muzicaro
door muzicaro Aug 9, 2016 om 10:48
Computers & telefonie

Slechte internetverbinding vermeden

Gisterochtend werkte alles prima, maar sinds gistermiddag verbindt mijn tablet niet meer aan de wifi thuis. Tussen de ochtend en de middag thuis is mijn tablet wel verbonden geweest aan een beveiligde verbinding elders. Dat was de laatste keer dat hij kon verbinden. Daarna thuis gekomen en verbond hij niet meer aan het netwerk thuis.

Alle netwerken worden 'gezien', maar als ik wil verbinden krijg ik de mededeling 'slechte internetverbinding vermeden', zelfs als ik naast mijn router zit.
Uiteraard heb ik alle bekende acties al uitgevoerd: router uit en weer aan, tablet uit en weer aan, netwerk vergeten en opnieuw opgezocht.
Geen van de acties heeft tot resultaat geleid.

Alle andere draadloze apparaten verbinden zonder moeite draadloos aan mijn router. Het ligt dus niet aan de router, maar aan mijn tablet. Ik heb het ook op andere locaties geprobeerd en ook daar wordt niet verbonden.
Mijn tablet is een Acer A3-A10.

Heeft iemand nog tips?

9867 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2016 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ook nog geprobeerd om elders weer een wifi verbinding te maken, nadat hij het thuis niet meer deed?

fl
door floppie Aug 11, 2016 om 22:36
12 Antwoorden / 3 Vragen

ja dat schrijft hij toch!

marita5
door marita5 - Aug 9, 2016 om 11:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Muzicaro , 

Probeer eens of erbij geavanceerde instellingen een optie is "slechte internetverbinding vermeden" uit zetten ,.
U kunt ook een chat starten met acer support , klik op de rode regel .

http://acer-nl.custhelp.com/app/chat/chat_launch


gsm
door gsm - Aug 9, 2016 om 11:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen
1

Zet de vliegtuigmode eens aan en weer uit.

ph
door philip36 - Aug 9, 2016 om 12:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Zet de router eens op een ander kanaal.
Kan zijn dat routers in uw omgeving op hetzelfde kanaal uitzenden waardoor uw wifi gestoord wordt.
Het kan zeker wel aan de router liggen.
Dat andere apparaten wel verbinding krijgen zegt niets.

Kijk eerst op uw Acer bij Instellingen of wifi aan tijdens slaapstand actief is.

be
door bertfe - Aug 9, 2016 om 14:31
43 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ondanks dat het niet logidh ]lijkt, kan het kan toch aan je router liggen.
Het is prima mogelijk dat het ene apparaat wel verbinding met je router maakt en het andere niet.

Dus ga eerst je router eens resetten.
Wellicht is het dan opgelost.
Lees dit artikel ook eens:
https://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/computer--internet--en-e-mailstoringen-oplossen

aurora1
door aurora1 - Aug 9, 2016 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Heeft u elders wel wifi verbinding met uw tablet?
Volgens een eerdere vraag van u met een vergelijkbaar probleem maar dan bedraad, bleek de oplossing te zijn om de router terug te zetten naar de fabrieksinstellingen als ik het goed gelezen heb. Dat zou u nu ook weer kunnen proberen of eenvoudig resetten met stroom er enkele minuten af halen bijv.
Een app om te controleren hoe druk het op uw wifikanaal is vindt u hier: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl
Met deze app kunt u het kanaal niet veranderen, dat zou u dan in uw modem moeten doen.
Lees ook eens hier: http://www.startpagina.nl/v/computers-internet/overig/vraag/523269/wifi-verbinding-tablet-melding-slechte

bokskabouter
door bokskabouter - Aug 10, 2016 om 12:03
32 Antwoorden / 4 Vragen
0

Tijger1 - Heb je wel goed opgelet ?
" Ik heb het ook op andere locaties geprobeerd en ook daar wordt niet verbonden."

ph
door philip36 - Aug 10, 2016 om 12:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Het modem resetten.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2016 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

@boskabouter

De Ts was verbonden met een ander netwerk en daarna  deed hij het thuis niet meer.

johannes van den heuvel
door johannes van den heuvel - Aug 10, 2016 om 12:20
3 Antwoorden / Vragen
0

Beste Muzicaro,

Bij sommige tablets kan de WIFI uitgeschakeld worden om energie te besparen als deze niet gebruikt wordt.
Omdat je aangeeft, dat sinds kort je nergens met deze tablet een wifi-verbinding kan opzetten en vroeger altijd, rijst bij mij de vraag, of bij jou deze "schakelaar" op je tablet wel aanstaat. Dit temeer, omdat je met de andere toestellen met wifi gewoon verbinding kan maken. Het lijkt/is een domme vraag, maar komt mij bekend voor, vandaar dat ik je deze vraag stel. Kijken kost niets, en lost vaak het probleem op.

Heel veel succes,
Johannes

muzicaro
door muzicaro - Aug 10, 2016 om 19:26
53 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hartelijk dank voor de reacties. 
Uiteraard staat de wifi aan. Hoe zou ik anders mijn netwerk kunnen 'vergeten' en daarna weer opzoeken?
Marita5, dank voor de link naar Acer support. Daar heb ik mijn vraag nu ook gesteld en wacht nu af wat hun antwoord zal zijn.
Ik hoopte op een simpele oplossing, maar verwacht uiteindelijk toch terug te moeten naar de fabrieksinstellingen. Wellicht helpt dat.
Ik wacht eerst nog even een reactie van Acer af.

marita5
door marita5 Aug 10, 2016 om 19:36
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Muzicaro , graag gedaan , hopende dat u niet terug hoeft te gaan naar de fabrieksinstellingen , succes .

endemion
door endemion Aug 10, 2016 om 19:56
237 Antwoorden / 3 Vragen

Wellicht is de antenne gewoon intern los geschoten. Ik vermoed dat dit een garantie kwestie wordt.

ha
door hanshh - Aug 10, 2016 om 22:04
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn vrouw heeft het vorig jaar ook 2x gehad, de eerste keer tijdens onze vakantie. Tablet (Asus) wilde niet meer verbinden met wifi op vakantieadres. Thuisgekomen wilde de tablet ook niet meer met onze eigen wifi verbinden, terwijl ik met mijn tablet (ook Asus, maar ander type) overal ongehinderd gebruik kon maken van de wifi.
Thuis tablet teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles weer geinstalleerd en hierna werkte de wifi weer overal.
Ik vermoedt, dat zij tijdens de vakantie in Kroatie per ongeluk op een verkeerde link heeft geklikt, waardoor de boel is ontregeld.
Ik zou zeggen, probeer dus een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen en apps opnieuw installeren.

ar
door ariet - Aug 12, 2016 om 09:01
58 Antwoorden / 13 Vragen
0

Muzicaro, al geprobeerd om via systeemherstel terug te gaan naar een datum van voor het probleem zich voordeed. Via configuratiescherm naar systeem, geavanceerde instellingen openen, tab systeembeveiliging, betreffende windowsschijf aanklikken, vervolgens via knop systeemherstel een datum kiezen en systeemherstel uitvoeren.

suc6

Cookies
door Cookies Aug 12, 2016 om 09:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het gaat over een tablet!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer