chipy
door chipy Feb 17, 2004 om 16:31
Computers & telefonie

S55 defecte toets

Op 1-5-03 heb ik een Siemens S55 gekocht. Sinds vorige week reageerd een toets veel slechter dan voorheen. Het zou betekenen dat dit de 3e reparatie zou zijn binnen een jaar.
Ik wil of de garantie dat het toestel gedurende mijn contract duur van 2 jaar gratis gerepareerd kan worden, of een ander vergelijkbaar toestel.

Is dit een redelijke eis?

1147 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:43
91 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met de 3e of na de 3e reparatie aanbieding is dit een heel redelijke eis.
Sterker nog, het is in het consumenten recht vast gelecht dat dit zo geregeld dient te worden.
Ander toesten, zelfde type en merk of geld terug.
Let wel op dat gebruik slijtage hier niet onder valt.
Met andere worden: gaat het om een toets die je vaak gebruikt bij de spelletjes die op je mobieltje zitten dan heb je pech gehad en gaat dit verhaal niet op.

chipy
door chipy - Apr 16, 2004 om 12:43
9 Antwoorden / 5 Vragen
0

De gebruikte toets is een door mij inderdaad veel gebruikte toets. Echter doordat het bij een vervangen toestel binnen 6 maanden stuk gaat, heb ik geen vertrouwen meer in het type/merk toestel meer.
Je/u omschrijft dat het onder gebruiksslijtage valt. Echter de korte termijn waarop het gebeurd vind ik veels te kort voor de garantie die de fabrikant stelt (http://www.siemens.nl/repaircenter/consumenten/garvw_gsm.asp)
Ook ben ik er van uit gegaan dat het toestel toch zeker wel 2 jaar meeging, gedurende mijn contract periode. 2 Voorgaande toestellen hebben dit wel volgehouden, zonder reparatie of vervanging.
Spelletjes kunnen er inderdaad met mijn toestel gedaan worden, echter is nu een knop defect die in het algemeen niet gebruikt word tijdens spelletjes.
Verder vraag ik me af waar ik precies dat consumenten recht kan vinden. Via wetten.nl is het zoeken naar wetten een drama.

Op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/872345/// is meer te vinden over mijn ervaringen met mijn toestel, dit forum is helaas niet uitgebreid genoeg om al mijn ervaringen te plaatsen. Wel zou ik graag de discussie over garantie en vervanging hier willen houden.

chipy
door chipy - Apr 16, 2004 om 12:43
9 Antwoorden / 5 Vragen
0

Nog een tweede reactie. Via de laatste link is o.a. te lezen dat er nog meerdere mensen met hetzelfde probleem kampen als mij: defecte toetsen. Het is trouwens niet de eerste keer dat er een toets kapot is gegaan. Hij is al eens eerder gerepareerd daarvoor.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:43
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Op www.kieskeurig.nl komt dit toestel aardig goed voor de dag. Er zijn klachten over uitvallende toetsen, maar niet veel klachten. Ook stond er 1 soortgelijke klacht, zoals die van u, 'toetsenbord is versleten en reageert dus slecht, maar dit komt door intasief gebruik' . Het is dus zeer waarchijnlijk dat uw klacht onder gebruikersslijtage valt en dus niet onder de garantie. Wat u kan doen is het toetsenbord (laten) reinigen er kan ook gewoon vuil zitten. Succes, Gery.

no
door noon - Apr 16, 2004 om 12:43
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb zelf een siemens sl55 gekocht in julie van het vorige jaar bij the phone house. hij is in totaal 4 keer gerepareerd, en doet het nog steeds niet. na herhaaldelijke gesprekken met het personeel die steeds op niets uitliepen, ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. ik heb t-mobile gebeld om te kijken of zij er iets van wisten, en de dame die mij te woord stond was erg vriendelijk, en de eerste persoon die behulpzaam was. ze zei echter dat het geen mobiel was van t-mobile zelf, dus dat ik toch echt verhaal moest gaan halen bij the phone house. ik heb het filiaal opgebeld en het telefoonnummer van het hoofdkantoor gevraag, waar ik mijn situatie uitgelegd heb. de man die mij te woord stond zei dat als je telefoon 4 MAAL GEREPARRERD is, en je daarvan de PAKBONNEN nog hebt, je zonder meer een NIEUWE TELEFOON mag krijgen. ik moest zelf de pakbonnen tot 4 maal toe bestellenen dreigen met gerechtelijk vervolg, omdat de reparateur deze standaard niet meestruurden. ze hebben toen geprobeerd mij af te schepen met alweer een siemens sl55, maar ik pik het niet langer, want ik ben alle vertouwen kwijt in siemens. om een ander merk telefoon aan te bieden, kost hen geld, dus zullen ze gauw dezelfde telefoon aanbieden, maar ik heb het contract erop nageslagen, en daarin staat nergens dat ze dezelfde telefoon MOETEN aanbieden. ik heb uiteindelijk toezegging gekregen voor een ander merk, maar ook dit is een constant getouwtrek om te zien hoe ver ze kunnen gaan. mijn advies is, om het verzekeringscontract erop na te slaan, en je niet laten afpoeieren. bel naar het hoofdkantoor, schrijf de namen op van wie je hebt gesproken, en blijf vooral doorzeuren, want dat moet een consument vandaag de dag gedwongen doenom zijn recht te behalen. veel succes

sa
door samply - Apr 16, 2004 om 12:43
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het beste wat u kunt doen schriftelijke klacht indienen rechtstreeks bij Siemens Klachtenmanagement Zoetermeer. En om een ander type vragen. suc6

chipy
door chipy - Apr 16, 2004 om 12:43
9 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wat een afgrijselijk verhaal, wat dat betreft heb ik nog enigszins meer "geluk" gehad.

Zelf heb ik het toestel bij de Orange Store gekocht, maar daar willen ze me geen ander toestel geven, dat moet ik telefonisch via de klantenservice van Orange doen. Bij de eerste 2 reparaties hebben ze me wel enigszins geholpen, maar helaas ook met veel doorvragen en aandringen.

Vandaag is helaas m'n linker menu toets intern afgebroken, terwijl die volume toetsen zich schijnen te herstellen. Wat dat betreft lijkt er dus inderdaad stof tussen te zitten. Dat er nu nog een toets is afgebroken is voor mij de druppel. Ik heb inderdaad ook geen vertrouwen meer in Siemens en wil een ander merk.

Helaas weet ik niet ofdat ik nog bewijzen heb van die reparaties. Ik heb ze niet direct via Siemens laten repareren, maar via de klantenservice die ze doorstuurt naar Dynafix. Ik geloof een door Siemens gecertificeerd reparatie bedrijf.

Inmiddels heb ik al 6 reacties per mail binnen gehad van andere mensen met een defect toestel.

Bovendien vraag ik me af, is dit nu een productie/ontwerp fout omdat het zoveel voorkomt? Of is dit "gebruiks" slijtage?

no
door noon - Apr 16, 2004 om 12:43
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook mijn telefoon werd gerepareerd door dynafix, en zij sturen jammergenoeg geen pakbonnen mee. ik heb ze zelf op moeten bellen om te vragen of ze ze wilden opsturen naar the phone house. ze zouden ze faxen, maar om de een of andere duistere reden zou dit ongeveer 3 á 4 dagen duren. na bijna een week had ik nog niks van ze gehoord, en hen teruggebeld. de dame aan de telefoon beloofde mij ze de volgende dag te versturen. ik vroeg haar waarom het niet gewoon meteen kon, maar ze zei dat dat via een andere afdeling ging. ik dus gewacht tot de volgende dag, wat een donderdag was, maar toen ik om acht uur 's avonds belde, waren er nog geen pakbonnen. ik belde de volgende vrijdag ochtend terug naar dynafix, klaar om te bluffen dat ik ze aan zou klagen, maar heel toevallig kreeg ik dezelfde dame aan de telefoon, die mij toen verzekerde dat ze ze diezelfde dag nog op zouden sturen. toen kon het ineen keer wel, dus ook bij dynafix, een rare gang van zaken. ondertussen kreeg ik in geen enkel opzicht hulp van the phone house, en heb ik het dus weer zelf op moeten knappen.
ik heb nu sinds afgelopen vrijdag een nieuwe telefoon, maar zelfs na alle toestemmingen en rompslomp, was de filiaalmanager die mij persoonlijk behandelde gewoonweg grof.
weer zou ik je willen zeggen dat als je het hogerop niet kunt oplossen, je aan diegene vraagt of je zijn/haar baas kunt spreken. vertel in ieder geval dat je contact hebt opgenomen met kassa, en misschien kun je de ombudslijn bellen om te kijken wat nou precies jouw rechten zijn. het telefoontje is van diegene bij wie je het gekocht hebt, en als je een nieuwe televie koopt bij een elektro winkel, en die binnen een week kapot gaat, dan zeggen zij ook niet "jammer mevrouwtje/meneertje, dat is uw probleem, niet het onze" , dus daar hoeft een telefoonwinkel ook niet mee te komen.
het telefoonnummer van dynafix is trouwens 045 5656 167, zou je ze nog bellen. veel succes, en laat ze niet over je heen maaien.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer