la
door lapto Jan 10, 2009 om 12:13
Computers & telefonie

Salland Automatisering

Hallo

Ik heb onderlaatst een computer bij salland automatisering besteld en de service was in het begin erg goed. Echter ben ik zojuist gebeld dat er een onderdeel niet helemaal naar behoren werkte. Het is een status-monitor waarbij je ook de tijd en datum kan zien alleen wou deze het niet opslaan als de pc uit ging.

Er werd mij gevraagt als deze er alsnog in zou moeten of dat er een nieuwe besteld zou moeten worden ( levertijd indicatie 10 tot 20 werkdagen maar bij deze is dit ook langer geweest ).

Ik heb vervolgens een paar suggesties gevraag door bijv. deze erin te monteren en dat als die nieuwe binnen zou komen dat ik dan heen en weer rij om deze om te ruilen. Ook heb ik voorgesteld om dan deze te annuleren en dan gewoon een nieuwe te bestellen zodat die dan erin geplaatst zou kunnen worden. Dit alles was volgend de man geen optie en was allemaal niet mogelijk.

Het enige dat ik kon doen was een RMA aanmaken dan ( een formulier dat er iets kapot is ) en dan zouden ze het bestellen en zou ik dan de dagwaarde terug krijgen en het verschil moeten bijbetalen. Het zou in dit geval kunnen zijn dat ik misschien 10 euro zou moeten betalen maar ook dat ik 50 euro zou moeten betalen.

Ook heb ik gevraagt of ik korting zou krijgen op dit ( deels defecte ) product maar ook dit was niet mogelijk. Ik vind het niet erg om tegemoet te komen door heen en weer te rijden ( kost me 2 uur rijden in de auto dus tel de benzine ook maar ) maar ik vind wel dat dit van 2 kanten zou moeten komen en niet alleen van 1 kant.

Ik heb zojuist ook een klachten mail naar salland hiervoor gestuurt en dat ik dit niet klantvriendelijk vind en ik hoop dat we er samen uit zouden komen.
Je zal je wel afvragen waarom ik dit dan toch heb laten inbouwen en dat is omdat me huidige pc gewoon op is. Ik heb 10 min nodig om me pc op te laten starten en dan heb ik het nog niet over verdere handelingen gehad. Bijvoorbeeld word opstarten ben ik ook 3 min mee bezig ( een leeg document ).

Ik hoop dat alles goed zal aflopen en zal het hier ook wel melden hoe het verder afloopt

Greets Lapto

431 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lapto, ik begrijp je verhaal niet helemaal.
Je hebt een kaart in je pc laten inbouwen en die is kapot gegaan?

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een schermpje voor in de pc waarop je de toeren kan zien van verschillende ventilatoren en verschillende tempraturen.

je kan dan ook instellen of er ventilatoren harder of zachter moeten gaan draaien.

Ook zit er een digitale klok + datum aanduiding op die helaas niet opslaat als de pc uitgeschakelt word.

dat er iets niet helemaal werk is in mijn ogen heel makkelijkk op te lossen maar het lijkt alsof ze niets willen doen eraan behalve zo leveren of daarhouden totdat er een nieuwe is ( tussen 10 en 20 werkdagen maar deze heeft ook langer geduurt )

Nogmaals als mijn huidige pc niet zo erg traag zou zijn en niet op zou zijn had ik gewacht maar deze hou niet lang meer helaas heb heel veel kritische fouten en vastlopers

Greets Lapto

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je uitleg.
Ik hoop dat je er uitkomt met Salland Lapto.
Drie weken wachten is erg lang. Ik heb voor een nieuwe pc gekeken op hun site maar daar waren de levertijden ook zo lang van. Ze staan toch redelijk goed bekend?

ve
door verwijderd - Jan 11, 2009 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over het algemeen was mijn pc redelijk snel klaar op die status-monitor en een cardreader na( die ik heb verandert voor een ander bij steeds uitstellen ) .

Ik ken 4 mensen die daar ook een pc hebben laten samenstellen en die zijn erg tevreden maar die hebben dan geen dingen gehad die niet helemaal werkte.

Het valt me alleen heel erg tegen dat ze niet tegemoet willen komen door dan even deze erin te zetten en dan als de nieuwe ( die het goed doet ) binnen is om die dan om te wisselen. Kijk het gaat maar om een klokje + datum die niet opgeslagen blijft maar ik weet dat ik me daar wel aan ga ergeren later.

Greets lapto

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heb ik naar salland gebelt betreft het bovenstaande probleem en ik kan gerust de pc weer ophalen want het probleem is inmiddels volgens de technische dienst helemaal opgelost.

Ze waren mij vergeten hierover terug te bellen maar nogmaals ik ben blij dat dit allemaal goed is opgelost.

Greets Lapto

ve
door verwijderd - Jan 12, 2009 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi Lapto.
Veel plezier met de computer.