birgit67
door birgit67 Jul 12, 2012 om 16:32
Computers & telefonie

Silverlight wel geinstaleerd maar werkt niet (meer)

Ik heb een vraag over silverlight.
Ik heb altijd met silverlight programma's terug kunnen kijken op RTL gemist.
Nu werkt silverlight ineens niet meer.
Ik krijg de mededeling of ik wil toestaan dat silverlight veranderingen aanbrengt in mijn pc maar kan geen "toestaan of niet toestaan" aanvinken want dan loopt het steeds vast.
Dan moet ik mijn computer steeds weer uitzetten.
Ik dacht dat ik misschien een nieuwere versie van sliverlight moest hebben maar volgens de check op RTL heb ik de juiste nieuwst versie en als ik update krijg ik het bericht dat ik de juiste versie al heb.
Ik las ook ergens op internet dat ik ActiveX moest uitzetten maar ook dat helpt niet.
Hebben meer mensen hier last van?

23110 46 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt u gebruik van een firewall? sommige blokkeren deze programma's waardoor deze vast lopen. bv. Zonealarm, deze verleent toestemming per programma om verbinding te maken met internet. Als deze instellingen te strikt zijn dan kunnen ze niet communiceren en lopen ze vast.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een firewall maar die had ik toen, zo'n half jaar geleden, ook.
Het verschil is wel dat ik toen ik deze laptop nieuw kocht er mcAfee beveiliging op zat.
Die is nu verlopen.
Omdat ik nog een nieuw antivirus programma moet kopen en nog niet weet welke, ik vind het nl erg moeilijk om er een te kiezen, heb ik tijdelijk even de gratis AVG op mijn laptop gezet.
Misschien is dat het probleem?

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo cococat,

Scan eens met MBAM voor de zekerheid.
Klik onder FREE.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cococat,

.....Omdat ik nog een nieuw antivirus programma moet kopen en nog niet weet welke, ik vind het nl erg moeilijk om er een te kiezen, heb ik tijdelijk even de gratis AVG op mijn laptop gezet......

Waarom zou je geld uitgeven als er goede gratis programma's zijn, bv. Avast!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook gehad, bij mij was de enige oplossing silverlight uninstalleren en daarna de laatst versie bij microsoft te downloaden en weer te installeren
silverlight
Na het uninstalleren heb ik eerst ccleaner gebruikt om ook alle register waarden weg te halen als dr maar iets fout gaat bij silverlight is dit een hele lijst dus niet schrikken.
Daarna silverlight weer installeren. Succes

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op donderdag 12 jul 2012, 16:48: Hallo cococat,

Scan eens met MBAM voor de zekerheid.
Klik onder FREE.

Met vr.gr.

Ik heb MBAM maar die kan niks vinden.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb niet zo veel verstand van computers en weet dus niet welk antivirus ik kan nemen.
De één zegt tijdelijk AVG, de ander Avast, were een ander Panda etc.
Ik vind het erg moeilijk.
Werken de programma's met Avast! wel goed?

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma zou ook goed moeten werken met AVG ( aangezien de gratis versie geen firewall heeft ) De oplossing die mousy noemt zal eerder helpen.

Bijna alle virus programma's hebben voor en nadelen, zelf heb ik goede ervaring met AVG, panda doet zijn werk ook gewoon en avast ook. Een kwestie van gewenning. ( al vind ik Avast iets leek-vriendelijker ;) )

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Avast is zeker een goede anti virus beschermer ik gebruik zelf al jaren de gratis versie en alles werkt gewoon.
Even terug naar silverlight, soms moet je een update doen (kan al poosje geleden zijn) en gaat er iets fout, dan werkt de site van RTL niet meer. Heb dit al meerde keren gehad en toen RTL gemaild en ik kreeg toen het advies dat ik hierboven heb gegeven.
De fouten moeten eruit dit doe je door eerst silverlight te verwijderen, CCleaner
gratis versie het register te laten scannen , toestaan fouten te verwijderen (je kan het opslaan in een log maar hoeft voor dit niet perse) en dan weer opnieuw silverlight te installeren.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zoals hier ook werd geadviseerd, silverlight verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Maar het probleem blijft.
Ik zie wel de reclame maar daarna blijft het beeld weer zwart.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt proberen uw browser geschiedenis en de tijdelijke bestanden op te schonen, heel misschien dat dit u kan helpen. Dit was al eens eerder behandeld kan alleen het topic niet vinden.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je CCleaner gebruikt om het register op te schonen? Want als dit niet gebeurt werkt het ook niet. Verder idd ff verstandig ook je browser op te schonen. Dit kan ook met CCleaner echt alle fouten moeten weg zijn anders werkt de site van RTL niet.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruiksaanwijzing voor CCleaner Klik hier

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cococat,

Probeer het volgende eens:
Download revo uninstaller (even naar beneden scrollen en klikken onder Freeware).
Start het programma (klik op pictogram op je Bureaublad).
Selecteer Silverlight door er op te klikken. (=Microsoft Silverlight).
Klik in de bovenste balk op De-installeren.
Kies optie4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen.
Let op: soms moet je even op + klikken om de sleutels te 'openen'.
Download Silverlight opnieuw als je klaar bent.
En kijk eens of het dan werkt.

Voor wat betreft een antivirusprogramma: Avast komt bij diverse testen als een van de beste uit de test. Gebruik ik zelf al jaren. Nog nooit een probleem mee gehad. Je hoeft je alleen maar 1x per jaar te registreren.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@cococat,

Probeer ook (eerst) even dit:

Maak je cache eens leeg (kan geen kwaad):

# Voor Internet Explorer 7

1. Klik op Extra - Internet-opties
2. In de popup die verschijnt klik je onder het titeltje 'Browsegeschiedenis' op de knop 'verwijderen'
3. In het nieuwe venster kies je 'Bestande verwijderen' onder het titeltje 'Tijdelijke internetbestanden'

# Voor Internet Explorer 8

1. Klik op 'Beveiliging'
2. Kies 'Browse geschiedenis verwijderen'
3. Selecteer enkel 'Tijdelijke internet bestanden'
4. Klik op 'Verwijderen' om te bevestigen

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

RTL gemist werkt niet met versie 5.1 (tenminste niet bij mij), maar wel met versie 5.0.

Heb je versie 5.0 geïnstalleerd, dan krijg je prompt van Microsoft een update voor Silverlight, namelijk versie 5.1 en dan werkt RTL gemist niet meer.

Probeer het eerst weer eens met versie 5.0 en kijk dan eens of RTL gemist weer goed werkt.
Verwijder via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen, of Configuratiescherm - Software de Silverlight versie 5.1 en installeer daarna Silverlight versie 5.0.
Versie 5.0 kun je hier downloaden: Silverlight 5.0.61118.0

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er achter wat nou precies het probleem is.
Draadloos kan ik geen gemist terugkijken, wel gewoon via breedband.
Als ik iets wil terug kijken moet ik dat dus gewoon maar niet draadloos doen.
Heel dom van mij waarschijnlijk maar ik wist eigenlijk niet dat dit iets uitmaakte.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat het opgelost is.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op donderdag 12 jul 2012, 18:35: Ik ben er achter wat nou precies het probleem is.
Draadloos kan ik geen gemist terugkijken, wel gewoon via breedband.
Als ik iets wil terug kijken moet ik dat dus gewoon maar niet draadloos doen.
Heel dom van mij waarschijnlijk maar ik wist eigenlijk niet dat dit iets uitmaakte.
Het zou ook niet uit mogen maken, misschien is het draadloos signaal erg slecht en haalt u de snelheid niet voor het bekijken van de stream, probeer in dat geval de router ergens anders te zetten. Dan kunt u misschien wel draadloos kijken.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien eens tijd voor een nieuwe draadloze router?
Dit is een perfecte router waarmee u makkelijk draadloos films e.d. kunt kijken; TP-LINK TL-WR1043ND.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op donderdag 12 jul 2012, 19:39: Misschien eens tijd voor een nieuwe draadloze router?

Ha ha, bedankt maar ik heb net een nieuwe aangeschaft, een sitecom.
Volgens de winkel waar ik hem kocht, een hele goeie.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, Sitecom is helaas niet zo goed als ze zeggen, dat blijkt bij jou dus ook wel ;-)

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op donderdag 12 jul 2012, 20:04: Sorry, Sitecom is helaas niet zo goed als ze zeggen, dat blijkt bij jou dus ook wel ;-)

Maar wat betreft computers en de benodigdheden kunnen ze mij alles wijsmaken.
Er stond in de winkel bij; als beste getest bij de consumentenbond dus ik dacht; dan zal het wel goed zijn.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op donderdag 12 jul 2012, 20:04: Sorry, Sitecom is helaas niet zo goed als ze zeggen, dat blijkt bij jou dus ook wel ;-)

heb zelf sitecom en nooit problemen, ligt ook wel aan het model dat je neemt. Het kan ook aan de instellingen liggen van het draadloos gedeelte.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij wil het op de laptop ook niet altijd (die is draadloos) maar ik heb ook maar 8mb internet en als de tv aanstaat (interactieve tv) en mn zoon op de pc een spel speelt kan ik t op de laptop kijken wel vergeten.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

mousy32 schreef op donderdag 12 jul 2012, 20:12: Bij mij wil het op de laptop ook niet altijd (die is draadloos) maar ik heb ook maar 8mb internet en als de tv aanstaat (interactieve tv) en mn zoon op de pc een spel speelt kan ik t op de laptop kijken wel vergeten.

Dat zal het bij mij ook wel zijn.
Ik heb gewoon het basis internet van caiway.
Ook niet supersnel.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn vaak problemen met de Sitecom routers, ik installeer nu al meer dan een jaar de TP-Link router bij iedereen die problemen met WiFi heeft en sindsdien heeft niemand meer problemen!

8MB Internet moet genoeg zijn, je geeft zelf ook aan dat het met een kabel wel werkt.
Misschien kun je die Sitecom nog ruilen/terugbrengen en zeggen dat ie niet goed functioneerd.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien je versie van firefox of i-explorer updaten!
heb het zelfde probleem gehad. nix werkte meer in firefox kon alleen nog flash bekijken.
alles geprobeerd en uiteindelijk firefox eraf opnieuw erop en klaar.
had het aleen bij firefox . netscape,safari en chrome hadden het niet
dat met je router is onzin.
signaal is signaal of het nu met de tram van 4 uur komt of via de postduif... jouw aansluiting heeft daar geen invloed op. kabel of draadloos.... (kopschud) slimme mensen hier!

oja ik ben de kabel kwijt van mijn draadloze verbinding wie helpt zoeken!!!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op donderdag 12 jul 2012, 20:19:
Misschien kun je die Sitecom nog ruilen/terugbrengen en zeggen dat ie niet goed functioneerd.

Hoezo? Hij werkt toch goed?! Alsof TP-link de enige router is die goed kan werken. Zijn meer goede merken hoor.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fammass,

off topic:

....kabel of draadloos.... (kopschud) slimme mensen hier!

oja ik ben de kabel kwijt van mijn draadloze verbinding wie helpt zoeken!!!
....

Je lijkt winterman wel. ;-)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zaterdag 14 jul 2012, 14:46:
hereistom schreef op donderdag 12 jul 2012, 20:19:
Misschien kun je die Sitecom nog ruilen/terugbrengen en zeggen dat ie niet goed functioneerd.

Hoezo? Hij werkt toch goed?! Alsof TP-link de enige router is die goed kan werken. Zijn meer goede merken hoor.

Nee die SiteCom werkt niet goed want via draadloos werkt het dus niet en die Sitecom routers zijn helemaal niet zo goed als iedereen denkt, TP-Link is wel één van de betere ja, maar goed het is maar een advies, als je het beter denkt te weten moet je er vooral niet naar luisteren ;-)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom schrijf je dan hereistom?
luisteren gaat moeilijk naar een geschreven text. laat die mensen toch in hun waarde en dwing ze niet jouw mening op wat slecht of goed is. als je gelijk hebt komen ze daar vanzelf wel achter.
ik gebruik netgear en sinds een paar weken heeft zeelandnet ineens een conflict met de netgear routers.. zijn ze dan ineens allemaal slecht?
nee nee als je door TP-link gesponsord wordt of betaald is het altijd goed.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

fammass schreef op zaterdag 14 jul 2012, 15:06: waarom schrijf je dan hereistom?
luisteren gaat moeilijk naar een geschreven text. laat die mensen toch in hun waarde en dwing ze niet jouw mening op wat slecht of goed is. als je gelijk hebt komen ze daar vanzelf wel achter.
ik gebruik netgear en sinds een paar weken heeft zeelandnet ineens een conflict met de netgear routers.. zijn ze dan ineens allemaal slecht?
nee nee als je door TP-link gesponsord wordt of betaald is het altijd goed.

Wat een onzin weer allemaal, ik heb helemaal niks met TP-Link, ik heb alleen de ervaring dat deze router goed werkt!
En ik laat toch iedereen in zijn waarde of mag je ook al geen advies meer geven wat een goede router is?

P.S. Netgear zijn ook goede routers, alleen zijn die duur ;-)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 14 jul 2012, 14:52: Nee die SiteCom werkt niet goed want via draadloos werkt het dus niet en die Sitecom routers zijn helemaal niet zo goed als iedereen denkt, TP-Link is wel één van de betere ja, maar goed het is maar een advies, als je het beter denkt te weten moet je er vooral niet naar luisteren ;-)
Of het ligt gewoon aan de instelling op de laptop? Heb ook een sitecom router en die werkt prima!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 14 jul 2012, 15:16:
P.S. Netgear zijn ook goede routers, alleen zijn die duur ;-)

money makes the world go arround....

als je iets wilt wat goed is geef er dan een paar cent meer aan uit helpt een hoop ellende te voorkomen.

niet alle dure routers zijn goed. en inderdaad misschien is de laptop wel niet juist ingesteld!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fammass,

off topic:

.....money makes the world go arround......... ???
Klik hier
;-)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

off topic: Klik hier ;-)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op zaterdag 14 jul 2012, 18:55: off topic: Klik hier ;-)

Geweldig filmpje !

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag cococat,
Silverlight op RTL Gemist blijft de gemoederen bezig houden.
Hier nogmaals een keur van oplossimgen.
Succes Aboveoeuf

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog iets anders wat ik de laatste dagen heb; adobe flash.
Op bijna elke website krijg ik de mededeling dat ik adobe flash moet installeren, ook hier op de kassa site.
Flash is echter al geinstalleerd en ge-update.
Wat moet ik hiermee?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Flashplayer bedoel ik dan hè.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer hier of de Flashplayer goed is geïnstalleerd, zoniet download 'm dan daar opnieuw.

En probeer anders de nieuwste Firefox eens.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op zaterdag 14 jul 2012, 19:24: Nog iets anders wat ik de laatste dagen heb; adobe flash.
Op bijna elke website krijg ik de mededeling dat ik adobe flash moet installeren, ook hier op de kassa site.
Flash is echter al geinstalleerd en ge-update.
Wat moet ik hiermee?

Zou nog eens de-installeren en opnieuw downloaden.
Verwijderen kan met revo-uninstaller (zie de aanwijzingen bij een eerder antwoord) of met het verwijderingsprogje van Adobe. Klik hier.
Daarna opnieuw downloaden, klik hier (vinkje voor McAfee weghalen!)

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er inmiddels achter gekomen waarom ik soms problemen heb op mijn laptop.
Ook waarom ik steeds bericht kreeg dat adobe flashplayer geinstalleerd moest worden, terwijl de nieuwste versie erop staat.
Als ik ActiveX uitzet, werkt alles naar behoren.
Staat ActiveX aan, gaat het vaak fout.
Kan ik ActiveX niet maar beter uit laten staan?
Of is dat echt nodig voor de veiligheid?

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom kun je ook beter Firefox gebruiken, dan heb je dat soort problemen dus niet.
Misschien werkt RTL gemist dan ook wel.

ve
door verwijderd - May 24, 2014 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op mijn PC en Laptop werk ik met Firefox. Ik zal uitleggen hoe ik bij Firefox Silverlight activeerde: rechtsboven bij de 3 streepjes activeer je het menu van Firefox. Daarna kies je: Add-ons en dan krijg je een lijst met in- of uitgeschakelde Add-ons. Silverlight staat daar ook bij en bij mij was 't uitgeschakeld. Als je die inschakelt dan werkt Silverlight. Misschien is die optie ook bij Internet Explorer. Succes!

ve
door verwijderd - May 24, 2014 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de vraag hieronder beantwoord maar nog even een korte aanvulling. Als je op de bladzijde van de add-ons zit moet je wel naar het onderdeel: plugins. Daar in het rijtje zie je Silverlight staan