ma
door maikelvu Mar 28, 2004 om 11:15
Computers & telefonie

Serversoftware beschadigd

3 maanden gelden kocht ik een eigen server en bijbehorende software bij subhosting.nl. Gisteren werd deze server gehackt en is de besturingssoftware (van linux) beschadigd door de hackers. Ik heb niet de mogenlijkheid hier iets aan te doen. Op mijn aankoop heb ik 2 jaar garantie. De server staat gehost bij subhsoting. In hoevere is het mogenlijk om of mijn geld terug te krijgen of dat de server gerepareerd wordt?

419 4 Rapporteer

jo
door johan911 - Apr 16, 2004 om 13:07
35 Antwoorden / 1 Vragen

Naar ik aanneem heb je een overeenkomst gesloten met subhosting.nl -> lees deze even door. Daar staat in waar zij en u verantwoordelijk voor zijn en waar de garantie op zit. Als zij alles uitgevoerd hebben zoals overeengekomen is en de beveiliging was door hen uitgevoerd dan hebben zij gefaalt.
Het lijkt mij dat jezelf verantwoordelijk bent (direct of indirect) voor de beveiliging en verdere installaties van je systeem want je bent nl. de opdrachtgever. Waar geen opdracht toe gegeven is wordt niet uitgevoerd. Maar vraag dit even na bij subhosting.nl of lees contract.
De server repareren is wellicht alleen het opnieuw installeren van Linux en diverse applicaties. Geld terugkrijgen is lastig als zij niet in gebreke zijn gebleven. Succes.

theus
door theus - Jan 27, 2012 om 00:05
7 Antwoorden / 2 Vragen

Staan in deze app ook alle Horeca-zaken met een toilet vermeld? Veel mensen weten niet dat Horecabedrijven het moeten toelaten dat passanten, ook al gebruiken ze niets in de zaak, om in een Horecazaak naar het toilet te gaan. De exploitant heeft dan wel het recht om daar een redelijke vergoeding voor te vragen.

ro
door rondol - Jan 27, 2012 om 11:53
43 Antwoorden / 5 Vragen

Staat er ook vermeld of je gratis, of een WC is waarvoor je moet betalen? Niet iedere openbare WC is gratis.

megaman63
door megaman63 - Jan 28, 2012 om 11:22
20 Antwoorden / 2 Vragen

Rondol, kijk op hogenood.nl dan app aanklikken en daar kan je een korte demo zien en je eventueel aanmelden voor de app.