de
door desesperada Mar 6, 2006 om 19:35
Computers & telefonie

Skype

Hallo allemal,

Mijn vraag is:

ik wil de programma skype gebruiken, dan kan ik naar het buitenland
bellen, maar het is me nog niet duidelijk wanner is gratis en wanner
niet. Wie heeft ervaring met skype?

Alvast bedak,

desesperada.

335 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je belt via je computer met Skype naar iemand anders die ook zijn computer met Skype gebruikt, dan is dat gratis.

Wil je bellen naar een gewoon telefoonnummer (kan ook een buitenlands nummer zijn), dan moet je beltegoed kopen en is het dus niet gratis. Maar vaak wel goedkoper dan gewoon bellen.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt. van computer naar computer is het gratis en naar een vaste telefoon moet je beltegoed kopen.

Mijn ervaringen met Skype zijn hartstikke goed. Bijna de hele familie woont in het buitenland en er wordt dagelijks gratis "gekletst".

Wij maken hierbij gebruik van een headset.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een headset of een speciale Skype-telefoon is wel aan te raden, dat praat inderdaad een stuk prettiger. En met de laatste versie kun je ook je webcam gebruiken, zodat je elkaar kunt zien.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2006 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Desesperada; mag ik zo vrij zijn om en aanvullig te geven.

Het is wel zo de geen waar je naartoe wil bellen moet je wel een afspraak me maken om welk tijdstip jegaat bellen .Anders werkt het natuurlijk niet.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2006 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt ook gewoon via MSN met familie in het buitenland kletsen, hoef je vantevoren geen afspraken te maken, je kijkt gewoon of ze online zijn. Als je een webcam hebt/koopt met een ingebouwde microfoon kun je elkaar zien en dan hoef je ook geen aparte headset te kopen. Je kunt elkaar via de boxen horen of bij rondzingen een hoofdtelfoon gebruiken (van oude walkman o.i.d.) en bij de boxen inpluggen. Meeste computerboxen hebben wel een minijack aansluiting voor een hoofdtelefoon.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2006 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Skype en MSN zijn min of meer hetzelfde als je het over computer -> computer hebt. Afspraak maken kan maar hoeft niet, het enige is dat beide partijen online moeten zijn om elkaar te kunnen schrijven / spreken. Dat gaat met telefoon -> telefoon vanzelf, je kunt elkaar gewoon bellen. Met Skype -> telefoon is dat ook zo.