tenormin
door tenormin May 23, 2011 om 19:49
Computers & telefonie

Shoppen op internet

Graag wil ik weten of er iemand ervaringen heeft met twee online winkels: Zalando en Vanvoordeel. Bij eerstgenoemde had ik schoenen besteld. Ik maak nog over op ouderwetse manier en dat werd accoord bevonden. Iedereen weet dat een overschrijving een week duurt. Nu 2 dagen kreeg ik al herinneringsmails. Na 1 week werd bestelling geannuleerd terwijl mijn geld al wel was afgeschreven. Op mijn mail of ze het geld wilde terugstorten kreeg ik géén antwoord. Tot vandaag, na een zeer "lieve" mail mijnerzijds. Dan Vanvoordeel.nl. Ik wilde iets bestellen en vragen. Met bellen werd niet opgenomen; vraag per mail: geen antwoord. Helemaal radiostilte. Heeft iemand van u ervaring met bovengenoemde bedrijven of ben ik alleen maar de pineut? Niets belangrijks, maar zou het toch graag willen vernemen.

1277 15 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 23, 2011 om 19:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

KLIK hier... vvor meer info van voordeel.

valerius-2
door valerius-2 - May 23, 2011 om 20:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hier nog een verhaal maar nu over Zalando
KLIK hier...

tenormin
door tenormin - May 23, 2011 om 20:46
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Valerius-2

Heb uitgebreid de twee KLIK HIER gelezen. Ben dus achteraf blij dat vanvoordeel NIET de telefoon opnam want zo te lezen is dat heel prijzig.

Ook Zalando komt er, met een paar uitzonderingen niet zo goed van af. Nu maar hopen dat ik mijn € 80,00 teruggestort krijg, maar zo te lezen krijg ik wel een donkerbruin vermoeden dat ik hier iets meer aan zal moeten gaan doen. Veel dank voor uw antwoord.

jr
door jrschot - May 23, 2011 om 21:07
36 Antwoorden / 3 Vragen

Ik shop ook regelmatig op internet, en zalando vond ik ook prijzig.
Wel kan ik je shoemixx.nl aanraden.

Je kan per acceptgiro betalen nadat je je schoenen hebt ontvangen. In de doos van je schoenen zit ook een retourformulier met retour adressticker zodat je je pakket kostenloos terug kan sturen als de schoenen niet passen.

Wanneer je de schoenen teruggestuurd hebt, word je acceptgiro geannuleerd.

Ik was erg tevreden over de service, de schoenen waren snel geleverd, en de betaling ging erg makkelijk, ik heb een maand later betaald, en had zelfs toen nog geen herrinnering ontvangen.

tenormin
door tenormin - May 23, 2011 om 21:47
16850 Antwoorden / 108 Vragen

jrschot, heb deze site aandachtig gelezen en toegevoegd aan mijn adressenbestand. Lijkt solide, vooral voor mij i.v.m. ouderwetse accept giro betalingen. Veel dank, heb ik wel wat aan.

jr
door jrschot - May 23, 2011 om 23:28
36 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=brigden schreef op maandag 23 mei 2011, 21:47]jrschot, heb deze site aandachtig gelezen en toegevoegd aan mijn adressenbestand. Lijkt solide, vooral voor mij i.v.m. ouderwetse accept giro betalingen. Veel dank, heb ik wel wat aan.
Graag gedaan, altijd fijn om goede ervaringen te delen! :-)
(en nee, ik werk niet bij shoemixx, ben er alleen klant)

birdies
door birdies - May 23, 2011 om 23:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=brigden schreef op maandag 23 mei 2011, 21:47]jrschot, heb deze site aandachtig gelezen en toegevoegd aan mijn adressenbestand. Lijkt solide, vooral voor mij i.v.m. ouderwetse accept giro betalingen. Veel dank, heb ik wel wat aan.

Ook bij Zalando kun je betalen met een acceptgiro. Verder lijkt het mij een betrouwbare shop. Alle gegevens staan netjes vermeld op de site. Voor het terug storten v.h. geld heeft een shop tot maximaal 30 dagen de tijd. Dat je na 2 dagen herinneringsmails ontving, vind ik niet zo vreemd: de ouderwetse manier van betalen d.m.v. overschrijven, is men helemaal niet meer gewend, zeker niet bij webshops.

Even wat geduld hebben, denk ik zo.

tenormin
door tenormin - May 23, 2011 om 23:57
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 23 mei 2011, 23:26][quote=brigden schreef op maandag 23 mei 2011, 21:47]jrschot, heb deze site aandachtig gelezen en toegevoegd aan mijn adressenbestand. Lijkt solide, vooral voor mij i.v.m. ouderwetse accept giro betalingen. Veel dank, heb ik wel wat aan.

Ook bij Zalando kun je betalen met een acceptgiro. Verder lijkt het mij een betrouwbare shop. Alle gegevens staan netjes vermeld op de site. Voor het terug storten v.h. geld heeft een shop tot maximaal 30 dagen de tijd. Dat je na 2 dagen herinneringsmails ontving, vind ik niet zo vreemd: de ouderwetse manier van betalen d.m.v. overschrijven, is men helemaal niet meer gewend, zeker niet bij webshops.

Even wat geduld hebben, denk ik zo.

Birdies, dan heb je mijn vraag efkens niet goed gelezen. Ze gingen akkoord met giro-overschrijving, wat dus een week duurt. Geld hadden ze ontvangen en TOCH werd mijn bestelling geannuleerd. Kijk dan maar naar de commentaren van de info van valerius-2 over zalando.

birdies
door birdies - May 24, 2011 om 00:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Brigden, ik heb je vraag wel goed gelezen, dus ook dat zij akkoord gingen met een overschrijving. De herinneringsmails zijn gewoon standaard werk. En steeds meer mensen weten echt niet hoe lang het duurt voordat een overschrijving op een rekening staat, simpel om het feit dat dit een behoorlijk achterhaalde manier van betalen is.

Ik raad je echt aan deze methode niet meer te gebruiken bij webshops, dat gaat in veel gevallen echt problemen geven.

ra
door raymond1973 - May 29, 2011 om 13:37
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een parasol met led-verlichting gekocht via Vanvoordeel.nl. Wat heb ik daar een spijt van!!

De led-verlichting is kapot en er zit een vlek op de stof. Dit kan gebeuren, dus heb ik ze een mail gestuurd met foto's van de gebreken. Niets vernomen ...
Nog een mail gestuurd via de website. Dan krijg je een standaard mail met een registratienummer. Lekker belangrijk, aangezien deze ook niet wordt beantwoord. Nog een aantal pogingen ... helaas muis en muis stil.

Ik koop voor honderden euro's op Internetsites, maar Vanvoordeel ziet geen eurocent van mij meer. Tevens zal ik ervoor zorgen dat niemand in mijn omgeving meer iets koopt op deze site. Of het zal helpen? Geen idee, maar ik wil gewoon iets doen tegen deze criminele organisatie.

tenormin
door tenormin - May 29, 2011 om 14:19
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=raymond1973 schreef op zondag 29 mei 2011, 13:37]Ik heb zelf een parasol met led-verlichting gekocht via Vanvoordeel.nl. Wat heb ik daar een spijt van!!

De led-verlichting is kapot en er zit een vlek op de stof. Dit kan gebeuren, dus heb ik ze een mail gestuurd met foto's van de gebreken. Niets vernomen ...
Nog een mail gestuurd via de website. Dan krijg je een standaard mail met een registratienummer. Lekker belangrijk, aangezien deze ook niet wordt beantwoord. Nog een aantal pogingen ... helaas muis en muis stil.

Ik koop voor honderden euro's op Internetsites, maar Vanvoordeel ziet geen eurocent van mij meer. Tevens zal ik ervoor zorgen dat niemand in mijn omgeving meer iets koopt op deze site. Of het zal helpen? Geen idee, maar ik wil gewoon iets doen tegen deze criminele organisatie.

Dan moet ik maar blij zijn dat de Ioniser vanvoordeel uitverkocht was, als ik zo uw ervaring lees. Heb trouwens € 70.00 teruggestort gekregen van Zalando, eerlijk is eerlijk, maar is wel € 9,95 tekort want de totale prijs van de schoenen was € 79,95. Misschien doen ze het nog uit zichzelf, maar ik heb er mijn buik nu wel vol van.

si
door sillina - May 29, 2011 om 15:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vanvoordeel hebben wij een keer als kerstkado gekregen van t werk, gewoon voor een vast bepaald bedrag bestellen en dat was het. Zalando 1 keer besteld. Via ideal al betaald en snel geleverd. Ik heb ze gehouden, blijkt dat je anders voor het gekochte bedrag een nieuwe aankoop kan doen, je krijgt geen geld retour, das een nadeel. Zal niet snel meer bij hun bestellen omdat ik ze dan liever toch eerst past.

sonjaatje
door sonjaatje - May 29, 2011 om 15:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Brigden, als je een goede online schoenenwinkel zoekt met een heel uitgebreid assortiment moet je bij Omoda kijken.
Ik heb hier al vaker besteld en ze leveren heel snel. Ook als je een bestelling retour stuurt heb je snel je geld terug.

Daar kan je ook per overschrijving betalen.

tenormin
door tenormin - May 29, 2011 om 16:30
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 29 mei 2011, 15:56]Brigden, als je een goede online schoenenwinkel zoekt met een heel uitgebreid assortiment moet je bij Omoda kijken.
Ik heb hier al vaker besteld en ze leveren heel snel. Ook als je een bestelling retour stuurt heb je snel je geld terug.

Daar kan je ook per overschrijving betalen.

Hartstikke bedankt, sonjaatje. Heb zojuist de site bekeken en besteld. Gelukkig heb ik sinds afgelopen week mijn Visacard weer (stond op naam echtgenoot die onlangs is overleden), voor je die card krijg moet je eerst alle inkomsten opsturen, vandaar dat ik tijdlang accept-giro kaarten gebruikte. Hier staat ook bij dat je schoenen wel gewoon kunt terugsturen en GELD terugkrijgt, waar iemand zegt dat dit bij Zalando niet het geval is. Nou ja, ik happy met je tip, leuke site.

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2011 om 23:24
16850 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 29 mei 2011, 15:56]Brigden, als je een goede online schoenenwinkel zoekt met een heel uitgebreid assortiment moet je bij Omoda kijken.
Ik heb hier al vaker besteld en ze leveren heel snel. Ook als je een bestelling retour stuurt heb je snel je geld terug.

Daar kan je ook per overschrijving betalen.

Nou Sonjaatje, het is nu 3 maanden geleden en jij hebt me wel geld gekost, hoor!! Ik heb op jouw aanraden (zondag 29 mei) dus gekeken en besteld. Het is wel een dure zaak maar de schoenen die ik heb besteld (inmiddels 3 paar) geven me het Bally gevoel weer terug en zijn kennelijk ook leuk voor de jeugd. Mijn kleindochter (17) verbaasd: Oma, tjeetje, wat een mooie schoenen, dat is Omoda!! Weet je eindelijk hoe je on line moet bestellen, haha. Dit is dus, weliswaar laat, een heel hartelijk bedankt voor je doorverwijzing.