Ho
door Horst10 Sep 7, 2010 om 06:29
Computers & telefonie

Service en info-kosten

Het afronden naar 1 minuut bellen, herinnert me aan parkeren niet per geparkeerde tijd, maar per kwartier, uur enz., herinnert me aan veel bedrijven, Verenigingen enz. die jou nog extra per minuut laten betalen als je bijv. telef. informatie wilt. Dat noemen ze “servicekosten”. En dat, terwijl je al betaalt voor abonnement, diensten en lidmaatschap. Dat kan oplopen van 10 ct. tot meer dan 1 euro per minuut, naast je abonnementskosten. Ook als bijv. internet,TV,telefoon niet werkt moet je wachttijd op (er zijn altijd veel wachtenden voor je…) en helpdesk betalen, terwijl het in mijn geval tot nu toe altijd aan UPC lag. Dat vind ik dubbel betalen zelfs voor slecht geleverde producten, m.a.w. diefstal.

485 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

chris74
door chris74 - Sep 7, 2010 om 07:58
564 Antwoorden / 44 Vragen
0

en wat is dan je vraag. Dit is meer een discussie

Ho
door Horst10 - Sep 7, 2010 om 23:41
8 Antwoorden / 10 Vragen
0

De vraag is of dat zomaar mag: betalen voor diensten, producten en lidmaatschap en los daarvan voor informatie daarover, die volgens mij daarbij geleverd moet worden, net zoals een bijsluiter bij een medicijn hoort

nb
door nbw - Sep 8, 2010 om 01:52
521 Antwoorden / 24 Vragen
0

Natuurlijk mag dat. Ondernemers zijn inventief en consumenten trappen er meestal allemaal in. En of het beestje nou servicekosten/administratiekosten/meldingskosten/betaaltelefoon opdat het uitbesteed iskosten of hoe je ze ook wenst te noemen. En natuurlijk zijn er allerlei wetten en regels die deze zinloze extra inkomsten gewoonweg verbieden. Maar wie is zo gek om voor 10 euro zijn gelijk te halen via een rechter. Je moet een advocaat inschakelen en voorschieten en en een paar jaar de tijd nemen. Niemand doet dit en ook de ondernemers hebben deze informatie ook. Hier klagen helpt niet. Vara Kassa is enkel maar een nietsbetekend doorgeefluik .En klagen bij de vele instanties ingesteld door de overheid is ook zinloos. Want sommige overheden doen gewoon mee met deze verboden gekte. Ga je ooit fout in het verkeer dan geld 6 euro administratiekosten ineens. Er is geen enkele instantie of consumentenrubriek die daar nou eens induikt. Het systeem werkt nu 1maal zo.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ida b
Ida b - May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer