wa
door waltera_1 Oct 22, 2011 om 20:53
Computers & telefonie

Simpel komt geschillencommissie uitspraak niet na!

Ik heb sinds 27 september 2010 een conflict met sim only aanbieder Simpel bv.
Mijn bel plafond stond op 100 euro maar toch kreeg ik een rekening van 814,34 euro!
Na het nakijken van het overzicht zie ik dat het al op 1 augustus 2010 iets over de 100 euro staat, en de blokkade gaat pas in na 9 augustus 2010 in.
Uiteindelijk komt het tot een uitspraak van de geschillencommissie op 29 juli 2011,waar ik gelijk krijg en het abonnement beëindigd wordt met terug werkende kracht tot 15 december 2010, en Simpel moet dit binnen 2 weken doen.
Alleen Simpel doet dit niet, en blijft het maar rekken.
En stelt bij het terug betalen aan mij een voorwaarden dat ik eerst nog een paar keer moet betalen,en daarna storten ze het geld weer terug.
Maar juist die constructie van Simpel is in strijd met de uitspraak van de geschillencommissie.
Inmiddels heb ik het geld terug (22 september 2011 veel te laat), maar blijven er maar incasso’s komen over september, oktober (dit is abonnement geld) terwijl het beëindigd is.
Ook komt er een betalingsherinnering waar gedreigd wordt met een incassobureau. (13oktober 2011)
Simpel houd zich aan geen enkele wet, dit moet stoppen.
Terwijl Simpel in hun eigen voorwaarden stelt dat als een geschil tot de geschillencommissie komt, beide partijen aan de uitspraak moeten houden.
Ik stuur elke keer weer de documentatie door naar de geschillencommissie maar tot op heden heeft dit geen effect.
Al denk ik wel dat uiteindelijk het recht aan mijn kant staat.

1487 5 Rapporteer

wa
door waltera_1 - Oct 27, 2011 om 20:40
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hierbij kom ik nog een keer terug op het boven staande.
Ik heb vandaag weer een incasso van Simpel gekregen maar nu van 54,98 euro.
Dit bedrag heb ik natuurlijk weer gestorneerd & morgen ga ik naar de bank om daar een blokkade aan te vragen voor Simpel.
Ik ben erg boos dat moet u weten.
Als je kijkt hoeveel mensen problemen hebben met Simpel, dan schrik je je rot!
Ik heb vandaag gelijk de geschillencommissie hier over weer geïnformeerd.
Ik heb gevraagd om nu te handelen.

IK ROEP OP OM SAMEN TE WERKEN MET ANDERE GEDUPEERDEN VAN SIMPEL !!

STOP SIMPEL.

TREK DE STEKKER UIT DIT BEDIJF!

wa
door waltera_1 - Nov 8, 2011 om 23:01
9 Antwoorden / 2 Vragen

De heer w ................
Nederland

Geachte heer .............,
U heeft ons laten weten dat de andere partij zich niet aan de uitspraak houdt.
Wij hebben de andere partij gevraagd dit zo snel mogelijk te doen.
Houdt de andere partij zich binnen nu en een maand nog niet aan de
uitspraak? Neem dan contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Geschillencommissie Telecommunicatie
drs. .................
secretaris
Dossiernummer
Betreft geschil
Behandeld door
Uw referentie
: w ................... / Simpel Consumenten BV
: .................. Den Haag, 3 november 2011

gr
door gradje72 - Nov 29, 2011 om 20:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog een troosteloze ervaring met simpel.

Begin januari wordt simpel overgenomen door T-mobile.
Daardoor kunnen bestaande klanten gebruik aken van een half jaar gratis internet bundel
Ik wantrouw dit verhaal en stel de vraag aan simpel of het echt gratis is en er geen adders onder het gras zitten. Er wordt mij verzekerd dat dit niet het geval is. Op de vraag of dit automatisch wordt stopgezet na deze periode wordt mij ook dit bevestigd,. Ik hoef dus niet bang te zijn kosten waarom ik niet vraag !
Na deze periode van 6 maanden krijg ik een bericht dat mijn gratis bundel wordt beeindigd. Er wordt niet geschreven dat ik iets moet ondernemen om extra kosten te voorkomen. Echter na 6 dagen wordt mijn belplafond bereikt. Vreemd denk ik, ik heb amper gebeld. Na in te loggen zie ik dat ik ineens betaal voor het gebruik van data te weten bijna 35 euro voor 11 MB.
Simpel heeft dus gewoon alles actief gelaten, waardoor ik ineens grof betaal voor een paar lullige mB's. Dit terwijl mij verzekerd was dat het automatisch gestopt zou worden. (Dit is mij overigens destijds ook via de mail bevestigd).
Ik heb hiervoor contact gezocht met simpel, maar zij waren van mening dat ik gewoon moest betalen. Als reden zeiden ze dat mensenmoeten kunnen internetten als ze dat willen en dat ze dit dus niet zomaar kunnen stoppen !
Dat is raar , want ze kunnen wel je nummer buiten werking stellen en het automatisch activeren. Ik zeg tegen simpel als ik data bundel had gewild dan ghad ik dat wel laten weten !

Communicatie is erg moelijk daar je allen via de site kunt mailen, en je gelijk halen bij deze firma is onmogelijk op deze wijze. Om dat ik weigerde voor deze kosten op te draaien heb ik uit voorzorg de automatische incasso stopgezet.

Mijn moeder had ook det gratis abbonement voor een half jaar, en zij kreeg tot mijn verbazing een brief van simpel, waarin precies werd verteld wat ze moest ondernemen om geen extra data kosten te krijgen na het verstrijken van de internet periode. Dat vond ik vreemd ! Waarschijnlijk had Simpel al meer klachten gehad. Toenik Simpel hiermee confronteerde, besloten ze om de kosten voor het datagebrui te krediteren. Ik gaf echter aan dat ze maar een nieuw factuur moesten maken waarin dus het correcte bedrag stond, dus zonder de datakosten. Ik weet namelijk hoe lang het kan duren om geld terug te krijgen. Toen werd mij verteld dat er ook herrineringskosten verschuldigd waren en dat deze verrekend zouden worden met het openstaande bedrag.

Echter Simpel dreigt gewoon met een incassobureau en verhogen gewoon, zonder dat ze zelf iets aan de kwestie doen. Als klant sta je met de rug tegen de muur.
De manier van communiceren is zo moeizaam, waardoor betaalperiodes verstrijken en je vervolgens verhoging na vehoging krijgt. Dit moet toch niet mogelijk zijn !!

Als er een disussie is over een betaling hoef je als kant toch niet domweg maar te betalen en maar te wachten of dat je nog ooit iets terug ziet van je geld. Zeker als je in je gelijk staat !

Kan dit zomaar ?

Namens een zeer ontevreden simpel klant ! :-(

ak
door akke2103 - Feb 3, 2012 om 09:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

beste Waltera.
om de kosten/maningen van het incassobureau tegen te houden, moet je het incassobur. even een brief schrijven met de bewijsstukken(uitspraak gerschillencom.) dat het contract met terugwerkende kracht is beeindigd per die datum en zij geen recht hebben om nog nota's te sturen. Dat zij daarvoor maar even met Simpel contact op moeten nemen. bij mijn dochter werkte dat
groet akke

pauls0
door pauls0 - Feb 3, 2012 om 12:06
149 Antwoorden / 2 Vragen

De geschillencommissie is door het bedrijfsleven in het leven geroepen, wat een grijs gebied is tussen het recht krijgen en door de overheid opgelegde wettelijke verplichtingen. Heel veel bedrijfstakken sluiten graag aan bij de geschillencommissie, om de wettelijke bepalingen kunnen omzeilen. Aangezien dat de geschillencommissie betaald worden door bedrijfsleven, heeft deze commissie geen enkele invloed op de aangesloten bedrijven. Echter beweert de geschillencommissie uitspraken bindend zijn, maar dat is wel eenzijdig, alleen voor de consument. Helaas wordt de geschillencommissie niet gecontroleerd door de overheid, met de eenvoudige reden, dat onze overheid denkt dat bedrijfstakken alles zelf kunnen reguleren.
De geschillencommissie is een zwak orgaan, en doet niets voor de consument, en daarom kan simpel doodeenvoudig de uitspraak naast zich neerleggen...