da
door dammo May 19, 2009 om 21:54
Computers & telefonie

Software downloaden lukt niet meer

Nadat mijn dochter al meer dan een week klaagde dat ze geen spelletjes meer kon spelen via internet, ben ik op zoek gegaan. Ik bleek zelf ook geen filmpjes via youtube meer te kunnen kijken. Blijkbaar beschik ik niet meer over java, flash player en schockwave player. Hoe dat kan, weet ik eigenlijk niet te verklaren. Ik heb geprobeerd om ze opnieuw erop te zetten, maar dat lukt niet. Bij Java krijg ik de melding dat er een probleem is ontstaan bij het downloaden. Oplossing die dan geboden wordt is offline installatie. Als ik daarvoor kies opent in eerste instantie het schermpje waarmee de bestandsinformatie wordt opgehaald, maar na een halve minuut wachten krijg ik de melding: "kan (naam bestand) niet downloaden. Internet Explorer kan deze website niet openen. De gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden. Probeer het later opnieuw." Als test heb ik geprobeerd om een aangifteprogramma van de belasting te downloaden. Ook dan krijg ik deze zelfde melding. Als ik via adobe flash player of shockwave probeer te downloaden krijg ik na het klikken op ok voor installeren een wit scherm met een rood kruisje. Een systeemherstel heb ik ook al geprobeerd (terug tot februari 2009), maar dan krijg ik de melding dat er geen bestanden zijn om te herstellen. Mijn internetverbinding werkt verder goed. Wie weet wat ik moet doen?

912 10 Rapporteer

edwardus
door edwardus - May 19, 2009 om 22:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als het alleen maar youtube was, dan zou ik zeggen kijk 's of je een webproxy gebruikt, maar als flash en java ineens niet beschikbaar zijn, dan kan er iets ergers aan de hand zijn. Start de pc in Veilige Modus met netwerk-optie en download en installeer MBAM. Laat deze een grondige scan doen nadat je 'm hebt laten updaten.

kiran
door kiran - May 19, 2009 om 22:42
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dammo

Baat het niet, schaden doet het zeker niet. Scan de pc eens met MBAM.

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

aurora1
door aurora1 - May 19, 2009 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was ook mijn gedachte: mbam laten scannen in veilige modus. Dan bij voorkeur wel de internetverbinding even losmaken. Blijken er virussen e.d. gevonden te worden - die verijderen - erna even cleanen met bijv. de ccleaner (of atfcleaner) en oude herstelpunten verwijderen, omdat mogelijk daar dan ook het virus in kan zitten.

my
door mylo1 - May 20, 2009 om 19:44
75 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had het zelfde...en opeens ..na een paar dagen deed alles het spontaan weer

Speel de spelletjes bij Zylom..kreeg de zelfde melding..vreemd!

labswans
door labswans - May 20, 2009 om 19:44
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Zet uw fire wall eens uit en kijk of het dan wel werkt. Verwacht dat uw fire wall alles blokkeert kwa internet verkeer.

Waarschijnlijk kan u ook geen email ophalen

labswans

da
door dammo - May 20, 2009 om 19:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Edwardus,

Dank voor je reactie, maar ik kan juist geen enkele software downloaden, dus ook niet van MBAM. Het deel van je antwoord dat ik niet begrijp is het starten van mijn pc in veilige modus met netwerkoptie. Kan dat nog effect hebben? Zo ja, hoe doe ik dat? Alvast weer bedankt voor je reactie.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2009 om 20:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Opstarten in veilige modus doet u door tijdens het opstarten F8 enige malen in te drukken. Met de pijltjestoets dan naar veilige modus. Vervolgens scannen met uw virusprogramma. De mbam kunt u mogelijk met een andere pc downloaden en via een usb datastick op de probleempc zetten en vervolgens erop installeren en dan scannen.

edwardus
door edwardus - May 20, 2009 om 20:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bij het opstarten van de pc druk je herhaald op F8, totdat de computer vraagt welke modus je wilt, o.a. Veilige Modus en Veilige Modus met netwerkondersteuning. Die optie kiezen.

Als je vanuit die modus geen MBAM kunt downloaden, raad ik je aan dit vanaf een andere computer te downloaden, kopiëren naar cd/usb o.i.d. (schrijfbeveiliging aanzetten voor je 'm in de verdachte pc steekt) en dan daarvan installeren en scannen.

Ook raad ik je aan om van bijv. Avira of Avast een antivirus rescue-cd te downloaden (wederom vanaf een andere pc) en daarmee de verdachte pc op te starten. Eventueel moet je eerst nog in de bios (druk Del of F2 tijdens het opstarten) aangeven dat de pc als eerste van cdrom opstart.

da
door dammo - May 20, 2009 om 21:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wederom dank. Downloaden in de veilige status lukte niet. Heb 'm daarna opnieuw opgestart om even een printje van jouw advies te maken en ga het toch nog een keertje proberen, kan ik vervolgens ineens wel shockwave downloaden en spelletjes en you tube doen het ook weer. Ik begrijp er niks van, maar ben er blij mee.

edwardus
door edwardus - May 20, 2009 om 22:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nu dat je weer downloaden kunt ... snel MBAM downloaden, updaten en alsnog laten scannen!