pr
door provelo Mar 8, 2009 om 12:57
Computers & telefonie

Skype

ik zou graag willen weten hoe het komt als ik mijn skype gesprek start ik de eerste halve minuut een heel duidelijke onvangst heb na een halve minuut krijg ik een echo binnen zodat ik mijn vriedin totaal niet meer versta,ik heb een adsl verbinding van belgacom daar zou het ook niet aan liggen vermits er nog mensen zijn die dezelvde verbinding hebben en een goede onvangst hebben,aan mijn geluidsinstellingen ligt het ook niet dat is al getest !

wie weet raad ?

2091 20 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2009 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag provelo,

Als u geen headset gebruikt kan dat komen doordat de microfoon het geluid van de speakers oppikt en het naar de microfoon terugstuurt.

Als u een headset gebruikt, kunt u mogelijk eens een andere headset proberen. Als het probleem zich dan niet meer voordoet ligt het aan de headset.

Werkt de 123test goed, of is die test te kort om het probleem te constateren?

Kijk anders eens op onderstaande link, en/of tik het woord echo in het zoekvakje van de site van Skype.

We horen wel van u of het opgelost is en hoe.

succes en vr.gr.

pr
door provelo - Mar 8, 2009 om 21:53
12 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb inderdaad al een haedset maar dat helpt klijkbaar ook niet,ben radeloos. groetjes provelo!

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2009 om 01:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

heeft u al een andere (2e) headset geprobeerd en de 123-test of wat via die link wordt geadviseerd?

pavoordf
door pavoordf - Mar 9, 2009 om 08:40
519 Antwoorden / 73 Vragen

Omdat het de eerste halve minuut goed gaat, heeft het niets met je headset te maken. Dan zou het onmiddellijk fout moeten gaan (echo moeten ontstaan). Of je moet echo's horen van een halve minuut terug.

pr
door provelo - Mar 9, 2009 om 09:46
12 Antwoorden / 6 Vragen

nee ik heb nog geen tweede gebruikt dat ga ik zo snel mogelijk proberen ,bedankt voor de reactie !!groetjes provelo

pr
door provelo - Mar 9, 2009 om 09:53
12 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb de raeltek driver ac 97 gedownlaod maar die heeft niets opgelevert jammer ! provelo

tr
door trappist - Mar 9, 2009 om 11:18
240 Antwoorden / 0 Vragen

misschien een skype-gebruiker uit uw omgeving bij u laten inloggen en testen, en u kunt dan mogelijk ook bij die ander met uw account inloggen en testen, zo komt u er uit waarin het zit, ik verdenk de modem of belgacom adsl.

door uitwisseling van componenten moet de oorzaak te vinden zijn.

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2009 om 13:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doet het probleem zich ook voor als u met anderen een skypegesprek voert, dus dat het niet aan de skype van uw vriendin ligt?

Heeft u al een testgesprek met het antwoordapparaat van skype gevoerd en heeft u dan ook een echo?

U kunt nog dit proberen: via acties (van skype) naar instellingen - aanpassen audioapparaat (staat rechts onderaan) - laat skype....aanpassen uitvinken (en als dat uitgevinkt staat het aanvinken).

Via acties - instellingen - aanpassen.... vindt u ook hoe een testgesprek te voeren en hoe audioapparaten in te stellen.

U kunt de optie dempen proberen.

Via onderstaande links de gegeven tips lezen.

Of: skype opnieuw installeren, of een andere versie van skype installeren.

Als u een laptop gebruikt is het mogelijk dat de speakers van de laptop de echo veroorzaken.

Ik hoop dat iets van het bovenstaande het probleem oplost, we horen wel van u.

vr.gr.

co
door cobevin - Mar 9, 2009 om 14:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Istalleer de nieuwste versie 4.0. van Skype.

Dit probleem is dan opgelost.

Werkt uitstekend. Succes

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2009 om 14:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Via deze link vindt u stapsgewijs hoe u het geluid moet instellen voor xp (2 versies), vista etc.

Met de diverse plaatjes moet dat kunnen lukken. We horen wel weer van u wat wel of niet werkt.

Succes en vr.gr.

charlie1947
door charlie1947 - Mar 9, 2009 om 14:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook blij met al die antwoorden, want ik heb er ook last van.... Ga het vanavond gelijk uitproberen.

th
door theoletty - Mar 9, 2009 om 14:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is mij in het verleden ook overkomen. Een vreselijke echo. Koptelefoon en/of headset hielpen niet. Een tijd van alles en nog wat geprobeerd. Terug naar de Computerzaak. Niets aan de hand. Uiteindelijk besloten een geaard stopcontact te gebruiken (laten aanleggen) en het probleem was (grotendeels) verholpen. Headset of koptelefoon blijft nodig i.v.m. rondzingen

.

fl
door flora1953 - Mar 9, 2009 om 16:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

mijn ervaring is dat het per dag verschilt maar meestal gaat het goed. De enige oplossing die ik kan verzinnen is; dat zodra het geluid slecht wordt die gene terug bellen.

fl
door flora1953 - Mar 9, 2009 om 17:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergat erbij te vermelden dat ik via de microfoon van de webcam bel en meestal naar iemand die ook een webcam heeft. We gebruiken geen headsets. Maar last van een echo heb ik nooit gehad. Wel dat het steeds meer ging ruisen en dat het geluis zwakker wordt soms.

pr
door provelo - Mar 9, 2009 om 22:51
12 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb met twee vrienden gesproken via skype en bij beiden was het hetzelvde, dezelvde echo !!groetjes provelo.

pr
door provelo - Mar 9, 2009 om 22:52
12 Antwoorden / 6 Vragen

dat heb ik ook al gedaan  maar helpt niet  groetjes provelo!!

pr
door provelo - Mar 9, 2009 om 22:53
12 Antwoorden / 6 Vragen

dit kan ik ook proberen, bedankt !!provelo

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2009 om 23:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In Computer Totaal stond in een artikel van 11-2 jl. dat in de nieuwste versie (4.0.0.206) van Skype de audio en video sterk verbeterd zijn. Het programma heeft een nieuwe functie die het geluid controleert en als het een probleem constateert dan probeert een oplossing aan te dragen. De link ernaar kan/mag ik niet plaatsen. Onderstaand wel een link naar de gratissoftwaresite met nog wat informatie en doorlinkmogelijkheden voor nadere info van de Skypesite.

vr.gr.

pr
door provelo - Mar 9, 2009 om 23:23
12 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb al de nieuwe versie .zo daar ligt het niet aan !!provelo

alarm1233
door alarm1233 - Mar 12, 2009 om 11:41
74 Antwoorden / 4 Vragen

hello

ik heb dat probleempje ook eens gehad en het lag aan mn insytellingen van mn media player.

ik had m player op stereo staaan en die pikte dus het geluid trug op en galmsde toen , gewoon op mono zetten en het galmen is gedaan, de persoon met wie je aan het praten bent moet dit ook doen anders blijf je galmend effect behouden.

groetjes

hoop dat het werkt voor je , het heeft niks te maken met welke modem of provider je hebt