to
door toppi Nov 29, 2007 om 21:16
Computers & telefonie

SMS SPAM (ongewenste smsjes ontvangen)

Waar dit onderstaande over gaat, een eerder berichtje op 24 mei 2004 door ene M. Ik heb een jaar of mischien wel langer geleden gezocht op Google over dit probleem maar wonderwel zijn bericht toen niet gezien....(of het moet zijn dat ik al zo lang last heb van deze SPAM, dat zal mij dan een aardige duit hebben gekost, maar goed buiten dat....ik wil er nu vanaf want ik word 'smaandags dermate er door gestoord-uit mijn concentratie gehaald-ja ik weet het DAAR is ook een oplossing voor....maar ik wil toch liever de SPAM oplossen)....aldus lees verder en of zoek in de link op 3111

Hallo, M.

Ik heb het zelfde probleem....alleen ik weet niet hoelang al ik de smsjes ontvang op ELKE maadag avond om en nabij 18:00 - 19:00 uur, maar zeker wel méér als één jaar.

Ook ik heb geprobeerd via Google iets te vinden, en kwam uit bij de mogelijkheden van STOP of STOP ALL of meer van dit. maar niets hielp, ook ik kreeg de melding van mijn provider HI-KPN dat de mailtjes niet bezorgt konden worden. IK BEN ERG BOOS. want ik weet ALLEEN niet te kunnen doen, nu zit ik op mijn stoel te springen ná het lezen van jou berichtje om HI klantenservice te bellen en het geval voor te leggen. Ook weet ik nu al dat ik niet echt op hulp hunner kant zal kunnen rekenen, en 'ik ken mezelf' met mijn grote mond mijn abbonnement zal gaan opzeggen - het abbonnement wat ik al reeds zo,n 9 jaren heb bij een en dezelfde provider HI-KPN.(*)

Ik zie.....je heb in totaal vóór DIT berichtje maar 7 antwoorden gehad, en ik zie dat jij je berichtje al op 24 mei 2004 hebt geplaatst, dus (ik heb toch niet zolang geleden op google gezocht) het kan mij ontgaan zijn.....of ik heb er toen niet zo'n werk van gemaakt, bovendien wist (en weet) niet dat deze berichtjes MIJ geld kosten...of dacht dat de kosten niet ZO hoog zouden zijn, in elk geval hoop ik dat IEMAND nog last heeft van deze sms spam en met een oplossing voor het STOPPEN ervan behulpzaam kan zijn

[edit redactie - mailadres verwijderd]

(*) Ik had die tijd wél OVERAL ontvangst (uitzonderingetje een klein gebiedje in Weert en de RAZON in Nuenen)

2644 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer hetvolgende : SMSAC OFF naar 3111

u heft de andere twee mogelijkheden al uitgeprobeerd maar deze die ik aangaf nog niet

probeer het en als het gelukt is zal u een afmeldbericht krijgen

proberen kan geen kwaad lijkt mij

labwans

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook het ontvangen van berichten van SMS.ac is een van de meest gehoorde klachten. De dienst die ongevraagd berichten verstuurd onder de shortcode 3111 is af te melden door "SMSAC OFF" naar 3111 of "STOP ALL" naar 3222 te sturen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch heb ik geprobeerd zoals ik al aangaf....Maar LEES nou eens wat M schrijft...HET IS NIET VAN SMS.AC dat had ik bij Google ook al gevonden......

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

SMA.AC is inderdaad een correct bedrijf...dat INDERDAAD direct stopt na STOPT het sturen van STOP berichtjes........maar op 3111 zitten méér bedrijven

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie dwalen ECHT af daarom krijgt niemand een antwoord denk LEES EENS EERST GOED wat de EERSTE topic schrijver ZEGT en UITLEGT ga DAN PAS reageren ALS je het begrepen hebt. HET GAAT NIET OM HET BEDRIJF SMSAC dat is WEL een bobafide bedrijf

PHfffffffff

ve
door verwijderd - Dec 1, 2007 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie dwalen ECHT af daarom krijgt niemand een antwoord denk LEES EENS EERST GOED wat de EERSTE topic schrijver ZEGT en UITLEGT ga DAN PAS reageren ALS je het begrepen hebt. HET GAAT NIET OM HET BEDRIJF SMSAC dat is WEL een bobafide bedrijf

PHfffffffff

wilt u nu geholpen woden of niet ? wees geduldig en reageer niet zo op de beantwoorders vragensteller !!!!!!

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 03:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gevonden van 3111
Beste bezoekers van SMSafzeggen.

Nog steeds krijgen wij vele e-mails met vragen over deze ongewenste
dienst die berichten onder shortcode 3111 verstuurd, binnen . Het lijkt
er echter erop dat de gouden tip is gevonden voor het afmelden van
SMS.ac!

Bij het sturen van het keyword "HELP" naar 3222 wordt het volgende bericht teruggestuurd:

"Login on the web at www.SMS.ac to change prefs. Cancel a service? Reply STOP to the msg. Cancel account? Reply STOP ALL."

SMS dus: STOP ALL naar 3222 of: SMSAC OFF naar 3111.

Als het goed is ontvang je het volgende bericht terug:

"SMS.ac: account is deleted. Allow 24 hrs for all routed msgs to get
to you. To serve you better next time, PLEASE REPLY with the reasons
you are leaving us."

Vragen over de vervelende dienst kunnen tevens in dit topic worden geplaatst.

Edit: Afmeldcode van Jeanette toegevoegd.

----------------------------------------------------
Of het helpt weet ik niet maar gweoon zoekend op "afmeldcodes sms 3111"

Tsja, dat moet iedereen toch zelf ook zo kunnen zoeken?

En dan is het wel zo dat ook uw provider toch zou moeten weten hoe dit te stoppen?
Er is toch een code of conduct waaraan die sms-diensten zich hebben te houden en waaraan ook uw provider u alle info hoort te geven?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 03:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

U gebruikt ander ook MOOIE woorden blijkt uit dit onderstaande.

Bovendien heeft iedereen er tenminste iets aan als er EERST goed gelezen is wat en waar het over gaat, anders raakt iedereen zijn interesse kwijt...als er teveel over het zelfde word door gezeurd. Bovendien ben ik lid van de Consumenten bond (heb helaas geen rechtsbijstand verzekering) en kan eventueel ook bij mijn provider terecht, wat ik wil is eigenlijk met meerdere mensen die Golden Bytes aan de Scheveningseweg 1 in Den Haag aan te pakken.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 08:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ratje,

als je nu eens niet zo aanmatigend en vooral schreeuwend reageert op de geboden oplossingen, maart  een LINKJE plaatst naar de oorspronkelijke vraagstelling van M.

Wellicht wordt het ons dan allemaal een stuk duidelijker en kan er gerichter advies gegeven worden.

Nogmaals; schreeuwen (volledig hoofdletters gebruiken dus) helpt écht niet om nog verder antwoord te krijgen van mensen hier, hoe vervelend, frustrerend en geldverslindend je probleem ook is....

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dank u beiden voor uw getoonde interesse en hulp. Ik verweider mijn account weer. Ik heb niet zo'n zin om te discuseren hoe of wat ik moet reageren. Mr. Labwans had zelf een probleem met 3211 berichtjes en kijk hoe hij reageerd op een antwoord, hij kan zijn eigen probleem niet eens oplossen. Ik zoek geen oplossing, want die heb ik al (al krijg ik a.s. maandag nog wel twee berichtjes á €0,50). Maar daar ga ik maandag aan werken. Ik had echter graag wat meer mensen getroffen met het zelfde probleem, om zo ook te proberen het verloren geld (ik heb een overzicht van Hi-Kpn van één jaar terug, langer terug is waarschijnlijk niet mogenlijk(?) zo 2*52*€0,50=€52,00)

Maar aangezien er hier TEVEEL mensen reageren (niet u) die interesant proberen te doen, (hoewel ik ook een link vermelding geef,  (toets bij zoeken op 3111) en daar staat aan top het bericht van M.

Maar goed... Eerst lezen....en niet te snel willen HELPEN....dat is wel een echte Nederlandse eigenschap, Help die in Nood

anyway....Ik verlaat Kassa forum....En ga ergens waar ik Wél mag schreeuwen.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel woord houden en dus echt nooit meer terug komen!

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond deze link voor U ik :)

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_scr=cons_question&cat=25472&qid=114027

de 1e was meteen raak! hij is van 2005 gezocht op DE EXPERTS labswans..... allicht staat hij in de TOP 20

ve
door verwijderd - Dec 2, 2007 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jawel Mijnheer Mevrouw...ik was vergelen mijn pruik op te zetten

ve
door verwijderd - Dec 5, 2007 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

struur STOP naar 3010.

dit is een nummer voor meerdere van die sms lijnen.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2007 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ratje heet nu ineens toppi?????????????

ve
door verwijderd - Dec 5, 2007 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je ga het meteen proberen...

ve
door verwijderd - Dec 5, 2007 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft er vast geen problemen mee...?