ma
door matthea Jun 6, 2005 om 11:18
Computers & telefonie

Sms-en uit spanje met Telfort mislukt

Ik ben vorig jaar in Fuerteventura en de Costa de la Luz op vakantie geweest met mijn Telfort prepay mobiel. Het was niet mogelijk om van daar uit te sms-en naar mijn dochter in Nederland. Ik heb Telfort daar vragen over gesteld. Ik kreeg te horen dat ik deze keer (Madrid) de provider Telefonica moest kiezen. Dat was wederom onmogelijk. De GSM is een siemens, verkregen bij de postbank een aantal jaren geleden. Lekker telefoontje, maar wel oud. Wie weet, beter dan de gelikte antwoorden van Telfort, wat er mis is met mijn GSM of met het netwerk???

1024 6 Rapporteer

el
door elhombre - Jun 6, 2005 om 19:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op http://www.vakantiebellen.nl/

Staat veel info op.

En je kan de goedkoopste provider kiezen

van het land waar je op vakantie bent.

ma
door matthea - Jun 6, 2005 om 20:02
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je elhombre. Ik heb een Siemens m35 en als ik het zo op de jouw aanbevolen site lees, heb ik een singleband GSM. Die is dan vast niet geschikt voor sms-en in Spanje. In Duitsland en Belgie kon het wel. Suf dat ze dat bij Telfort dan niet ff melden. Kan ik het nog veranderen naar tripleband of moet ik aan een nieuw mobiel? Ik ga nl nogmaals naar spanje dit jaar!

el
door elhombre - Jun 6, 2005 om 21:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je perse wilt smssen vanuit spanje, zou ik contact opnemen met telfort. Misschien kunnen zij je verder helpen. Of ga langs bij een telfort shop. Daar kunnen ze je waarschijnlijk meteen helpen.

Maar om nou extra kosten te moeten maken voor een ander mobieltje om wat te smssen........ ik zou het maar zo laten denk ik.

En jah, ik vind ook dat Telfort dit soort info kenbaar kan maken voordat mensen zo'n toestel aanschaffen waar ze niet alles mee kunnen doen wat ze willen.

jo
door josjan_1 - Jun 7, 2005 om 11:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij konden met onze Telfort prepay mobiel, verkregen bij de postbank (Siemens), vanuit Turkije naar Nederland niet bellen. Telfort vertelde ons dat Turkije buiten Europa ligt.

fa
door fantasy - Jun 7, 2005 om 12:53
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ja allemaal best lastig, wat ik zo lees. Maar zelf ondervond ik verleden week nog iets vreemders. Ik heb ook een prepay van Telfort en kon dit jaar vanwege mijn hoogbejaarde moeder, die niet in orde is, niet naar het buitenland. Bleef in limburg en dacht  igv van nood altijd bereikbaar te zijn. Helaas was dit niet het geval. Hoewel ik 25 km van de grens zat, gaf mijn mobieltje toch een belgisch netwerk aan. Hoe is dit nu mogelijk?? Het ergste was nog, dat niemand mij kon bereiken en ik zelf er niet mee kon bellen, want iedere oproep mislukte.. Ik overweeg nu serieus een ander mobieltje aan te schaffen!!

ma
door matthea - Jun 7, 2005 om 14:54
6 Antwoorden / 3 Vragen

En Fantasy, was dat ook een mobiel verkregen bij de Postbank? Voel me een beetje bekocht! Je moest veel euro's sparen en dan krijg je een mobiel die niet alles kan.