he
door herman68 Nov 15, 2010 om 09:34
Computers & telefonie

Scanner CanoScan 8800f

Heb de scanner gekocht op 1 juli 2009. Werkte prima tot ik het wel bekende probleem van canon kreeg: Fout code 2,250,0.

Heb veel op internet lopen zoeken wat dit nou precies betekende en kon daar niet echt wijs uit worden. De één zegt dat het ligt aan een oud canon printer bestand, de andere zegt dat je heel erg vaak de software eraf en weer erop moet installeren!!

Scanner terug gebracht van waar ik hem heb gekocht en zij hebben de scanner terug gestuurd naar canon.

Toen ik de scanner terug kreeg en weer aan sloot heb ik dit niet gedaan op de bestaande computer waar ik de scanner normaliter gebruik, maar op een andere pc zodat ik een schone installatie kon doen van de software. Vervolgens de scanner aan gesloten en ja hoor de zelfde fout code was ook hier weer aanwezig.

Scanner weer terug gebracht en terug gekregen met de boodschap om de handleiding er op na te slaan (alsook weer schoon gemaakt). Dat ze er mee bezig zijn geweest dat kan ik zien want voor transport moet je de scanner "op slot zetten" en dat kan niet meer want bij het uitpakken van de scanner bleek die al van het slot te zijn.

De scanner nu aangesloten op mijn laptop om weer een schone installatie te hebben en jullie raden het al.... Weer fout code 2,250,0!

Mijn collega gaat de scanner nu testen met Windows 7 omdat ik dit nog niet kan testen. Heb de scanner getest op XP en Vista (64-bit).

Deze scanner heb ik gekocht omdat de scanner daarvoor ook deze fout code had en hierbij dacht ik dat het (was een iets oudere scanner) ging omdat die niet samen kon werken met vista 64-bits, dus een nieuwe scanner gekocht. Ik begrijp nu dat het een bekend probleem is bij canon!

Wat zijn nu mijn opties? Mijn wens is een nieuwe scanner en het liefst van een ander merk.

Kan ik het volle bedrag terug krijgen of wordt er gekeken wat de scanner op dit moment waard is?

4690 20 Rapporteer

ph
door philip36 - Nov 15, 2010 om 10:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Toch vreemd dat de vorige scanner ook deze foutmelding gaf.
Zou kunnen duiden dat het niet aan de scanner zelf ligt.
Probeer eens een andere usb-printer kabel.

he
door herman68 - Nov 15, 2010 om 11:07
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=leo36 schreef op maandag 15 nov 2010, 10:36]Toch vreemd dat de vorige scanner ook deze foutmelding gaf.
Zou kunnen duiden dat het niet aan de scanner zelf ligt.
Probeer eens een andere usb-printer kabel.

Heb verschillende kabels gebruikt alsook de nieuw bij geleverde stekkers en USB kabels.

De vorige scanner zat op een andere computer. Heb de computer compleet nieuw gebouwd met nieuwe onderdelen.

bedankt voor je reactie

gw
door gwoutersen - Nov 15, 2010 om 13:05
17 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn Canon-Lide 20 uit 2006 van 4 jaar is antiek.
Waarom? Hij accepteer mijn nieuwe Windows 7- 64bit niet. Canon heeft wat updates maar louwloene. Nu gebruik ik mijn oude XP laptop voor te scannen en stuur deze via een mailtje naar m'n Winows 7 desktop PC. Wel treurig dat je met een een scanner zo ingewikkeld te werk moet gaan.

hareut
door hareut - Nov 15, 2010 om 13:08
16 Antwoorden / 4 Vragen

Als je wens, de aanschaf van een nieuwe scanner is hoef je de volgende dingen niet te doen ! Ga naar het configuratiescherm / Hardware ,verwijder de Canon Scanner bij apparaatbeheer, verwijder bij software het programma van Canon . Laat de scanner via een USB kabel aan de PC zitten. Start de computer opnieuw op en als het goed is vind de PC de nieuwe hardware in dit geval dat de scanner. Hij vraagt dan om de installatie cd rom met o.a, drivers .Zoek het juiste besturingssysteem van dan scanner en installer de drivers. Heb je de cd rom niet ga dan op zoek naar de juiste drivers bij canon of op internet .Zijn de juiste drivers geinstalleerd en hij werkt nog niet dan is een de aanschaf van een nieuwe Scanner een Optie.

gsm
door gsm - Nov 15, 2010 om 13:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De fout zit waarschijnlijk in de twain driver. Dit is een bekend verscjinsel, niet alleen bij Canon scanners, maar ook bij andere en ook onder WIndows XP.
Eerst de Canon software geheel verwijderen!
Dan ook het Canon gedeelte in de Windows\Twain_32 map opschonen.
De Canon scanner los nemen (USB), de PC herstarten en de Canon software installeren.
De scanner aansluiten op het juiste moment.

Misschien zitten er nog meer fouten in de twain map. In dat geval kun je de twain map eens een andere naam geven, bijvoorbeeld: "twain_32_old" en de installatie nog eens proberen.

qp
door qpc - Nov 15, 2010 om 16:29
203 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf heel wat Canon scanners gebruikt op all versies van Windows en ook heel wat Canon scanners (en All-in-One) verkocht, maar deze foutmelding ben ik nog niet tegengekomen. Aangezien deze fout (zover ik het begrijp) ook bij een nieuwe scanner optreed, denk ik haast met zekerheid te stellen dat het probleem niet in de scanner(s) zit, maar in een of andere fout (of verkeerd programma) in de Windows die wordt gebruikt.

he
door herman68 - Nov 16, 2010 om 10:46
10 Antwoorden / 3 Vragen

Dank allen. Een aantal opties om uit te proberen, die ik ga uit proberen. Eerst even afwachten of de scanner werkt onder windows 7.

Als ht probleem aan windows ligt (of aan mij), vind ik het wel raar dat je eerst honderd keer de software moet installeren voordat alles werkt, toch?

Ik ben echt een Canon fan, begrijp me niet verkeerd. Heb de Canon EOS 5D camera, een PIXUS iP6000D printer en dit zijn prima apparaten, alleen met scanners van Canon heb ik minder geluk.

Wordt vervolgt

qp
door qpc - Nov 16, 2010 om 10:55
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=herman68 schreef op dinsdag 16 nov 2010, 10:46]
Als ht probleem aan windows ligt (of aan mij), vind ik het wel raar dat je eerst honderd keer de software moet installeren voordat alles werkt, toch?

Die 'opmerking' kwam ook niet van mij en komt ook niet erg geloofwaardig over.

he
door herman68 - Nov 16, 2010 om 12:12
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=qpc schreef op dinsdag 16 nov 2010, 10:55][quote=herman68 schreef op dinsdag 16 nov 2010, 10:46]
Als ht probleem aan windows ligt (of aan mij), vind ik het wel raar dat je eerst honderd keer de software moet installeren voordat alles werkt, toch?

Die 'opmerking' kwam ook niet van mij en komt ook niet erg geloofwaardig over.

Sorry... Dit is een quote wat veelal wordt gebruikt als oplossing voor de 2,250,0 fout code. Deze "oplossing" stond op het net....

freya
door freya - Nov 16, 2010 om 12:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@herman68:

Dan tref je het inderdaad niet met de scanners. Zelf gebruik ik al sinds mei 2003 een Canon 5000F scanner en deze heeft me nog nooit een foutmelding gegeven. Werkte perfect onder Windows 98, Windows XP en ook nu onder Windows Vista doet hij het nog prima. Welliswaar géén 64bits OS en ook Windows 7 is bij mij nog niet aan bod geweest, maar toch.

Freya

he
door herman68 - Nov 17, 2010 om 14:24
10 Antwoorden / 3 Vragen

Vandaag het verlossende antwoord gekregen van mijn collega. Ook bij hem komt de scanner niet to leven. Hij heeft de scanner aan de computer gehangen en Windows 7 heeft de drivers gedownload. Vervolgens de software geïnstalleerd en ook bij hem tijdens het drukken op scannen dezelfde foutcode. Ik ga de scanner terug brengen en kijken wat er te redden valt, hier wordt ik flauw van...

Bedankt voor jullie meedenken.

he
door herman68 - Dec 4, 2010 om 11:31
10 Antwoorden / 3 Vragen

Nieuwe update:

Heb de scanner terug gebracht naar de winkel en zij hebben hem ook getest met als eind conclusie dat de scanner niet werkt.

De scanner is terug gestuurd naar Canon. Vandaag hebben ze de scanner terug gekregen en nogmaals getest. Canon zegt dat de scanner werkt, maar deze komt niet tot leven.

Als alternatief komen ze nu met de optie de HP Scanjet G4010! Ben zelf geen HP fan, maar is er iemand die de scanner kent?

Mijn alternatief zal zijn de Epson Perfection V500 Photo.

Heb een vergelijk:

http://azerty.nl/producten/vergelijk/?vergelijk=1&hrefterug=%2Fproducten%2Fzoek%2F%3Fp_tab%3D0%26amp%3BGROEP_ID%3D778%26amp%3BPAGINA%3D1%26amp%3BMERK_ID[1716]%3Don%26amp%3BSORTERING%3Dprijs_asc

Wat vinden jullie? De Canon scanner heb ik vorig jaar juli gekocht voor €169.

Hoor graag nog reactie wat ik moet doen...

birdies
door birdies - Dec 4, 2010 om 11:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zou gaan voor de Epson, levert kwalitatief betere producten dan HP. Het product is overigens wel al 3 jaar op de markt. Wat reviews: klik hier

invalide
door invalide - Dec 4, 2010 om 11:51
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik las op een Duits forum dat je beter een alles in 1 kunt hebben omdat printer en scanner los vaak problemen onderling geven.
Zowel zelfde als verschillende merken dus beter alles in 1 en dan eerst oude software van beide goed verwijderen.

Verder zijn zowel de printers als scanners een relatief slecht lopend product wat veel ondersteuning nodig heeft.
XP , Vista en Win7 en dan nog de 32 en 64 bits versie dus 6 verschillende drivers geeft zoveel kosten dat je beter een All In One kunt kopen.

Verder verkopen de winkels vaak alleen nog wat ik voorraad is en worden er meestal geen nieuwe meer besteld dus jou nieuwe kan zomaar enkele jaren oud zijn!

he
door herman68 - Dec 4, 2010 om 11:55
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 4 dec 2010, 11:46]Ik zou gaan voor de Epson, levert kwalitatief betere producten dan HP. Het product is overigens wel al 3 jaar op de markt. Wat reviews: klik hier

Leeftijd is niet zo belangrijk voor mij. Mijn voornamelijke reden is dat die qua bedrag bij de Canon in de buurt zit. Ik moet anders bij betalen en dat vind ik geen optie.

Een optie als "Alles-in-1" is voor mij geen optie, sorry, maar voel ik niets voor.

birdies
door birdies - Dec 4, 2010 om 12:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Mijn voornamelijke reden is dat die qua bedrag bij de Canon in de buurt zit. .......

Tja, dat had je er niet bij vermeld. Op het web is de laagste prijs voor de Epson 183,- euro.

freya
door freya - Dec 4, 2010 om 12:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

=invalide schreef op zaterdag 4 dec 2010, 11:51: Ik las op een Duits forum dat je beter een alles in 1 kunt hebben omdat printer en scanner los vaak problemen onderling geven.
....

Voor mij is het juist een reden om aparte apparaten te kopen omdat juist die gecombineerde apparaten problemen geven. Hoevaak komen we hier niet de vraag tegen dat mensen wel kunnen printer maar de scanner niet aan de praat kunnen krijgen? Of andersom?
Juist met aparte apparaten met elk hun eigen drivers heb je de minste problemen en de grootste kans dat het gewoon werkt.

Mijn Canon scanner 5000F is al 7½ jaar oud en heeft goed gewerkt onder Windows 98, Windows XP en ook nu onder Windows Vista werkt deze uitstekend. Ben sindsdien ook met m'n derde printer bezig en ook met die nooit problemen gehad. Het zijn juist die gecombineerde apparaten die meestal voor de problemen zorgen.

Freya

qp
door qpc - Dec 4, 2010 om 12:40
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=invalide schreef op zaterdag 4 dec 2010, 11:51]Ik las op een Duits forum dat je beter een alles in 1 kunt hebben omdat printer en scanner los vaak problemen onderling geven.
Zowel zelfde als verschillende merken dus beter alles in 1 en dan eerst oude software van beide goed verwijderen.

Bakerpraatjes... Beide apparaten hebben eigen software, de een om te scannen, de ander om te printen. Ik heb in de 20 jaren dat ik met pc's werk, vele combinaties gehad en verkocht en nimmer meegemaakt dat losse scanners en printers onderling problemen gaven.

Verder zijn zowel de printers als scanners een relatief slecht lopend product wat veel ondersteuning nodig heeft.
XP , Vista en Win7 en dan nog de 32 en 64 bits versie dus 6 verschillende drivers geeft zoveel kosten dat je beter een All In One kunt kopen.

Ook dit is onzin, de software voor een All-in-One is een combinatie van de software voor een losse printer en losse scanner (want eigenlijk IS een All-in-One dat), alleen in een ander jasje. Dus voor de fabrikant helemaal niet kostenverhogend voor een fabrikant.

Verder verkopen de winkels vaak alleen nog wat ik voorraad is en worden er meestal geen nieuwe meer besteld dus jou nieuwe kan zomaar enkele jaren oud zijn!

Dat zal misschien kunnen in sommige computerzaken, maar modellen ouder dan een half jaar kom je echt niet zo vaak tegen hoor, tenzij het een speciale aanbieding is. Kom je ze dus wel tegen bij een computerzaak, dan zou ik deze winkel maar links laten liggen, want dan begrijpt die eigenaar niet goed hoe de markt in elkaar zit en zou dit ook kunnen gelden voor de overige onderdelen die deze pc zaak verkoopt.

he
door herman68 - Dec 10, 2010 om 12:01
10 Antwoorden / 3 Vragen

Laatste update:

Ik kan vanmiddag mijn nieuwe scanner ophalen. Moet helaas na veel heen en weer gemail €30 bij betalen (was anders €60!).

Ik heb goede recensie gelezen over deze scanner, maar alleen met de aan gepaste software. In het begin bleek de kwaliteit helemaal niet zo goed te zijn, totdat ze er achter kwamen dat het de oorzaak van de scanner was.
Epson heeft hier toen gehoor aan gegeven en de software geupdate.

Kijk en zo hoort het....

Bedankt voor jullie wijze woorden en ondersteuning.

Herman

he
door herman68 - Dec 10, 2010 om 12:03
10 Antwoorden / 3 Vragen

"...dat het de oorzaak van de scanner was" Moet zijn software en niet scanner.