ab
door abvan Oct 29, 2016 om 16:57
Computers & telefonie

Secunia PSI versus Adobe Flash Player

Hallo, ik gebruik Windows 10 en de browsers Google Chrome en Edge. Tevens gebruik ik het prog Secunia PSI. Secunia meldt mij nu, dat ik een prog hebt, dat ik handmatig moet bijwerken, t.w. Adobe Flash Player 23.x (Activex). Wanneer ik op de link bijwerken klik, gebeurt er echter niks. Probleem is, dat ik Adobe Flash niet eens op mijn PC heb staan; staat niet in de lijst van het configuratiescherm en komt ook niet tevoorschijn bij de zoekknop van Windows. Bij Chrome en Edge is de Flash Player geintregeerd. Wanneer ik via de site van Adobe Flash zelf probeer te updaten, kan dat alleen voor Firefox en Opera, maar die gebruik ik niet. Bij Edge heb ik Flash overigens uitgezet. Wanneer ik de bestandslocatie van Flash in de Secunia melding open, krijg ik de melding:
C\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\Flash.ocx 2300185 (IE) te zien. Wanneer ik die bestandslocatie open zie ik daar inderdaad Adobe Flash bijstaan. Is echter niet te verwijderen; krijg de melding, dat de Trusted Installer dat niet toestaat. Weet iemand een manier om deze Adobe Flash Player (voor  IE?) toch te verwijderen?
De melding van Secunia m.b.t. Adobe Flash Player heb ik overigens inmiddels op negeren ingesteld, maar ik blijf het vreemd vinden, dat er kennelijk toch ergens op mijn PC iets van Flash staat, dat ik niet kan verwijderen.

1358 7 Rapporteer

simon55
door simon55 - Oct 29, 2016 om 17:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt helemaal wat u schrijft ga bij Secunia en klik op adobe met recht dan staat er negeer updates vervolgens komt ie onderaan de lijst te staan en dan staat er ik wil toch updates ontvangen en walla dan gaat ie weer als n speerf ik heb er gisteren ook mee lopen klooien maar zo zit t......zou de rijdende rechter zeggen

Cookies
door Cookies - Oct 29, 2016 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gooi dat programma er af, heb je nergens voor nodig.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2016 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wellicht kun je hier iets mee. Gaat weliswaar over W7 maar werkt denk ik ook voor W10.
=Hoe je eigenaar kunt worden van een map waardoor je die van trusted installer dan wel kunt verwijderen.

marita5
door marita5 - Oct 29, 2016 om 18:18
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo AbVan ,

Misschien heeft u hier iets aan , om Adobe Flashplayer uit te schakelen ( desactiveren in IE ) klik op de rode regel .

https://helpx.adobe.com/nl/flash-player.html

Nog een tip , ik gebruikte vroeger ook Secunia PSI  , maar gaf teveel problemen met Windows 8.1 .
Nu gebruik ik Ninite , dit programma hoeft u alleen vast te maken aan het startscherm .
Wanneer er nieuwe versies van programma`s zijn  , kunt u die van hieruit downloaden zonder toeters en bellen .

https://ninite.com/

ab
door abvan - Oct 31, 2016 om 13:45
38 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo. Een ieder hartelijk dank voor de reacties. Ik heb gekozen voor de link van Edrick3. Het "probleem" is opgelost en ik heb het macromed flash bestand kunnen verwijderen. Geen melding meer van Secunia. Gr. Ab

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2016 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@abvan,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

lion4
door lion4 - Oct 31, 2016 om 13:54
2 Antwoorden / Vragen

Hallo

Het enigste wat ik weet is dat windows 10 voor je uitmaakt wat je mag gebruiken buiten hun om, althans zo komt het bij mij een gewone internet gebruiker over.

Groet.