in
door ingrover Mar 17, 2005 om 13:50
Computers & telefonie

Slechte zaak

Hallo,


Op 27 februari heb ik bij www.dierensupermarkt.nl een kattenluik besteld!!Meteen daarna heb ik ze een mail gestuurd met vragen over de bestelling.Die hebben ze niet beantwoord. Na een week had ik nog niks binnen ,op de saite stond bezorging binnen 3-5 dagen! Toen heb ik ze nog een mail gestuurd waar het bleef.weer geen antwoord.Op 11 maart ben ik weer naar hun site gegaan daar kon ik niet meer inloggen en ook niks aanklikken.Vervolgens heb ik een nieuw wachtwoord aangevraagd daarmee lukte het nog niet. daarna heb ik weer een mail gestuurd en ze gezegd dat als ze uberhaupt bestonden dat ze de bestelling mochten houden.weer geen antwoord. Daaarna heb ik op een andere site besteld en nog een keer bij hun geprobeerd in te loggen.Dat lukte niet,gezocht naar het tel.nummer en het adres maar ik kon er niks aanklikken.Met andere woorden hun site was niet goed!Opeens kreeg ik gister een mail van ze dat ze zaterdag komen bezorgen.Ik heb ze gezegd dat ik het niet meer hoefde. Toen kreeg ik een email terug dat ik dan 40% van de kosten moest betalen omdat ik niet had geannuleerd. Zij hadden het besteld en ze hadden er niks meer aan. Ze zijn een dierenwinkel!!Maar goed ik het verhaal uitgelegd en gezegd dat er ookk nog wel andere mensen waren die zoiets wilden kopen in een dierenwinkel. Maar nee ik kreeg hun regels onder mijn neus gedrukt.Maar wegens overname konden mijn mails gemist zijn!en waarom ik niet had gebeld.Daarna heb ik het nog een x uitgelegd dat hun niet werkte en waarom hun niks op de site vermelden als die werd overgenomen? Toen mailden ze me dat hun site het altijd gedaan heeft en dat mijn mails gewoon nooit verstuurd kunnen zijn omdat ze niet op hun server staan?tenzij ik een slechte verbinding had. Met andere woorden,ik ben een leugenaar. Dat hoef ik niet te pikken!Ik heb ze3 nog een x uitgelegd dat ik geen leugenaar ben en dat ze hun zaken beter op orde moeten hebben.Nu werkt de site wel weer maar toen niet. Vervolgens om van het gezeik af te zijn heb ik ze gevraagd of kon ruilen voor andere spullen.maar ik krijg nog geen respons.

277 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2005 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag ingrover,


Ik zie het probleem niet (tenzij het luik op jouw speciale maat is gemaakt!!!).


Bij aankopen via internet, bij postorderbedrijven, via teleshopping (telefoon) of fax gelden andere regels. Bij kopen op afstand geldt een wettelijk zichttermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen kun je zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst eenzijdig ontbinden en/of het produkt terugsturen, mits het produkt niet is gebruikt en dit zonder betaling van een boete. Je krijgt dan indien van toepassing je geld terug (uiterlijk binnen dertig dagen) en er mogen geen annuleringskosten in rekening worden gebracht. Wel zijn de verzendkosten voor eigen rekening. De bedenktijd gaat in op de dag dat de koper een schriftelijke bevestiging heeft gekregen van het bestelde van de verkoper. Dit kan een bevestigingsbrief zijn maar bijvoorbeeld ook een e-mail of fax. Vaak ontvang je de bevestiging gelijktijdig met het bestelde produkt. Maar let op, dit is niet altijd het geval. Een algemene verwijzing bij het plaatsen van de bestelling naar de voorwaarden op een site is hiervoor dus wettelijk niet voldoende. Indien de leverancier niet heeft voldaan aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging, dan is de annuleringstermijn wettelijk opgerekt tot drie maanden.


Volgens mij kun je dus op eigen kosten het luikje gewoon terug sturen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2005 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja dank je, het mooie is ,ik heb het nog niet eens,ze moeten nog bezorgen en ik heb nog niks betaald ook.Dat moet contact aan de deur.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2005 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Beste Ingrover,


Vervelend en flauw van ze!


Maar: ik verwachtte hier eigenlijk een vraag op het gebied van "computers en Internet" in de geest van "een vraag over de computer/ het internet". Mogelijk zou u meer antwoorden krijgen wanneer u deze vraag in de categorie "Geldzaken en Recht" had gezet...


Wanneer u nog steeds wel een katteluik wilt, dan zou u die ene die zaterdag bij u wordt bezorg ook wel kunnen nemen. Uiteraard heeft u dat ding dan ruim later dan u 27-2 had verwacht, maar...


De door u verstuurde mailtjes zullen vast en zeker nog gewoon in uw computer staan, (Map "verzonden items" in outlook) Zelfs de datum en tijdstip van verzending heeft u daarmee in handen.


Succes!


PS ik vermoedt dat uw bericht op deze plaats ook wel de aandacht van wat beter geïnformeerden berijkt.. even geduld?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Co
Cor0789 - Sep 15, 2024 om 16:38
Geldzaken & recht

Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?

Een huurder van onze flat (66 woningen)  heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen. 

De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven. 

Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste ... Lees meer