la
door lars1985 May 25, 2013 om 21:36
Computers & telefonie

Simkaart wel in oude gsm maar niet in smartphone

Heb sinds kort een nieuwe Smartphone (Samsung Galaxy S) Mijn simkaart die ik nu heb doet het perfect in mijn oude GSM (nokia) en ook in mijn vriendin haar GSM goed (ook oud model gsm) Maar in mijn nieuwe Smartphone zegt hij: "geen simkaart in simslot" ook bij een andere smartphone geprobeert, maar zelfde probleem: "geen simkaart in simslot" beide smartphones zijn simlockvrij. Dus waarom in die oude simpele telefoons wel, en in mijn smartphone niet? Is de kaart misschien beertje defect, maar is een oude gsm net niet zo gevoelig hiervoor?

23801 12 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - May 25, 2013 om 21:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt de normale simkaart, de micro simkaart, en de nano simkaart.
In jouw smartphone moet een micro of een nano, afhankelijk welk merk gsm je hebt
Lees -> Hier
Meestal kun je die bij je provider ( tegen een vergoeding) omruilen, of zelf knippen, daar zijn apparaatjes voor.

la
door lars1985 - May 25, 2013 om 21:48
10 Antwoorden / 6 Vragen

Ok duidelijk, maar heb een Galaxy met een standaard sim formaat, dus hetzelfde formaat als in mijn oude simpele GSM, kan een smartphone misschien gevoeliger zijn voor slijtage e.d. van een simkaart. Want het is dus niet een onjuiste formaat simkaart.

gompy2
door gompy2 - May 25, 2013 om 21:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen
gompy2
door gompy2 - May 25, 2013 om 21:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, begrepen Lars, dan even contact opnemen met je provider.
Of iemand anders moet nog tips voor je hebben..

la
door lars1985 - May 25, 2013 om 21:53
10 Antwoorden / 6 Vragen

Ok, helemaal duidelijk deze info mijn gsm is: Samsung Galaxy S6500 Galaxy Mini 2 , dus een standaard simkaart. Net zolas bij mijn oude. Maar zoals ik al beschreef zelfde simkaart werkt in oude Nokia wel perfect en in deze en mijn vriendin haar nieuwe HTC Desire ook niet....

la
door lars1985 - May 25, 2013 om 21:55
10 Antwoorden / 6 Vragen

Ok , ja ga mijn provider hier beter voor bellen, lijkt me meer een netwerk of simkaart probleempje, simkaart heb ik al wat jaren.... evengoed bedankt

gompy2
door gompy2 - May 25, 2013 om 21:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Oké, suc6

f.weele
door f.weele - May 26, 2013 om 08:41
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Nieuwe sim-kaart vragen. Dit had ik met een oude simkaart van "Ben".
Door T-Mobile omgeruild voor een nieuwe en toen werkte alles weer.
m.vr.gr.

audb
door audb - May 27, 2013 om 12:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als de kaart echt oud is dan kan het zijn dat de beveiliging niet meer werkt in de nieuwe toestel en dus een nieuwe nodig.
Soms kost het zo 10 euro maar als het echt een oude is dan kan deze in de meeste gevallen gewoon gratis worden omgeruild

audb
door audb - May 27, 2013 om 12:43
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nog even iets BEN Prepaid gaat er uit en dan mag de sim bij T-mobile worden omgeruild hoe ze dat gaan doen met je telefoon nummer is mij niet duidelijk maar daar zal wel een oplossing voor zijn.

f.weele
door f.weele - May 27, 2013 om 13:05
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 27 mei 2013, 12:43]Nog even iets BEN Prepaid gaat er uit en dan mag de sim bij T-mobile worden omgeruild hoe ze dat gaan doen met je telefoon nummer is mij niet duidelijk maar daar zal wel een oplossing voor zijn.
Het telefoonnummer is gewoon hetzelfde gebleven, althans van de alleerste oude BEN.
m.v.gr.

fl
door flappie - May 27, 2013 om 20:00
16 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als je een sim-card heb van voor 2003, en heb je zeker weten een oud type sim-card. Deze werken inderdaad niet in moderne telefoons. Heft o.a te maken met de werkspaning. Hier zijn 3 versies in gebruik. 5v, 3v en 1.8v. Ook zijn er verschillen in encryption en geheugen. Zie voor meer informatie http://en.wikipedia.org/wiki/Subscriber_identity_module.
Een nieuwe sim-card aanvragen is de enige manier om je nieuwe telefoon werkend te krijgen.

De meeste profiders sturen deze gratis op. Hopelijk ook jouw ook :)

Philip