door 19kol34 Jun 13, 2015 om 14:58
Computers & telefonie

Simcard overzetten

Ik krijg hopelijk een nieuwe SIM Only SmartPhone kan ik nu uit mijn oude telefoon de Sim-kaart overzetten in de nieuwe zonder tussen komst van de provider om de nieuwe SmartPhone in gebruik te nemen

7895 26 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2015 om 15:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de nieuwe gsm simlockvrij is en er hetzelfde formaat simkaart in moet zoals u die nu heeft, dan zou dat in principe moeten werken.
Dus kijk eens op internet bij de specificaties van die gsm om te zien wat voor simkaart erin moet.
Moet er een ander formaat in dan u nu heeft dan kunt u bij uw provider het andere formaat aanvragen en daarvoor zult u waarschijnlijk moeten betalen. Dat moet u dan uitzoeken op de website van uw huidige provider.

mahadma
door mahadma - Jun 13, 2015 om 15:18
11546 Antwoorden / 51 Vragen

De "standaard"of oude simkaart wordt tegenwoordig vaak geleverd als "standaard" grote met een uitdrukbare "kleinere". Dus het zou wel moeten passen.

Copieer de sim contacten naar de telefoon, plaats de nieuwe simkaart en copieer de telefooninhoud terug naar je sim kaart als je de contacten wil behouden op je nieuwe simkaart.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2015 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 19kol34,

Misschien heb je iets aan deze info: klik hier

Suc6

diumenge
door diumenge - Jun 13, 2015 om 15:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de oude sim niet past, dan zijn er wel winkeltjes die 'm op de juiste maat kunnen snijden. Let wel op of je wel internet hebt op de oude sim en of je dat dus wel of niet moet activeren op de nieuwe telefoon. Anders kan het wel eens een dure grap worden.

ho
door hopetobehelping - Jun 13, 2015 om 16:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 19kol34,

begrijp ik uw vraag goed, u hoopt een nieuwe smartphone te krijgen van iemand en u heeft een sim-only abonnement ?
De nieuwe smartphone dient dan wel simlock vrij of van uw provider af te komen.

Er bestaan verschillende formaten sim kaarten, meer informatie vind u hier.
Als u al weet welke nieuwe smartphone u hoopt te krijgen kunt u al controleren of uw huidige sim kaart gaat passen.
Als uw huidige sim kaart niet past dan kan het zijn dat het juiste formaat sim kaart voor uw smartphone uit uw huidige sim kaart 'gedrukt' kan worden. Anders zou ik als ik u was contact opnemen met uw provider en informeren wat een nieuwe sim kaart u gaat kosten.
Het zelf 'verknippen' of een bedrijfje het laten doen zou ik persoonlijk toch voorzichtig mee zijn.

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2015 om 16:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....... of een bedrijfje het laten doen zou ik persoonlijk toch voorzichtig mee zijn........

Die 'bedrijfjes' (zoals jij het noemt) gebruiken gewoon een simkaart knipper, niks mis mee.

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2015 om 16:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 13 jun 2015, 15:18]De "standaard"of oude simkaart wordt tegenwoordig vaak geleverd als "standaard" grote met een uitdrukbare "kleinere". Dus het zou wel moeten passen.

Dat klopt, maar als de simkaart 5 - 10 jaar oud is, is dat niet het geval.

Misschien is het handig dat vragensteller even meldt welke mobiel hij nu heeft en welke hij straks gaat gebruiken.

Overigens wordt in de telecomwinkels (dus ook die van providers) ook simkaart knipper gebruikt. Ook MediaMarkt heeft zo'n knipper.

mahadma
door mahadma - Jun 13, 2015 om 16:54
11546 Antwoorden / 51 Vragen

@Carola, ik ga er even van uit dat "men" niet langer als een jaar of 2, max 3, doet in de huidige tijd met het gemiddelde simkaartje/telefoon. Dan zijn er weer modelwijzigingen en "moeten" we weer uptodate worden. En doen dan weer van alles om weer in de pas te lopen.

door 19kol34 - Jun 13, 2015 om 19:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de snelle reacties.
Ik hoop een overstapje te maken van Samsung S Advance i9070 naar Galaxy S3 Neo.
Wat een voorrecht om zoveel meedenkende te hebben. Bedankt

pi
door pieterwolters - Jun 13, 2015 om 21:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht de SIM niet passen in het nieuwe toestel dan kan je voor geringe kosten een nieuwe krijgen bij je huidige provider. Heb ik al een paar keer gedaan en werkt prima.

br
door brui0929 - Jun 13, 2015 om 21:46
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, dat kan heeft u een prepaid simkaart van bijvoorbeeld Vodafone dan hoeft u alleen een nieuwe telefoon nodig.
U kunt de simkaart blijven gebruiken.

gompy2
door gompy2 - Jun 13, 2015 om 22:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=19kol34 schreef op zaterdag 13 jun 2015, 19:44]Dank voor de snelle reacties.
Ik hoop een overstapje te maken van Samsung S Advance i9070 naar Galaxy S3 Neo.
Wat een voorrecht om zoveel meedenkende te hebben. Bedankt
Je hebt nu in je oude toestel een grote simkaart en in je nieuwe toestel krijg je een Micro, dat is de tussenmaat, de kleinste is een nano-simkaart.

Bron, klik hier-> Welke simkaart gaat er in je toestel?

Laat die grote simkaart knippen bij een goeie shop en je kunt hem als Micro zo in je nieuwe toestel drukken en blijven je contacten en dergelijke bewaard.

Ik weet niet of je het programma Samsung Kies kent, daarmee kun je eventueel een complete back-up maken van je oude toestel voor de zekerheid en later in je nieuwe toestel invoegen, maar het gewoon laten knippen is al genoeg, is hier ook gebeurd bij een toestel.

gompy2
door gompy2 - Jun 13, 2015 om 22:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef groot, maar dat is een gewone (mini) simkaart van 25 x 15 m/m, die heb je er dus nu in en die kun je gewoon laten knippen naar micro.

frans1954
door frans1954 - Jun 15, 2015 om 14:47
41 Antwoorden / 0 Vragen

Let op wat voor grote je simkaart is, dit wil weleens verschillen.
Vooral de oude zijn groot, vraag een nieuwe simkaart aan bij je provider als die niet past, ga er niet aan knippen dit gaat niet altijd goed als die kleiner moet zijn.
Kopieer je contacten naar je pc en zet daarna terug op je nieuwe simkaart.

Succes met je nieuwe telefoon.

pino123
door pino123 - Jun 15, 2015 om 15:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 13 jun 2015, 16:33]....... of een bedrijfje het laten doen zou ik persoonlijk toch voorzichtig mee zijn........

Die 'bedrijfjes' (zoals jij het noemt) gebruiken gewoon een simkaart knipper, niks mis mee.

Totdat het niet goed gaat en je Simkaart kapot is... Dan heb je niets kan je eerst wachten totdat je nieuwe simkaart geleverd wordt.

frans1954
door frans1954 - Jun 15, 2015 om 16:05
41 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 15 jun 2015, 15:52][quote=carola.83 schreef op zaterdag 13 jun 2015, 16:33]....... of een bedrijfje het laten doen zou ik persoonlijk toch voorzichtig mee zijn........

Die 'bedrijfjes' (zoals jij het noemt) gebruiken gewoon een simkaart knipper, niks mis mee.

Totdat het niet goed gaat en je Simkaart kapot is... Dan heb je niets kan je eerst wachten totdat je nieuwe simkaart geleverd wordt.

Dat zei ik ook al in mijn bericht, maar herhalen kan nooit geen kwaad.

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2015 om 16:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 15 jun 2015, 15:52][quote=carola.83 schreef op zaterdag 13 jun 2015, 16:33]....... of een bedrijfje het laten doen zou ik persoonlijk toch voorzichtig mee zijn........

Die 'bedrijfjes' (zoals jij het noemt) gebruiken gewoon een simkaart knipper, niks mis mee.

Totdat het niet goed gaat en je Simkaart kapot is... Dan heb je niets kan je eerst wachten totdat je nieuwe simkaart geleverd wordt.

Ken je die knippers wel??? Als je de simkaart goed in de knipper legt (je moet wel een erge dombo zijn om het niet goed te leggen) kan er niks mis gaan. In mijn vorige functie heel wat simkaarten geknipt. En nee, je moet het natuurlijk niet met een schaar gaan doen.

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2015 om 17:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 16:05][quote=pino123 schreef op maandag 15 jun 2015, 15:52][quote=carola.83 schreef op zaterdag 13 jun 2015, 16:33]....... of een bedrijfje het laten doen zou ik persoonlijk toch voorzichtig mee zijn........

Die 'bedrijfjes' (zoals jij het noemt) gebruiken gewoon een simkaart knipper, niks mis mee.

Totdat het niet goed gaat en je Simkaart kapot is... Dan heb je niets kan je eerst wachten totdat je nieuwe simkaart geleverd wordt.

Dat zei ik ook al in mijn bericht, maar herhalen kan nooit geen kwaad.

In dit geval wel. Er is niets mis met het op maat knippen van een simkaart.

frans1954
door frans1954 - Jun 15, 2015 om 17:39
41 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 15 jun 2015, 17:18][quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 16:05][quote=pino123 schreef op maandag 15 jun 2015, 15:52][quote=carola.83 schreef op zaterdag 13 jun 2015, 16:33]....... of een bedrijfje het laten doen zou ik persoonlijk toch voorzichtig mee zijn........

Die 'bedrijfjes' (zoals jij het noemt) gebruiken gewoon een simkaart knipper, niks mis mee.

Totdat het niet goed gaat en je Simkaart kapot is... Dan heb je niets kan je eerst wachten totdat je nieuwe simkaart geleverd wordt.

Dat zei ik ook al in mijn bericht, maar herhalen kan nooit geen kwaad.

In dit geval wel. Er is niets mis met het op maat knippen van een simkaart.

Ja makkelijk als je simkaart apparaat knipper heb, die heeft niet iedereen.

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2015 om 17:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ja makkelijk als je simkaart apparaat knipper heb, die heeft niet iedereen.......

Misschien mijn reacties even goed lezen?

frans1954
door frans1954 - Jun 15, 2015 om 18:07
41 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 15 jun 2015, 17:50].......Ja makkelijk als je simkaart apparaat knipper heb, die heeft niet iedereen.......

Misschien mijn reacties even goed lezen?

De vraag steller heeft allang zijn simkaart in zijn nieuwe telefoon zitten dus discussie gesloten.

Mag een slotje op!!!

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2015 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 18:07]

De vraag steller heeft allang zijn simkaart in zijn nieuwe telefoon zitten dus discussie gesloten.

Mag een slotje op!!!

Je kent vraagsteller? Of moet er een slotje op omdat je jezelf klem praat?

gompy2
door gompy2 - Jun 15, 2015 om 18:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op maandag 15 jun 2015, 15:52]
Totdat het niet goed gaat en je Simkaart kapot is... Dan heb je niets kan je eerst wachten totdat je nieuwe simkaart geleverd wordt.

Als je een heel klein beetje kennis van zaken hebt, en dat geldt ook voor sommige andere reageerders hier in dit topic, dan zou je moeten weten dat met de juiste kniptang, en die heeft iedere shop die wat met telefoons doet, er niets fout kan gaan.
En helemaal niet als men van standaard-simkaart naar micro-simkaart moet knippen zoals in het geval van TS, dan is er nog zoveel plastic rondom de koperen veldjes dat het gewoon onmogelijk is om het fout te doen.
Veel van die shops doen het gratis, bij een ander betaal je een paar Euro.

Ik zal er een plaatje bij plakken dan heb je er beter kijk op.

Klik hier-> Simkaart formaten

[quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 18:07]
De vraag steller heeft allang zijn simkaart in zijn nieuwe telefoon zitten dus discussie gesloten.
Mag een slotje op!!!
Ik denk toch niet dat jij degene bent die dat bepaald, of wel?

frans1954
door frans1954 - Jun 15, 2015 om 20:16
41 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 15 jun 2015, 18:47][quote=pino123 schreef op maandag 15 jun 2015, 15:52]
Totdat het niet goed gaat en je Simkaart kapot is... Dan heb je niets kan je eerst wachten totdat je nieuwe simkaart geleverd wordt.

Als je een heel klein beetje kennis van zaken hebt, en dat geldt ook voor sommige andere reageerders hier in dit topic, dan zou je moeten weten dat met de juiste kniptang, en die heeft iedere shop die wat met telefoons doet, er niets fout kan gaan.
En helemaal niet als men van standaard-simkaart naar micro-simkaart moet knippen zoals in het geval van TS, dan is er nog zoveel plastic rondom de koperen veldjes dat het gewoon onmogelijk is om het fout te doen.
Veel van die shops doen het gratis, bij een ander betaal je een paar Euro.

Ik zal er een plaatje bij plakken dan heb je er beter kijk op.

Klik hier-> Simkaart formaten

[quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 18:07]
De vraag steller heeft allang zijn simkaart in zijn nieuwe telefoon zitten dus discussie gesloten.
Mag een slotje op!!!
Ik denk toch niet dat jij degene bent die dat bepaald, of wel?

Ik bepaal niets , ik gaf alleen advies omdat de vraagsteller niet meer heeft gereageerd kan die op slot.

frans1954
door frans1954 - Jun 15, 2015 om 20:19
41 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 15 jun 2015, 18:11][quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 18:07]

De vraag steller heeft allang zijn simkaart in zijn nieuwe telefoon zitten dus discussie gesloten.

Mag een slotje op!!!

Je kent vraagsteller? Of moet er een slotje op omdat je jezelf klem praat?

Ik praat niets klem , de vraagsteller is allang rond en reageerd niet meer.

Dus adviseer ik alleen meer niet.

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2015 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 20:19]
Ik praat niets klem , de vraagsteller is allang rond en reageerd niet meer.

Dus adviseer ik alleen meer niet.

Dat was op maandag 15 jun 2015 om 14:47 uur ook al het geval.