Er
door Erna Buil Jan 12, 2023 om 12:10
Computers & telefonie

Simpel abonnement

Heb 2 jarig contract met Simpel telefonie voor 7,50e per maand. Nu in januari is het zo maar vergoogd naar 8,15e. Prijsindicatie zeggen ze.
MIJN VRAAG IS MAG DIT ZO MAAR?

2197 10 Rapporteer

sira
door sira - Jan 12, 2023 om 12:21
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u al op deze site gezocht naar die vraag? Er zijn namelijk al vele topics over geopend met vele antwoorden.

Dit is de inflatiecorrectie die wordt toegepast. Lees uw contract door.

Rs3nl
door Rs3nl Jan 12, 2023 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als je al jaren een contract heb en deze weer verlengt , mag je als er een belangrijke wijziging is in de voorwaarden dat dit gemeld wordt.
Tevens sluit je een contract af voor een vast bedrag.
Dus een beetje kort door de bocht dit antwoord

sira
door sira Jan 12, 2023 om 12:56
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Daarom moet je altijd je contract doorlezen en zien wat daar in staat. Dus niet kort door de bocht.

Of het leuk is of niet, maar het gebeurt momenteel met diverse abonnementen.

sira
door sira Jan 12, 2023 om 13:09
2340 Antwoorden / 24 Vragen

@RS3NL
Logt u weleens in op Simpel.nl? Of leest u de emails van Simpel weleens? Waarschijnlijk niet.

Dit heb ik gevonden op de site van Simpel Community:
De inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. De inflatiecorrectie wordt toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Zodoende is er een verschil tussen het tarief van het bestaande abonnement en nieuwe abonnement. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken.

ne
door neodutchio - Jan 12, 2023 om 12:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

In plaats van een account aan te maken, de vraag te stellen en deze straks weer te lezen hand natuurlijk ook de voorwaarden erbij kunnen pakken van uw overeenkomst. Dan had u direct kunnen lezen dan inflatiecorrecties gewoon zijn toegestaan. En niet alleen bij Simpel, dat geldt voor zo'n beetje elke overeenkomst. Inclusief een werkovereenkomst. Ik heb nog niemand horen klagen dat ze meer salaris hebben gekregen dan dat er ooit overeen gekomen is.

sira
door sira Jan 12, 2023 om 12:58
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Zelfs niet als de werkgever het niet heeft aangekondigd ;-))

Mabelle
door Mabelle Jan 12, 2023 om 13:08
425 Antwoorden / 1 Vragen

@SIra: hahaha.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 12, 2023 om 12:33
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat mag.

Mijn provider heeft dat ook gedaan. Vorig jaar in oktober, zoals ze elk jaar doen. Daar heb ik van te voren keurig een mail en zelfs een sms-je over gehad.

Zoals @neodutchio zegt... niemand (of bijna niemand) rept over het feit dat je ook een veel grotere (inflatie)correctie op je salaris hebt gekregen.

De stijging die je gehad hebt (8,7%) is aanmerkelijk minder dan het percentage dan het echte percentage van de inflatie zoals dat nu is.

Mabelle
door Mabelle - Jan 12, 2023 om 12:36
425 Antwoorden / 1 Vragen

JA DAT MAG ZOMAAR.

rj
door rjw - Jan 12, 2023 om 13:51
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dit gebeurt al sinds mensenheugenis en niet alleen bij simpel. De Varagids wordt al sinds het begin van de omroep jaarlijks geindexeerd....

mahadma
door mahadma - Jan 12, 2023 om 14:33
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, ja  ja, Dat mag, staat in devoorwaarden die u gelezen en getekend heeft bij aanvang abo.

sira
door sira Jan 12, 2023 om 15:46
2340 Antwoorden / 24 Vragen

gelezen en getekend heeft bij aanvang abo

Getekend misschien wel, maar gelezen niet.
Ook de mailtjes worden niet gelezen, want het schijnt aangekondigd te zijn in de email van december.

marita5
door marita5 - Jan 12, 2023 om 16:21
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Erna Buil ,

Staat ook op de site zelf , dus ja dit mag zomaar .

https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie

Lees ook hier , staat duidelijk omschreven Simpel community , en veelgestelde vragen

https://community.simpel.nl/factuur-betalen-8/alles-over-de-jaarlijkse-inflatiecorrectie-bij-simpel-3694

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 12, 2023 om 17:39
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Dat mag waarbij ik aanneem dat dit ook zo in de voorwaarrden van de overeenkomst heeft die bent aangegaan. 8.15% is op zich niet onredelijk gelet op het inflatiecijfer. Zie o.a. deze info van de ACM. https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/prijsverhogingen-van-abonnementen

Beps
door Beps - Jan 12, 2023 om 18:01
75 Antwoorden / Vragen

Ik heb ze al als provider vanaf 2016 en hij is nog nooit verhoogd geweest tot nu toe dan.
Ze hebben dit keurig in een mail vermeld dat het zou gebeuren en ik vind de verhoging echt niet schreeuwend tegenover wat de supers doen, daar lopen de verhogingen op tot zelfs 50% voor bepaalde producten.

Volgens mij mag je je abo altijd aanpassen ; probeer dit maar. Log in en neem het lagere abonnement en kies daarna voor onbeperkt bellen, dan zit je weer wat lager. De kosten worden dan € 3,50 + € 1,50 dan kost jou dat abonnement volgende maand maar € 5,00, ik zie hiervoor nog geen verhogingen op de site, dus dat kan er toch nog bij komen maar zelfs dan ben je toch goedkoper uit.