jd
door jdbeste1 Aug 17, 2023 om 12:52
Computers & telefonie

Samsung A50 telefoon open apps spontaan

Ik heb een Samsung A50 telefoon en die opent soms spontaan apps als de telefoon in mijn zak zit , of soms belt ie of opent de camera.
Dit is heel irritant. Ik heb de instelling van ongewenst aanraken al aanstaan. Maar toch gebeurt dit regelmatig .  Hoe kan ik dit voorkomen

5745 4 Rapporteer
sira
door sira - Aug 17, 2023 om 12:57
2344 Antwoorden / 24 Vragen

U moet hem gewoon (automatisch) op slot zetten, dan kunt u weer openen met een pincode die u zelf bepaalt.

Ik word ook geregeld gebeld door iemand die de telefoon niet op slot heeft, zeer irritant.

mi
door miennaamishaaz - Aug 17, 2023 om 14:36
725 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u een wachtwoord/pincode om de telefoon te unlocken?

jd
door jdbeste1 Aug 17, 2023 om 14:44
24 Antwoorden / 73 Vragen

ja ik heb vingerafdruk en gezichtherkenning erop zitten die beiden aanstaan

Ozymandias
door Ozymandias Aug 17, 2023 om 15:14
167 Antwoorden / Vragen

Heb je toevallig een veilige locatie toegevoegd? Dat is dus een GPS punt waarbij in een straal van 10/20 meter (in die richting ergens) je telefoon niet locked.

jd
door jdbeste1 Aug 17, 2023 om 15:55
24 Antwoorden / 73 Vragen

Nee die heb ik niet ingesteld

br
door brui0929 - Aug 17, 2023 om 19:34
635 Antwoorden / 10 Vragen

Dat kan aan het display liggen. Opnieuw opstarten helpt maar dit is tijdelijk. Heeft u garantie dan kunt u het beste terug gaan naar de winkel waar de telefoon is gekocht.
Het maakt niet uit of u wel of geen wachtwoord of pincode heeft geactiveerd. Ook dan gaat de telefoon bellen.
Tip: zet de schakelaar SOS noodgevallen uit. Dit vind u onder instellingen veiligheid en noodsituaties. Hiermee voorkomt u dat het noodnummer onnodig gebeld wordt. Na reparatie kunt u dit weer eventueel inschakelen.

CP
door CPV - Aug 18, 2023 om 11:03
21 Antwoorden / Vragen

Dat gebeurt met de 2 knopjes op het vergrendelscherm, "bellen" en "camera". Die kun je starten zonder de telefoon te ontgrendelen.
Bij de instellingen van het vergrendelscherm kun je de knopjes daar weghalen.