ja
door jantje40 Mar 7, 2005 om 20:35
Computers & telefonie

Rotzooi bij opstarten pc

Sinds enige tijd krijg ik bij het opstarten van mijn pc altijd gore troep op mijn scherm als opstartscherm. Startpagina stond ingesteld maar die gaat er elke keer weer af. Soms komt er spontaan zo'n lekkere pagina op mijn scherm geknald.

Ik heb trouwens de laatste update van windows geinstalleerd

Wat ik ik hier aan doen ??

1093 10 Rapporteer

ne
door nelis44 - Mar 7, 2005 om 20:46
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dat is nou een typisch voorbeeld van spyware. De volgende freeware programma's kunnen het probleem verhelpen. Download als eerste het programma hitmanpro. Dit programma bevat meerdere anti spyware programma's en is erg makkelijk in gebruik. Het programma is dus eigenlijk een script je hoeft bijna niks te doen het gaat volledig automatisch. Het laad zelf programma's dus niet schrikken en denken dat er wat met uw pc aan de hand is maar dat is dus het programma'tje. Je kunt het programma hier downloaden: www.hitmanpro.nl . Hiermee zal het moeten lukken. Als er problemen optreed moet u het maar melden en dan zal ik u helpen de programma door te komen.

Groetjes

Niels

ja
door jantje40 - Mar 7, 2005 om 22:13
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Niels

Ik heb inderdaad het programma geinstalleerd zoals jij voorstelde.

Hij was er wel even mee bezig maar zoals je weet "goei werk heeft tijd nodig" dus ik denk dat ik nu van de "rotzooi" af ben.

Hartelijk dank hiervoor

Groeten

Jan

ja
door jantje40 - Mar 7, 2005 om 22:23
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Niels

Ik ben te voorbariog geweest want programfiles\enterones of zoiets is weer terug van weg geweest

Hoe nu verder

( een bijna hopeloze ) Jan

al
door alku - Mar 7, 2005 om 22:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, soms is de spyware dermate hardnekkig dat een nieuwe installatie noodzakelijk is. Zelf heb ik laatst een pc opnieuw voorzien van XP + sp2 + de Antispyware'tool' van Microsoft (beta versie en wordt gratis aangeboden door Mickeysoft). Zelf ben ik erg tevreden over deze tool.
Zie link:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=321cd7a2-6a57-4c57-a8bd-dbf62eda9671&displaylang=en

Je kunt proberen eerst deze spyware te downloaden en te laten draaien op jouw pc. Heeft dit niet de gewenste resultaat, dan kun je het beste de pc opnieuw installeren.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 8, 2005 om 08:55
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Jan,

Vermoedelijk heeft je pc "leuke" zaken in het register staan... Voordat je de hele zooi gaat her-installeren zou je HijackThis even kunnen draaien, opdat je mogelijk kunt zien wat er waar aan de hand is.

Download & nederlandse (begrijpelijke) handleiding staat op:

http://users.pandora.be/marcvn/spyware/1666868.htm

Succes!

si
door sidi - Mar 8, 2005 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar http://www.antispywareoffensief.nl en volg daar de instrukties. Dat forum is speciaal opgericht tegen vervuilende software en daar zijn experts die aan de hand van een z.g. "HiJackThis log" uw computer kunnen zuiveren van troep. Eénmalige gratis registratie.

ne
door nelis44 - Mar 8, 2005 om 13:24
8 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad u heeft duidelijk te maken met hardnekkige spyware.

tips en trucs:

- als u dat nog niet heeft gedaan alle processen van het i-net en andere zaken die u niet nodig heeft uitschakelen

- dan kan u nog een keer hitmanpro overeen gooien (omdat als het in een proces staat niet altijd verwijderd kan worden omdat het in gebruikt is)

- als dat niet helpt inderdaad HiJack This ook een erg goed programma voor hardnekkige spyware

link voor HiJack This  het is btw freeware:

http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

- als dat nog niet werkt misschien dan toch maar het programma'tje ccCleaner daarmee is het dacht ik ook mogelijk om register fouten etc eruit te halen. ook cleant het je hele pc maar je moet wel opletten met wat je aanvinkt waarvan verwijderd kan worden!

- en als dat nog niet werkt kunt u een van deze programma's downloaden.

http://www.spychecker.com/software/antispy.html

wh
door whatever - Mar 9, 2005 om 13:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb ditzelfde probleem gehad. Niets hielp. Ik ben uiteindelijk bij de Belgische site: users.telenet.be terecht gekomen, daar stond dit probleem exact beschreven met de oplossing erbij. Als je via het configuratiescherm naar software gaat, staat daar een SWITCH bij, die moet je verwijderen. En bij de program files staat een map met deze rommel (bij mij heette de map portal10), ook deze verwijderen en ik was er eindelijk vanaf, en nog steeds.

Op die stie staan meer bruikbare tips dus ik heb hem bij mijn favorieten gezet. Ik ben supertrots dat ik als leek de oplossing zelf heb gevonden, voor een probleem waar al mijn deskunidge kennissen geen antwoord op hadden. Ik hoop dat meerdere mensen hier iets aan hebben.

Groetjes,

Whatever

brynnar
door brynnar - Mar 9, 2005 om 13:54
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Jantje,

Dit probleem is al vele malen ter sprake gekomen, ook hier bij kassa (inclusief door mijzelf). Mijn ervaring inmiddels is dat dergelijke rommel zich eenvoudig verspreid. Om dit te voorkomen moet je goed uitkijken bij alles wat je downloadt en goed de voorwaarden lezen, voordat je accoord gaat met downloaden en installeren. Vaak krijg je een dergelijk programma gewoon "kado" als je een "gratis" screensaver, bureaublad, lettertype, etc downloadt van dubieuze oorsprong. De tip om te zoeken naar het programmatje "Switch" en dit te verwijderen helpt in de meeste gevallen. Klik in elk geval neregns in deze "startpagina" als je gewoon een telefoon 56k modem hebt. Je activeert daarmee een dialer, die je hele dure 0900 nummers laat bellen vanuit je computer.

Brynnar

a2i
door a2i - Mar 14, 2005 om 10:06
407 Antwoorden / 14 Vragen

Welke windows versie draait u eigenlijk mee??

Goede beveliging is o.a.

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Ms AntiSpyware