sc
door scontra Jun 13, 2015 om 11:59
Computers & telefonie

Senioren mob.telefoon

Ik ben op zoek naar een mobile telefoon geschikt voor senioren met een alarmknop (functie).
Graag zou ik van gebruikers hun ervaring(en) willen weten en welk merk en type toestel aan te raden is.

vr.gr. Scontra

5163 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2015 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen ervaring mee, maar je kunt HIER en HIER eens kijken.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2015 om 12:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo scontra,

Ieder heeft z'n eigen voorkeur.

Ter info: kijk eens hier.

Suc6

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2015 om 12:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat ik bij ouderen met zo'n senioren mobiel wel zie, is dat ze de alarmfunctie uit (laten) zetten, omdat ze zonder noodzaak regelmatig de alarmknop in drukten.

ja
door jacob130150 - Jun 15, 2015 om 11:05
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo
Mijn advies is , Ga eens kijken in de thuiszorgwinkel. die hebben diverse seniortelefoons en weten er alles van of kijk op de website van Medipoint.nl

po
door poels.jan - Jun 15, 2015 om 11:13
7 Antwoorden / 0 Vragen

In maart 2015 werd door mij een Samsung smartphone gekocht, de GOLIVEPHONE COMFORT.
Deze GSM is speciaal ontworpen voor senioren en vrij gemakkelijk te bedienen. Er staan Apps op zoals "noodgeval 112", "Help", Medicatieherinnering" etc. De prijs bedraagt € 179,-, de smartphone is alleen te verkrijgen bij Paradigit, is eenvoudig en handig.

ja
door jangmcoolen - Jun 15, 2015 om 12:57
77 Antwoorden / 12 Vragen

Hier een praktijkman.
Toen mijn vrouw een herseninfarct "kreeg" en wel zodanig dat ze altijd in een verpleegtehuis kwam, was ik als de dood dat mij zoiets of iets anders zou overkomen want vanaf nu was ik alleen; hoe sneller med hulp hoe geringer de handicap.
Ik vroeg in ons app gebouw om een gezamenlijke voorziening. Nee, dus. Toen googlede ik naar ouderen instanties; die geven een kettinkje om de hals, maar ik vind de kosten vrij hoog.
Omdat ik vaak in het verpleegtehuis was, schafte ik -- uit noodzaak -- een mobieltje aan. Bij KPN vroeg ik wat doet deze (rode) knop. "Mijnheer, dat zal ik uitleggen. Je kunt drie telnrs opnemen in deze mobiel. Kom je in nood dan druk je op die knop. Dan gaat bij de eerste de telefoon. Neemt die niet op, dat gaat die naar de tweede enz""". Ik zeg "Precies wat ik zoek en lekker grote lettertoetsen dat is ook ideaal; ik neem hem"" Ik heb er het nr van mijn dochter die dichtbij woont inzitten, dan van mijn tweede dochter en dan 112. WERKT AL ZEVEN JAAR PERFECT.

Em
door Emmap - Jun 15, 2015 om 21:37
162 Antwoorden / 8 Vragen

Ik kan niet direct je vraag beantwoorden maar wel een (praktijk)tip geven:

(in ons geval ging het niet om een seniorentelefoon met een alarmknop maar om een telefoon voor slechthorenden - maar wie weet kan je er toch je voordeel mee doen)

Let bij de aanschaf niet alleen op de grootte van de knoppen en de leesbaarheid van het scherm (grote letters zijn heerlijk, maar hoeveel letters passen er op het scherm - ook even een puntje van aandacht) maar let ook op de rest van de knoppen, bv. die aan de zijkant van het toestel zitten!
Zo zit er op een van de toestellen in de familie een aan/uit knop op de zijkant, het komt vaak voor dat de verbinding onbedoeld verbroken wordt omdat je gewoon bij het vasthouden van het toestel nauwelijks kan vermijden dat je vingers die knop induwen. Ook komt het voor dat het toestel in de broekzak aangaat en belt... de tegenpartij hoort niks dan geruis...
Het andere toestel in de familie heeft aan de zijkant een soort aan/uitknop voor niet-traploze versterking of verzwakking van het volume. De eigenaar van het toestel drukt de toets onbedoeld in en hoort plots de tegenpartij niet meer, of iemand anders in huis die het toestel even gebruikt drukt de toets onbedoeld in en schrikt zich een hoedje door het plotselinge giga-volume.

Succes met de zoektocht!

br
door brui0929 - Jun 15, 2015 om 22:58
636 Antwoorden / 10 Vragen

Ik raad de durophone easy 612 aan deze is makkelijk in het gebruik heeft een nood oproep die apart te programmeren is. Duidelijke verlichtte toetsen. Er kan een SD kaart van max 1 gigabyte in.

br
door breekpiet - Jun 16, 2015 om 21:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

breekpiet

Ik ben in het bezit van een simphone ( martphone ) van simpc.

heel eenvoudig in gebruik, duidelijke grote buttons met de mogelijkheid om alarmknop te krijgen en in te stellen.

zie op de website Simpc.nl vraag desnoods via het aangegeven telefoonnummer in Amsterdam om toelichting.

Jan Schonewille

sc
door scontra - Jun 17, 2015 om 10:08
66 Antwoorden / 28 Vragen

Iedereen bedankt voor zijn/haar ervaring(en) en/of verwijzing(en).
Ik ga proberen om bij het uitzoeken hier mijn voordeel mee te doen om voor de gebruiker een zo goed mogelijk passend mob. toestel te kunnen vinden

Vriendelijke groet, Scontra

freix.
door freix. - Jun 17, 2015 om 22:49
28 Antwoorden / 14 Vragen

Fysic Big Button Comfort FM-7500 vind ik goed. Een eenvoudig menu met 2 sneltoetsen om iemand te bellen. Een zaklampfunctie om bv je deurslot te verlichten bij thuiskomst. Een spraakfunctie zodat je kunt horen welke toets je indrukt, die handig is voor slechtzienden. Deze kan uitgezet worden. Een SOS-knop moet 3 seconde ingedrukt worden om deze te activeren. Het toestel is voor 40- 50 euro te koop.