en
door engelien_1 Nov 20, 2005 om 21:20
Computers & telefonie

Schijf fout bij aanzetten Pc

Steeds als ik mijn pc aan zet verschijnt er "Schijf fout" druk <ctrl alt delete> op het scherm. Maar bij herhaaldelijk opnieuw aan en uitzetten lukt het soms wel en dan schiet 'ie door naar het Windows scherm. Wat kan dat zijn

272 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2005 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens in het bios of hij  staat op first boot device hd:0

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Engelien,

Hier is een maand geleden ook een topic over geweest, ik weet niet of het opgelost is, maar bekijk het maar eens.

Dit is het Topic

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hardeschijfschijf is duidelijk kapot. Het is verstandig nu je hardeschijf te vervangen voordat hij echt niet meer benaderbaar is (dit om je documenten nog over te kunnen zetten).

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit wil misschien zeggen dat je harddisk bijna stuk is. Bewaar bestanden op een CD of op internet en koop een nieuwe harddisk.

In sommige gevallen krijg je ook deze melding als er een floppy in de floppydrive zit, of een usb memory pen in de een usb slot.

suc6,

Bart

ve
door verwijderd - Nov 23, 2005 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of het inderdaad je 'harddisk' kapot is of definitief de geest zal gaan geven. Welke PC (merk & type) heb je, hoe oud is de PC? Houd bij het opstarten de knop 'setup F1 òf F2' ingedrukt. Kijk of de harde schijf wordt herkend. Probeer - ligt ook aan welke BIOS op het moederbord is geïnstalleerd - om bij de instellingen 'integrated periphials' te komen, porten ide e.d. Als iets staat op 'Legancy Mode' wijzigt dit dan in 'disabled of auto'? Via apperatenbeheer kan je achter komen of de harde schijf nog goed functioneert. Via die zelfde setup kan je ook het opstarten 'boot device' controleren, volorgde: floppy, cd-rom, harddisk, evt. 4de mogelijkheid. Anders even op het moederbord controleren of de platte kabel met (blauwe) connector nog goed (op IDE1) vastzit, vervolgens de connector bij de harde schijf controleren. Een andere optie is, de connector van de (extra) cd/dvd-rom drive met de harde schijf te verbinden, dan wel de connector van ide1 naar ( een plaats naar achteren) ide2 te verplaatsen. De platte kabel kan ook defect zijn, mogelijk een miniscuul gaatje in de platte kabel, voor ca. â?¬ 3,- een nieuwe platte kabel. Succes ermee!

ve
door verwijderd - Nov 23, 2005 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten vervolge op mijn eerder bericht. Laat de PC aanstaan en ga iets anders doen, waarschijnlijk na een halfuur dat wel opstart. Dit probleem had ik ook.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2005 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@beverburcht.

Ik waardeer het dat je evelien probeert te helpen, MAAR:

Ik kan je nog maar net volgen ( zo snel gooi je met termen ) zoveel oplossingen draag je aan in zulke technische bewoordingen en ik heb er nog wel voor gestudeerd.

Je verwacht toch hopelijk niet, dat Evelien dit allemaal eventjes voor je controleerd en/of uit gaat voeren hoop ik?

Misschien slim om in het vervolg in iets minder technische bewoordingen en stap voor stap uit te leggen hoe je haar probeert te helpen. Niet alle vragenstellers hier hebben zoveel kennis in huis om dit allemaal te doen.

Wel blijven reageren trouwens.. Hoe meer mensen mee proberen te helpen, des te beter het is.

Gr. Niels

ve
door verwijderd - Nov 24, 2005 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry dat ik zo laat reageer. Allemaal bedankt voor de antwoorden. Het is tot nu toe steeds gelukt, door 'm telkens aan en uit te drukken, 'm aan de praat te krijgen. Dat verhaal over die USB poort spreekt me wel aan. Mijn zoon trekt z'n blue-tooth zomaar uit en vlgs mij moet dat op een andere manier.  Maar het blijft me verbazen dat hij het steeds blijft doen en de schijf rammelt niet. De computer is bijna 3 jr oud en is van Paradigit Enforcer 2.4, met CPU intel P4 2,4 GHZ, 256MB geheugen en harddisk van 80,0 GB. Het zegt me weinig maar ik had destijds het idee dat 't geen slechte was. Dankzij deze conversatie zie ik nu op mijn factuur dat ik nog precies 4 weken garantie heb. Dus op naar Paradigit. Toch allemaal bedankt