voordat je een foto neemt. Soms kun je die optie uitzetten.
Als er echt moet worden gerepareerd is bijv. zes weken ook een heel normale wachttijd.
Had je nog garantie, want soms moet je eerst onderzoekskosten betalen en daarna beslissen of het de moeite waard is de camera voor veel geld te laten repareren.
Succes.

hu
door huis3 - Nov 1, 2013 om 00:31
11 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=digioma schreef op donderdag 31 okt 2013, 23:52]Waar zag je die zwarte puntjes? In je zoeker, op het schermpje of, op de foto zelf wanneer je de foto's via laptop, tablet of PC bekijkt/afdrukt?
Die puntjes in de zoeker/beeldscherm kunnen oriëntatiepuntjes zijn waarmee je kunt controleren of bijv. de horizon wel helemaal recht staat voordat je een foto neemt. Soms kun je die optie uitzetten.
Als er echt moet worden gerepareerd is bijv. zes weken ook een heel normale wachttijd.
Had je nog garantie, want soms moet je eerst onderzoekskosten betalen en daarna beslissen of het de moeite waard is de camera voor veel geld te laten repareren.
Succes. ik heb nog garntie ik heb hem 3 maanden die puntjes kwamen op de fotos die ik maakte en ook alls ik filmpjes maakte

hu
door huis3 - Nov 1, 2013 om 00:35
11 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=digioma schreef op donderdag 31 okt 2013, 23:52]Waar zag je die zwarte puntjes? In je zoeker, op het schermpje of, op de foto zelf wanneer je de foto's via laptop, tablet of PC bekijkt/afdrukt?
Die puntjes in de zoeker/beeldscherm kunnen oriëntatiepuntjes zijn waarmee je kunt controleren of bijv. de horizon wel helemaal recht staat voordat je een foto neemt. Soms kun je die optie uitzetten.
Als er echt moet worden gerepareerd is bijv. zes weken ook een heel normale wachttijd.
Had je nog garantie, want soms moet je eerst onderzoekskosten betalen en daarna beslissen of het de moeite waard is de camera voor veel geld te laten repareren.
Succes.

pd
door pd4fdn - Nov 1, 2013 om 23:50
8 Antwoorden / 0 Vragen

He hallo,

Heb hetzelfde probleem, ook 3 zwarte puntjes met het maken van foto's en video's.
Zit niet in het scherm, maar echt in de sensor van de camera, op diversen sites kom je deze klacht tegen. Heb ook zitten poetsen en software update etc, maar helpt allemaal niks.
Ik heb dan 3 zwarte vlekjes / puntjes .. heb ook een foto gezien die er helemaal mee vol zat op een site.

Heb nu ook mijn toestel deze week aangeboden voor herstel bij T-mobile.
Ben benieuwd hoe lang het duurt, want het is vrij simpel, toestel openen, de sensor vervangen, toestel sluiten en testen en weer terug sturen. Dus het werk is het niet.

Moet gewoon garantie werk zijn, mijn toestel is pas 7 maanden oud.

Groetjes en succes ook!

hu
door huis3 - Nov 2, 2013 om 00:11
11 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=pd4fdn schreef op vrijdag 1 nov 2013, 23:50]He hallo,

Heb hetzelfde probleem, ook 3 zwarte puntjes met het maken van foto's en video's.
Zit niet in het scherm, maar echt in de sensor van de camera, op diversen sites kom je deze klacht tegen. Heb ook zitten poetsen en software update etc, maar helpt allemaal niks.
Ik heb dan 3 zwarte vlekjes / puntjes .. heb ook een foto gezien die er helemaal mee vol zat op een site.

Heb nu ook mijn toestel deze week aangeboden voor herstel bij T-mobile.
Ben benieuwd hoe lang het duurt, want het is vrij simpel, toestel openen, de sensor vervangen, toestel sluiten en testen en weer terug sturen. Dus het werk is het niet.

Moet gewoon garantie werk zijn, mijn toestel is pas 7 maanden oud. Oke maar op welke sites zag je dat dan ? Is het ook zo dat die puntjes elk keer treug komen na een tijdje ? Bij de 3e keer kun je je geldt treug vragen en dan zou ik de z1 kopen of komt dat probleem ook voor bij de z1?

Groetjes en succes ook!

hu
door huis3 - Nov 2, 2013 om 00:11
11 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=pd4fdn schreef op vrijdag 1 nov 2013, 23:50]He hallo,

Heb hetzelfde probleem, ook 3 zwarte puntjes met het maken van foto's en video's.
Zit niet in het scherm, maar echt in de sensor van de camera, op diversen sites kom je deze klacht tegen. Heb ook zitten poetsen en software update etc, maar helpt allemaal niks.
Ik heb dan 3 zwarte vlekjes / puntjes .. heb ook een foto gezien die er helemaal mee vol zat op een site.

Heb nu ook mijn toestel deze week aangeboden voor herstel bij T-mobile.
Ben benieuwd hoe lang het duurt, want het is vrij simpel, toestel openen, de sensor vervangen, toestel sluiten en testen en weer terug sturen. Dus het werk is het niet.

Moet gewoon garantie werk zijn, mijn toestel is pas 7 maanden oud.

Groetjes en succes ook!

pd
door pd4fdn - Nov 4, 2013 om 17:13
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi huis3

"Oke maar op welke sites zag je dat dan ? Is het ook zo dat die puntjes elk keer treug komen na een tijdje ? Bij de 3e keer kun je je geldt treug vragen en dan zou ik de z1 kopen of komt dat probleem ook voor bij de z1?"

Ik had na een paar maanden al last van 2 puntjes echter, één daarvan verdween opeens .. alleen kreeg ik er op een andere plek weer een vlekje terug :( Ik zag er een beetje tegenop om hem op te sturen aangezien ik de telefoon best wel vaak gebruik ;) ..dit is de eerste keer dat ik hem laat repareren.

Zie deze site;
http://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-sony-xperia-z-users-report-dust-particles-camera-lens

Die van mij staat nu op status ontvangen bij externe reparatie dienst.. hoop dat hij snel weer terug is, gebruik nu mijn oude iphone 3Gs maar die is wel erg traag!

Succes ook!

pd
door pd4fdn - Nov 14, 2013 om 09:13
8 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren toestel weer ontvangen, totaal 1,5 week onderweg geweest voor reparatie.
Was gewoon onder garantie en nog belangrijker... het is verholpen!!

Groetjes

hu
door huis3 - Nov 14, 2013 om 22:07
11 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=pd4fdn schreef op donderdag 14 nov 2013, 09:13]Gisteren toestel weer ontvangen, totaal 1,5 week onderweg geweest voor reparatie.
Was gewoon onder garantie en nog belangrijker... het is verholpen!!
niet eerlijk ik ben hem morgen 3 weken kwijd en vorgeweek dinsdag kreeg ik een mailtje dat ze wachten op onderdelen en daarna niks meer gehoord dus ik ben bang dat het langer duurd langer duurd heb jij dan ook de sony xpria z ??

Groetjes