vleermuiswes
door vleermuiswes Mar 8, 2012 om 13:01
Computers & telefonie

RTL nieuws gebruikt verkeerde media stream

RTL nieuws maakt gebruik van mediaplayer met silverlight onderteuning. Na veel heen en weer gemailt blijkt het niet te kloppen bij rtl streaming server (service) foutmelding 4001 op silverlight. Na grondig onderzoek blijkt dat RTL het niet allemaal op een rijtje heeft.

Ik ben in bezit van schaduw profielen van deze server en ik heb enige mailcorrespondenties, waarin RTL beweerd het probleem bij de gebruiker te leggen. de server raporten zeggen iets anders. stuur persoonlijk ff 1 ping opdracht naar http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/
time-out zal zeggen dat alle pakketen verloren gaan.

overigens dit geheel hebben we getest en met meerdere systemen getest om error 4001 te veroorzaken, maar de oplossing dient rtl op te lossen.

het gaat om silverlight/drm en die fout zijn ze mee bezig.
doe trouwens geen moeite, want NOS doet het wel en alle andere sites ook

alleen rtl loopt de kantjes ervanaf. dus boykot ze aub. slechte service en waardeloze nieuws egveng als je dit probleem in het buitenland ondervind

854 5 Rapporteer

freya
door freya - Mar 8, 2012 om 13:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je blaast wel hoog van de toren.....
Ik weet niet wat jij allemaal voor problemen hebt, maar hier werkt het gewoon hoor.

Freya

vleermuiswes
door vleermuiswes - Mar 8, 2012 om 14:03
8 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 8 mrt 2012, 13:43]
Je blaast wel hoog van de toren.....
Ik weet niet wat jij allemaal voor problemen hebt, maar hier werkt het gewoon hoor.

Freya

Ik of wij

een nieuws provider hort zich letterlijk in te zetten en haar diensten toegankelijk te hoeden. verdrag internetprotocolen zwitserland.
ik sluit mij aan bij diensten voor veiligheid, toegankelijkheid, bereidbaarheid van aanbieders van media. hopelijk zal er een andere omroep organisatie hierop inspelen en het zelfde te trachten als ik.

vrijheid van internet diensten zijn daadwerkelijk belangen voor de maatschappij. iwij zijn in de mogenlijkheid om zelfs nog een stapje verder te gaan.
tnxs voor uw snelle reactie

jo
door jorisw - Mar 8, 2012 om 15:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vleermuiswes schreef op donderdag 8 mrt 2012, 14:03][quote=freya schreef op donderdag 8 mrt 2012, 13:43]
Je blaast wel hoog van de toren.....
Ik weet niet wat jij allemaal voor problemen hebt, maar hier werkt het gewoon hoor.

Freya

Ik of wij

een nieuws provider hort zich letterlijk in te zetten en haar diensten toegankelijk te hoeden. verdrag internetprotocolen zwitserland.
ik sluit mij aan bij diensten voor veiligheid, toegankelijkheid, bereidbaarheid van aanbieders van media. hopelijk zal er een andere omroep organisatie hierop inspelen en het zelfde te trachten als ik.

vrijheid van internet diensten zijn daadwerkelijk belangen voor de maatschappij. iwij zijn in de mogenlijkheid om zelfs nog een stapje verder te gaan.
tnxs voor uw snelle reactie

Verdrag internetprotocollen Zwitserland? Waar heb je het over?
Verder is het misschien handig om het in normaal Nederlands op te schrijven. Dan snappen we misschien wat je bedoelt.

diumenge
door diumenge - Mar 9, 2012 om 07:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij werkt het ook gewoon, dus ik zou toch maar eens naar je eigen internet verbinding kijken.

holpen
door holpen - Mar 9, 2012 om 10:55
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Uit je hele verhaal blijkt dat je werkelijk geen flauw benul hebt van waar je het over hebt. Je verbeeldt je aardig deskundig te zijn, maar dat ben je niet. Kun je hier wel hoog van de toren lopen te blazen, maar je maakt jezelf er alleen maar belachelijk mee, helaas. Beter ware het om eens te luisteren naar wat anderen te zeggen hebben.

"(...) blijkt het niet te kloppen bij rtl streaming server (service) foutmelding 4001 op silverlight.(...)"
--- En als je even goed zoekt, dan zal blijken dat die fout 4001 aan hele verschillende dingen kan liggen. Het gekke is dat het bij vrijwel iedereen gewoon werkt - mits men aan de technische eisen voldoet - en bij jou net niet. De enige conclusie die je daaraan mag verbinden, is dat jouw configuratie dus kennelijk niet voldoet aan de technische eisen. En dat kan van alles zijn, variërend van eenvoudige zaken als verkeerde versies van software, tot netwerk- en proxy-instellingen, etc. etc.

"Na grondig onderzoek blijkt dat RTL het niet allemaal op een rijtje heeft."
--- Welk onderzoek? En wat waren dan de resultaten? Geef dan ook gewoon aan waar de fout - technisch gesproken - precies zit. Maar dat doe je niet; kun je waarschijnlijk ook niet.

"Ik ben in bezit van schaduw profielen van deze server"
--- Huh? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Welke server? Denk je echt dat dit gevoed wordt vanuit één simpele server? Man, daar hangt een compleet rekencentrum achter...

"en ik heb enige mailcorrespondenties, waarin RTL beweerd het probleem bij de gebruiker te leggen. de server raporten zeggen iets anders."
--- Laat die gedeelten van die server-rapporten dan eens zien. Wat staat daarin? En hoe kom jij überhaupt aan server-rapporten van de RTL4-servers? Daar kun jij helemaal niet bij...

"stuur persoonlijk ff 1 ping opdracht naar http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/
time-out zal zeggen upt aandat alle pakketen verloren gaan."
--- Je hebt dus ook werkelijk geen flauw benul wat het ping-commando precies doet, hè? Bovendien, wel eens ervan gehoord dat er zoiets bestaat als een firewall (hardwarematig)? En dat er nogal wat websites zijn die ping-aanvragen doodleuk blokkeren? Ik zal niet al te diep op de techniek ingaan, maar daar zijn hele goede redenen voor. Dat je geen ping-antwoord van een server krijgt, zegt helemaal niets.

"overigens dit geheel hebben we getest en met meerdere systemen getest om error 4001 te veroorzaken, maar de oplossing dient rtl op te lossen."
--- En wat was het resultaat van die testen dan? Gaven ze allemaal 4001? Dan zit het er dik in dat de oplossing in jullie eigen netwerkinfrastructuur zit.

"het gaat om silverlight/drm en die fout zijn ze mee bezig."
--- Waarop baseer je dat? En als het om DRM gaat, zoals je nu opeens beweert, heeft het er dan misschien mee te maken dat men i.v.m. copyright bepaalde streams ontoegankelijk heeft gemaakt voor systemen uit het buitenland? Als dat het geval is, dan is het geen fout, maar een welbewuste keuze. Daar mag en kun je kritiek op hebben, maar dan nog staat het de aanbieder van het materiaal vrij om die keuze te maken.

"doe trouwens geen moeite, want NOS doet het wel en alle andere sites ook"
--- En wat is de relevantie hiervan?

"alleen rtl loopt de kantjes ervanaf. dus boykot ze aub. slechte service en waardeloze nieuws egveng als je dit probleem in het buitenland ondervind"
--- De zoveelste keer dat je het over het buitenland hebt; heeft het misschien dan toch daarmee te maken?

Kortom: je loopt hier wel gigantisch te klagen en te jammeren en aan alles en iedereen de schuld te geven en vooral van alles te beweren over wat je allemaal al niet zou hebben onderzocht. Echter, nergens vertel je wat je precies hebt onderzocht en hoe, nergens meld je enig resultaat, nergens laat je iets concreets zien.

Als je daar nou eerst eens mee begint, misschien dat er dan een techneut is die je kan vertellen hoe en wat.

En voor alle duidelijkheid: ik ben techneut... a+, n+, mcsa, mcse, ccna, mcitp gecertificeerd, kleine 20 jaar werkervaring op het gebied van netwerken, servers en alles wat daarmee samenhangt....