th
door thiemorijneveen Jun 23, 2014 om 14:14
Computers & telefonie

Samsung galaxy trend grantieprobleem

Beste
ik heb bij belcompangy (januari2014)
een samsung gekocht deze typt nu uitzichzelf sluit en opend apps kan soms niet opnemen omdat hij zelf wegdrukt

nu kom ik net van de belcompany waar mij verteld werd dat er 2 krassen in het scherm zitten dat dit buiten de garantie valt en als ik mijn telefoon opstuur ze het beeldscherm maken zelfs als ik hier nee tegen zeg terwijl de plek waar de kras zit werkt de telefoon gewoon

dit zouden regels zijn van samsung en zou ik dus ook gelijk mijn scherm moeten betalen

Ik vind dit geen goeie service als na nieteens 6 maanden een telefoon niet functioneerd en dan zon verhaal ik zou graag willen weten of ik hier iets mee kan dus of geld terug of een functionerende telefoon

551 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jo
door joentje1978 - Jun 23, 2014 om 21:53
367 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zit een touchscreen over je schermpje heen en kan me voorstellen dat als daar een flinke kras of er een klein barstje in zit dat het touchscreen niet meer goed functioneert en de telefoon een eigen leven gaat lijden

Als jij die 2 krassen er zelf op gemaakt hebt en dit de oorzaak van jouw klacht is dan is het terecht dat dit niet onder de fabrieksgarantie valt.

Waarom heeft die winkel een slechte service?
Omdat ze geen kosten voor hun rekening gaan nemen van een defect die door toe doen van de consument veroorzaakt is?
Als ze daar aan gaan beginnen dan zijn er nog wel tig gevallen waarbij ze dat zouden moeten doen.

mahadma
door mahadma - Jun 23, 2014 om 22:03
11720 Antwoorden / 52 Vragen
0

Krassen op een scherm ontstaan niet uit zichzelf. Dat ontstaat door "gebruik". Ik ga de Belcompany niet bevoordelen, maar ik ga er effe gemakshalve van uit dat als zij beeldschermschade constateren, en dat ook direct vertellen dat zij een eerlijk antwoord geven. En dat deze schade de oorzaak kàn zijn van je problemen. En dit valt uiteraard niet onder je garantie.

Ik vind dit geen goeie service als na niet eens 6 maanden een telefoon niet functioneerd en dan zon verhaal ik zou graag willen weten of ik hier iets mee kan dus of geld terug of een functionerende telefoon

Nee, hier kan je niets mee.

Nee, je krijgt hiervoor geen geld terug.

Een goedwerkende telefoon betekent of reparatiekosten of zelf een nieuwe kopen.

acjzr1
door acjzr1 - Jun 23, 2014 om 23:07
295 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wat heeft u te maken met wat men bij Samsung zegt?
U hebt het toestel niet gekocht bij Samsung, maar bij Belcompany.
Aangezien het defect binnen zes maanden na aanschaf is opgetreden dient Belcompany te bewijzen dat u het defect (in dit geval blijkbaar twee krassen) hebt veroorzaakt.
Indien Belcompany dit niet kan of wil bewijzen zijn zij verplicht om het toestel te (laten) repareren onder garantie en dus zonder kosten voor u (zij mogen er uiteraard ook voor kiezen om het toestel kosteloos te vervangen).
Kan Belcompany echter aantoonbaar maken dat er schade is ontstaan door abnormaal gebruik (zoals duidelijke val of stootschade) dan draait u zelf voor de reparatiekosten op.

th
door thiemorijneveen - Jun 24, 2014 om 09:02
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

De krasen zitten op de 'terug' en meer ' knop en deze doen het afgezien dat de krassen er al ruime tijd inzitten in ik dit probleem nog niet zolang heb

en dit probleem heb ik dus bedank voor u reactie ik zal va middag weer langsgaan

bc webcare
door bc webcare - Jun 24, 2014 om 13:26
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste thiemorijneveen,

Vervelend dat je toestel een defect vertoont. Onze winkel zal je proberen zo goed mogelijk hiermee te helpen. Mocht je desondanks niet tevreden zijn met de hulp vernemen we het graag van je, en dan tevens om welke winkel van ons het gaat.

Desgewenst kun je ook direct contact opnemen, via webcare@belcompany.nl. Graag dan o.v.v. "Kassa - thiemorijneveen".

Met vriendelijke groet,
BelCompany

crewmember
door crewmember - Jun 25, 2014 om 13:02
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb de krassen niet gezien dus neem mijn oordel met een korreltje zout:

Maar het is niet ongebruikelijk dat diepe krassen op een scherm de werking ervan beinvloeden. Tot op het punt dat er compleet andere hoeken van het scherm andere knoppen worden ingedrukt dan bedoeld.

@acjzr1:
Het lijkt me niet heel moeilijk te bewijzen dat de TS de krassen heeft gemaakt. Die komen er nou eenmaal niet vanzelf in.

th
door thiemorijneveen - Jun 25, 2014 om 15:34
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zal morgen nog even langs gaan om te komen kijken voor een oplossing
maar een oordeel nemen met een korreltje zout van iemand die in een winkel werk met telefoons/reparatie
vind ik ook weer iets wat niet klopt

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer