marjada
door marjada Jul 25, 2012 om 19:47
Computers & telefonie

Simpel IK WIL WEG!

Ik ben er gewoon ziek van.. kan wel JANKEN! ik wil weg bij Simpel, maar lukt me gewoon niet.. ja ik kan me uitkopen tot aug 2013! DAT GELD HEB IK NIET ik ben in een korte tijd meer in de shit gaan zitten betreft schulden's en ik kan simpel gewoonweg niet meer betalen, maar dat kan hun niet schelen....

Hoe kan ik nou weten dat ik meer een deel's van me inkomsten dit jaar zou verliezen? ik kan toch niet in de toekomst kijken? ik wil me schulden's afbetalen, en me vriend en toekomstige man minder zorg geven zodat we eindelijk kunnen zeggen "ja we gaan trouwen" Ik heb 2 kinderen waarvan 1 van hem is de kleinste telg.... en ik wil gewoon ook hem goed kunnen bekostigen.

Vele mensen weten dat simpel nu problemen heeft hierdoor kan ik nu GEEN sms versturen of sms ontvangen, zelde goed gebruik van bellen.. en toch blijven ze maankosten afschijven.. ik kan NIKS betalen omdat ing me tancode naar dat nr stuurt... maar ja door geklier van simpel kan ik dus niks, en raak dus meer in de stres en in de problemen.

Ik wil weg bij ze en weet niet meer hoe dit aan te pakken en hoe een goede strakke brief te maken, zodat zij mij zonder extra kosten (dus uitkopen van me abbo) me uitschrijven... ik vind trouwens raar dat je, je moet uitkopen voor iets wat je niet kan gebruiken, vooral als je een geldige rede hebt... WIE KAN ME HELPEN IK MOET HIER WEG!

2017 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat Simpel waardeloos is dat geloof ik inmiddels wel na alle klachten. Maar zoveel kunnen de kosten ook weer niet bedragen, lijkt me beter dat je je concentreert op andere uitgaven. En hoe dan ook andere providers houden in het algemeen geen rekening met gewijzigde financiële omstandigheden, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag bij je lokale ING een lijst met Tan-codes op, kan je in ieder geval weer bankieren.

Verder denk ik dat je je contract bij Simpel best kunt opzeggen. Zij plegen op dit moment contractbreuk. Jij betaalt voor een dienst die zij niet kunnen leveren. Misschien eens naar het juridisch loket bellen om te kijken wat je mogelijkheden zijn.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op woensdag 25 jul 2012, 20:18:
Verder denk ik dat je je contract bij Simpel best kunt opzeggen. Zij plegen op dit moment contractbreuk. Jij betaalt voor een dienst die zij niet kunnen leveren.

Contractbreuk??

Wat een onzin! Ze kunnen die dienst tijdelijk niet leveren. Hetzelfde overkomt je weleens met je energieleverancier, je kabelleverancier of je tekefoon thuis. Dat is geen contractbreuk maar overmacht.
Pleegde Vodafone soms contractbreuk toen daar een brand uitbrak? Op zijn hoogst heb je recht op compensatie als het te lang duurt.

marjada, uitkopen is je enige optie. Simpel is niet verantwoordelijk voor jouw financiële problemen en hoeft daar geen rekening mee te houden.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vodafone komt teminste met iets Simpel komt met NIKS! nee weet je wat ze wel doen... ze zeggen ineens dat je over je tarief komt...

Als je belt word je zeer bot behandelt. en wijzegingen geven ze zelde door... meer en deels van de mensen wisten ineens niet dat je niet meer per maand kon afzeggen... of tarieven niet meer kon verlagen ja wel verhogen... hoor zelfs mensen van spook nota's

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe bedoel je dat je per maand kan afzeggen? Als dat kan, wat is het probleem dan?

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

O, sorry, verkeerd gelezen. Er staat niet per maand afzeggen.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

wa eerst per maand, en ineens verandert....

ve
door verwijderd - Jul 25, 2012 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marjada schreef op woensdag 25 jul 2012, 23:18: wa eerst per maand, en ineens verandert....

waarom ga je niet simpel naar een simpel helpdesk of simpel winkel in je dorp?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2012 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat er geen Simpel winkels of helpdesk bestaan.
Ook het vestigingsadres is geen bezoek adres voor de klantenservice.

kamphuysen schreef op woensdag 25 jul 2012, 23:58:
marjada schreef op woensdag 25 jul 2012, 23:18: wa eerst per maand, en ineens verandert....

waarom ga je niet simpel naar een simpel helpdesk of simpel winkel in je dorp?

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marjada,

Ik zou inderdaad eens bij het juridisch loket gaan praten over je opties. Als Simpel inderdaad herhaaldelijk de dienst die jij gekocht hebt niet waar kan maken, dan zou het kunnen dat je recht heb op het opzeggen van het contract; immers leveren ze niet de dienst waarvoor je hebt betaald. Je gaat ook op je achterste poten staat als je een laptop koopt en je krijgt een rekenmachine.

Als ze inderdaad zomaar, zonder te melden, hebben besloten dat je niet meer per maand kan opzeggen, terwijl jouw contract nog liep (dus niet met verlenging) dan staan ze ook niet in hun recht. Je mag immers niet de regels van het spel veranderen als je aan het spelen bent; m.a.w als in jou initiële overeenkomst staat dat je per maand mag opzeggen en, terwijl jouw overeenkomst loopt, wordt dit veranderd, zijn ze niet goed bezig.

Ik zou kijken of je inderdaad via het juridisch loket advies kan krijgen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marjada,

Ik las je bericht hierboven en wil je wel helpen.

Hier vast een paar practische tips die je misschien kunt gebruiken om je kosten bij simpel te beperken
- heb je een telefoon met internet zet dan je internet standaard uit, scheelt je heel veel (sluip)data gebruik van apps, in huis kun je misschien gebruik maken van je draadloze netwerk als je dat hebt en verder schakel je je netwerk bewust in als je even op internet moet zijn
- houdt bij hoeveel je belt en sms't
- gebruik je vaste telefoon voor vaste nummers, is vaak goedkoper maar dat ligt aan je abbo
- een abbo bij simpel is standaard 2 jaar, en daarna per maand opzegbaar; dit is altijd zo geweest, op hun website staat een formulier dat je in kunt vullen, als je abbo loopt tot 31-08-2013 dan moet het formulier voor 25-07-2013 binnen zijn
- vraag bij de ING een papieren tanlijst aan dan kun je in elk geval je gewone betalingen weer doen
- zoek hulp voor je schulden, er zijn diverse organisaties die je kunnen helpen

als je hulp wilt met die brief stuur me even een pm, die gegevens hoeven niet over de site

groetjes

Petra

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

pepie29 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 10:22:
als je hulp wilt met die brief stuur me even een pm, die gegevens hoeven niet over de site

Kan je even aaangeven hoe je een pm stuurt?

ve
door verwijderd - Jul 27, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja, zit net te kijken maar ik denk dat die optie er niet meer in zit, sorry. maar als topic starter contact wil kan ze me dat hier laten weten en dan kijken we even naar een manier om contact te maken

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb op 31 juli mijn brieven binnen gehad dat ik binnen 24 uur geactiveerd zou worden en anders zou ik naar simpel moeten bellen. Op dit moment nog geen stap vooruit gekomen. Heb ze op dit moment een email gestuurd dat ik juristische stappen zal ondernemen als ze binnen 2 dagen mijn sim kaart niet activeren.
Ben deze telefoon provider zat. Kunnen we ze niet voor de rechter slepen dit soort bedrijven horen per direct faillet te gaan en een schadevergoeding voor alle klanten.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2012 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik zit helaas bij Simpel ze schotelen alles mooi voor ik hb voor 5 euro bellen en voor 5 euro smsen maar telkens heb ik super hoge rekeningen de rekeningen zijn ook vaag dingen die ik nooit bel of gebeld heb staan er om maar geen duidelijke specificaties alleen bv gebruik gemaakt van doorschakel diensten ik zou niet weten wat het is en mijn rekeningen zijn ineens drie keer hoger dan bij KPN. Ik wil hier ook vanaf en aan de telefoon zijn ze idd bot en snauwerig.