oneandonly
door oneandonly Nov 8, 2005 om 12:45
Computers & telefonie

Samsung & bluetooth

Ik heb de Samsung SGH-E530 (ladyphone) en ik ben verder (nog) niet thuis in Bluetooth. Er zit dus een mp3 speler op dit mobieltje en zou graag wat van mijn mp3's op de mobiel willen zetten. Ik neem aan dat ik dan een Bluetooth USB adapter zou moeten hebben. Klopt dat en zou iemand me nog meer info kunnen geven hierover? Moet ik b.v. een speciaal type hebben hiervan of volstaat iedere Bluetooth USB adapter? Kan ik dan b.v. ook info (adressen/sms'jes) over kunnen zetten op m'n pc, zodat ik niet alles kwijt ben, mocht m'n mobiel ooit kapot gaan?

626 3 Rapporteer

luceos
door luceos - Nov 9, 2005 om 23:32
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht juist dat de bluetooth adapters voor je pc vrij duur waren. En meestal krijg je de datakabel bijgeleverd.

Iedere bluetooth adapter voor je pc voldoet, omdat die enkel de
verbinding aanmaakt. Het is wel handiger als je windows xp op je pc
hebt. Of je ook andere gegevens over kunt zetten ligt aan de
ondersteuning van Samsung. Het kan zijn dat ze software hebben voor
deze telefoon. Normaal wordt ook dat meegeleverd.

Succes en laat ons weten wat je uitgevonden hebt.

oneandonly
door oneandonly - Nov 29, 2005 om 15:29
17 Antwoorden / 24 Vragen

Nou ik heb vandaag m'n USB dongle binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd... Foto's en muziek overzetten (over en weer) gaat perfect, maar ik ben er alleen nog niet achter hoe ik gegevens (adressen/telefoonnummers) en sms'jes kan over zetten. Ik denk toch dat ik hier nog een progje van samsung voor nodig heb. Iemand nog een suggestie?

In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties!

By the way... USB dongle heeft me 20 euries gekost en heb ik gekocht via bol.com. Maandag besteld, dinsdag in huis, superhandig!

gs
door gsmaniac - Nov 29, 2005 om 15:30
8 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn 2 mogelijkheden de goedkoopste en handigste is inderdaad de bluetooth USB adapter. De andere is een datakabel maar die is vaker 2 maal zo duur plus dat dat vaker maar voor enkele modellen van samsung te gebruiken is.

Bluetooth is universeel dus zou in principe elke bluetooth adapter moeten werken, met de meeste telefoons kun je inderdaad ook smsjes en telefoonboek versturen naar je PC.Bij de e530 weet ik in ieder geval zeker dat je de telefoonnummers kan versturen.