Simkaart gehackt???
Mijn zoon heeft in juni een blackberry met abonnement van Vodafone gekregen. In september zie ik op mijn bankafschrift een afboeking door Vodafone van 150 euro, terwijl het abonnement slechts in de 20 euro is. De specificatie bekeken van de rekening en nu blijkt er constant door hem gesmst te worden naar één en het zelfde nummer, wat slechts deels zichtbaar is (alleen de eerste 4 cijfers,naast 06) Echter mijn zoon heeft die smsjes niet verstuurd, het is ook een voor hem onbekend nummer. Als hij het nummer voor zover zichtbaar intoetst verschijnt niet de rest van het nummer in beeld, wat normaal wel zo is als je een nummer vaak gebruikt. De smsjes gaan ook 's nachts door en dan ligt hij toch echt gewoon in bed.
Vodafone gebeld en daar zagen ze dat het gebeurde, maar ook dat het gewoon met zijn simkaart gebeurd. Verwezen naar de klachtencommissie van Vodafone. Aangetekende brief gestuurd en na 3 weken komt het bericht dat de klacht is onderzocht maar dat gebleken is dat de sms berichten met zekerheid met betreffende simkaart en mobiel nummer zijn verstuurd en dat de kosten dus terecht in rekening zijn gebracht. Ze noemen het gebruik van tolltickets in hun onderzoek waardoor ze zo stellig zijn in hun uitkomst van het onderzoek. Mij wordt geadviseerd om maar een extra smsbundel af te sluiten.
Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad. Mijn zoon mag zijn blackberry niet meer gebruiken (simkaart en batterij verwijderd), maar ik zit wel vast aan een twee-jarig abonnement. Wie kan mij (en mijn zoon) helpen???
In de Vodafonewinkel waar we vandaag geweest zijn werd wel gezegd dat ze dit wel eerder hadden gehoord.
Probeer bij Vodafone helder te krijgen wat dat is 'tolltickets' .
Wat werd er in de Vodafonewinkel nog meer gezegd? En natuurlijk, wat is geadviseerd om er af te komen?
Ik vind het heeel stom van Vodafone om te zeggen 'neem een extra sms bundel'. Ja, kassa voor hen.
[quote]Toll Tickets are data records containing details pertaining to every mobile phone call attempt. Toll Tickets are transmitted to the network operator by the cells or switches that the mobile phone was communicating with. They are used to determine the charge to the subscriber, but they also provide information about customer usage and thus facilitate the detection of any possible fraudulent use. It has been investigated which fields in the GSM toll tickets can be used as indicators for fraudulent behaviour. ...
Korte samenvatting. Toll tickets zijn dus records met gegevens over elke poging tot mobile communicatie, die kunnen worden gebruikt om diensten in rekening te brengen maar ook om fraude op te sporen.
Is het versturen van de SMS'je nu gestopt nu de simkaart is verwijderd? Ik vraag me namelijk af of de simkaart of de telefoon mogelijk is gehackt? Het zou in ieder geval mogelijk moeten zijn om een nieuwe simkaart aan te vragen, maar als de telefoon is gehackt dan helpt dat niet. Je zou haast denken dat er een soort virus draait op de blackberry (als dat al mogelijk is).
Gaat het ook door als je de simkaart in een andere telefoon stopt? Dit zijn in ieder geval allemaal dingen die ik zou gaan onderzoeken.
Neemt niet weg dat Vodafone er iets aan zou moeten proberen te doen, de suggestie van een extra sms bundel slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Na verwijdering van de simkaart is het sms-en gestopt. Dus zou het dan de Blackberry zijn? Dan heeft een nieuwe sim-kaart dus ook geen zin. Iemand deed ook de suggestie dat er via blue tooth toegang tot de telefoon kan zijn verkregen. Mijn zoon heeft Blue tooth wel eens gebruikt, maar daarna ook weer uitgezet?
Tijdens de Kassa-uitzending van gisteren over betalen met je mobiel kwam ook wel even aan bod dat het gevaar van inbreken in iemands mobiel aanwezig is, via allerlei internet sites, net als op de pc. Zou ook gebeurd kunnen zijn want mijn zoon twitterde veel en zat ook constant op facebook. Misschien die telefoon maar weggooien!!
Dag rvos,
Heeft u al geeprobeerd de BB weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Kijk anders ook nog eens Klik hier...
vr.gr.
ik zou terug gaan naar de winkel en om contract ontbinding vragen.
of een aangetekende brief versturen naar ze met u uitleg erin waarin u vraagt voor een oplossing voor het probleem.
echter kan het zo zijn dat de simkaart gehackt is dan zou een nieuw nummer uitkomst bieden. maar laat eerst dan de BlackBerry controleren.
Beste rvos,
Jouw klacht is onderzocht en je hebt hier een schriftelijke bevestiging van ontvangen.
Als je nog vragen hebt over dit onderzoek raad ik je aan contact op te nemen met het telefoonnummer dat rechtsbovenaan in de brief staat vermeld.
Je geeft aan dat de simkaart nu niet meer gebruikt wordt. Als het goed is zullen er vanaf dat moment geen gebruikerskosten zijn. Je kunt dit nakijken op de rekening die je in november ontvangt.
Met vriendelijke groet,
Shirley
Vodafone Webcare Nederland
Koop een nieuwe prepaid simkaart en kijk dan of het nog steeds smsjes gestuurd wordt.
En zet een virus scanner op de BB dat zou mogelijk ook de oorzaak kunnen zijn.
[quote=rvos schreef op zondag 16 okt 2011, 08:27] ........mijn zoon twitterde veel en zat ook constant op facebook. Misschien die telefoon maar weggooien!!
Het is dus niet zo dat de telefoon niet gebruikt wordt !
En het abonnement van € 20,-- per maand ? Is dat incl. twitteren en facebook.
Zou het niet mogelijk zijn dat er ergens iets fout gaat bij de kosten van het twitteren of facebook.
Als er op de nota kosten voor het Smssen worden gerekend, kunt u op de specificatie bij de rekening inderdaad zien wanneer en waarnaar. Ik begrijp dat u dit heeft nagekenen.
Ik ken zelf de BB niet, maar op mijn nokia telefoon, kan ik a) de van mijn telefoon verzonden berichten zien en lezen, b) in mijn logboek een overzicht van verzonden berichten zien en c) bij de afleveringsrapporten alle data incl. de tekst van de verzonden berichten terug zien.
Als deze bestanden leeg zijn, maar wel op het overzicht bij de nota een reeks sms berichten worden vermeld, dan is er duidelijk iets niet goed.
Staan ze er wel, dan kunt u teruglezen wat er verzonden is.
In beide gevallen kunt u dit aan VODAFONE voorleggen en om een verklaring vragen.
Misschien een domme vraag, maar zijn deze kosten niet toevallig voor datagebruik? Dat je niet bij kosten voor SMS aan het kijken bent op de specificatie, maar data?
Als je een BlackBerry gebruikt, wordt er continu verbinding gemaakt via het datanetwerk (bv om email te controleren).
ik zeg niet dat je niet goed gekeken hebt, maar het zou zomaar kunnen? Bekijk anders eens of de smsjes steeds met eenzelfde tussentijd verzonden worden. Dat duidt in elk geval ook op een geautomatiseerd process...
Aanvulling op mijn eerdere post; kan het zijn dat de netwerkinstellingen niet juist ingesteld zijn? En dat de telefoon ipv het datanetwerk gebruik maakt van het "oude datanetwerk type" waarbij ingebeld wordt naar een Vodafone nummer?
Ik ga er van uit dat Vodafone dit zelf wel had herkend, maar wie weet?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer