Samsung galaxy trend grantieprobleem
Beste
ik heb bij belcompangy (januari2014)
een samsung gekocht deze typt nu uitzichzelf sluit en opend apps kan soms niet opnemen omdat hij zelf wegdrukt
nu kom ik net van de belcompany waar mij verteld werd dat er 2 krassen in het scherm zitten dat dit buiten de garantie valt en als ik mijn telefoon opstuur ze het beeldscherm maken zelfs als ik hier nee tegen zeg terwijl de plek waar de kras zit werkt de telefoon gewoon
dit zouden regels zijn van samsung en zou ik dus ook gelijk mijn scherm moeten betalen
Ik vind dit geen goeie service als na nieteens 6 maanden een telefoon niet functioneerd en dan zon verhaal ik zou graag willen weten of ik hier iets mee kan dus of geld terug of een functionerende telefoon
Zit een touchscreen over je schermpje heen en kan me voorstellen dat als daar een flinke kras of er een klein barstje in zit dat het touchscreen niet meer goed functioneert en de telefoon een eigen leven gaat lijden
Als jij die 2 krassen er zelf op gemaakt hebt en dit de oorzaak van jouw klacht is dan is het terecht dat dit niet onder de fabrieksgarantie valt.
Waarom heeft die winkel een slechte service?
Omdat ze geen kosten voor hun rekening gaan nemen van een defect die door toe doen van de consument veroorzaakt is?
Als ze daar aan gaan beginnen dan zijn er nog wel tig gevallen waarbij ze dat zouden moeten doen.
Krassen op een scherm ontstaan niet uit zichzelf. Dat ontstaat door "gebruik". Ik ga de Belcompany niet bevoordelen, maar ik ga er effe gemakshalve van uit dat als zij beeldschermschade constateren, en dat ook direct vertellen dat zij een eerlijk antwoord geven. En dat deze schade de oorzaak kàn zijn van je problemen. En dit valt uiteraard niet onder je garantie.
Ik vind dit geen goeie service als na niet eens 6 maanden een telefoon niet functioneerd en dan zon verhaal ik zou graag willen weten of ik hier iets mee kan dus of geld terug of een functionerende telefoon
Nee, hier kan je niets mee.
Nee, je krijgt hiervoor geen geld terug.
Een goedwerkende telefoon betekent of reparatiekosten of zelf een nieuwe kopen.
Wat heeft u te maken met wat men bij Samsung zegt?
U hebt het toestel niet gekocht bij Samsung, maar bij Belcompany.
Aangezien het defect binnen zes maanden na aanschaf is opgetreden dient Belcompany te bewijzen dat u het defect (in dit geval blijkbaar twee krassen) hebt veroorzaakt.
Indien Belcompany dit niet kan of wil bewijzen zijn zij verplicht om het toestel te (laten) repareren onder garantie en dus zonder kosten voor u (zij mogen er uiteraard ook voor kiezen om het toestel kosteloos te vervangen).
Kan Belcompany echter aantoonbaar maken dat er schade is ontstaan door abnormaal gebruik (zoals duidelijke val of stootschade) dan draait u zelf voor de reparatiekosten op.
De krasen zitten op de 'terug' en meer ' knop en deze doen het afgezien dat de krassen er al ruime tijd inzitten in ik dit probleem nog niet zolang heb
en dit probleem heb ik dus bedank voor u reactie ik zal va middag weer langsgaan
Beste thiemorijneveen,
Vervelend dat je toestel een defect vertoont. Onze winkel zal je proberen zo goed mogelijk hiermee te helpen. Mocht je desondanks niet tevreden zijn met de hulp vernemen we het graag van je, en dan tevens om welke winkel van ons het gaat.
Desgewenst kun je ook direct contact opnemen, via webcare@belcompany.nl. Graag dan o.v.v. "Kassa - thiemorijneveen".
Met vriendelijke groet,
BelCompany
Ik heb de krassen niet gezien dus neem mijn oordel met een korreltje zout:
Maar het is niet ongebruikelijk dat diepe krassen op een scherm de werking ervan beinvloeden. Tot op het punt dat er compleet andere hoeken van het scherm andere knoppen worden ingedrukt dan bedoeld.
@acjzr1:
Het lijkt me niet heel moeilijk te bewijzen dat de TS de krassen heeft gemaakt. Die komen er nou eenmaal niet vanzelf in.
Ik zal morgen nog even langs gaan om te komen kijken voor een oplossing
maar een oordeel nemen met een korreltje zout van iemand die in een winkel werk met telefoons/reparatie
vind ik ook weer iets wat niet klopt
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer