cees60
door cees60 Jul 30, 2018 om 16:18
Computers & telefonie

Samsung Galaxy S7 rooten

Sinds enige tijd heb ik een Samsung Galaxy S7 (niet de edge) aangeschaft. Er staan nogal wat voorgeïnstalleerde Samsung apps op die ik zou willen verwijderen omdat ik ze niet gebruik en ze mij irriteren. Is het wijs om dit apparaat te rooten en zoja hoe moet dat? Is het dan mogelijk om een aantal van deze apps zonder verdere problemen te verwijderen? Of is het verstandiger om het maar te laten zoals het nu is?  Alvast dank voor elke reaktie.

11991 12 Rapporteer

Mi
door MichelHoogland - Jul 30, 2018 om 16:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf ook een s7 flat en heb er custom rom op geinstalleerd waar magisk root en xposed standaard op zit.

Rooten betekend formeel dat je knox  0x1 wordt en dat officeel je garantie vervalt .... dus valt jouw mobiel buiten de garantie dan maakt het qua samsung service toch niet zo veel meer uit ...

rooten of jailbreaken brengt altijd veiligheid risico's met zich mee maar aan andere kant staan er ook weer hoop voordelen tegen over :-)

marita5
door marita5 - Jul 30, 2018 om 16:25
11522 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cees60 ,

Lees deze informatie eens door betreft rooten , het kan zijn dat u bij de fabrikant de garantie verliest bij een reparatie .

https://www.androidplanet.nl/spotlight/rooten/

Ongewenste apps verwijderen / of verbergen .

https://www.galaxyclub.nl/tips/samsung-galaxy-s7-edge-tip-ongewenste-apps-verwijderen-of-verbergen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2018 om 17:22
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Samsung kent een eigen gebruikersforum dus u kunt de vraag ook daar stellen.

cees60
door cees60 - Jul 30, 2018 om 19:44
362 Antwoorden / 216 Vragen

Allen dank voor de supersnelle reakties. En dat met dit warme weer. Vooral Marita5 heeft nuttige informatie aangereikt. Dank daarvoor.
Ga alles eens rustig doornemen en zal dan een besluit nemen. Maar als de garantie vervalt is dat wel vervelend. Dacht dat ook de hardware onder de garantie zou vallen maar blijkbaar is de software het belangrijkst. Zou niet zo mogen zijn en als dat wettelijk is toegestaan dan zou dat in de begruiksaanwjzing vermeld moeten zijn. Denk dat ik Samsung hier op termijn eens over zal mailen. Maar voorlopig heb ik voldoende te doen. Groeten aan allen.

marita5
door marita5 Jul 30, 2018 om 20:34
11522 Antwoorden / 15 Vragen

@cees60 , graag gedaan .

aurora1
door aurora1 - Jul 31, 2018 om 01:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al geprobeerd om die apps die u niet kunt verwijderen uit te schakelen? En ervan de optie meldingen enz. uit te vinken? De shortcuts ervan te verwijderen?
Ik zou overigens niet zo gauw een gsm rooten omdat het in de regel niet echt nuttig is, vanwege garantieproblemen, en er kan nogal wat misgaan als dat geprobeerd wordt, of dat het goed mislukt. Verder zou ik er al helemaal niet aan beginnen als u niet zo bedreven bent met computers e.d.

tdmduc
door tdmduc Jul 31, 2018 om 10:24
704 Antwoorden / 2 Vragen

In de regel...?

Ik heb er diverse "gedaan" in het verleden. Ook voor anderen. Dit heeft alleen maar meer voordeel opgeleverd.

Sommige Samsung modellen konden na het "rooten" opeens op een hogere camera kwaliteit gezet worden om maar 1 van de dingen te noemen.

Helaas is men terughoudend over dit fenomeen omdat er géén fabrieksgarantie meer is wanneer er iets "mis gaat".

aurora1
door aurora1 Aug 3, 2018 om 02:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, maar ik had het toch niet tegen u? En wat u al dan niet gedaan heeft is niet relevant. En nog minder zonder vermelding van al die vele voordelen..... Kent u die uitdrukking niet:" in de regel"?

tdmduc
door tdmduc - Jul 31, 2018 om 10:10
704 Antwoorden / 2 Vragen

Bij deze grote community kan je ook alles vinden om je S7 aan te passen.

XDA Developers

cees60
door cees60 - Jul 31, 2018 om 19:25
362 Antwoorden / 216 Vragen

Heb redelijke kennis van computers maar ben beslist geen expert. Dank voor de waarschuwing. Zal er heel voorzichtig mee omgaan.

holiday
door holiday - Aug 1, 2018 om 12:30
102 Antwoorden / 12 Vragen

Vergeet ook niet dat bij elke update, de app´s weer teruggezet worden.

marita5
door marita5 Aug 1, 2018 om 13:00
11522 Antwoorden / 15 Vragen

@holiday , dit staat in mijn link : Daarnaast werken de meeste Android-updates niet meer. Het updatesysteem herkent dat het toestel over root-rechten beschikt, waardoor het updateproces niet altijd wordt uitgevoerd. Sommige root-apps beschikken over de mogelijkheid om het toestel tijdelijk te unrooten, waardoor het updateproces slaagt. Velen klagen echter hierna dat zij root opnieuw moeten installeren.

jo
door jorisw - Aug 1, 2018 om 13:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat iemand die op een algemeen consumentenforum komt vragen hoe je een smartphone moet rooten dat beter niet kan gaan doen.

peter
door peter - Aug 2, 2018 om 06:12
33 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan een groot aantal uitzetten. Wat is het probleem eigenlijk? Als je ze niet gebruikt hoe kan je er dan last van hebben? Omdat de icoontjes ergens op het scherm staan?
Ja en bij aankoop je even goed laten informeren zou ik zeggen.

br
door brui0929 - Aug 3, 2018 om 10:52
635 Antwoorden / 10 Vragen

Houdt de app vast er verschijnt een kruisje boven de app sleep nu de app naar de prullenbak boven in het scherm.
tik op verwijderen.