ni
door nica59 Jul 9, 2008 om 12:54
Computers & telefonie

Software gekocht geen produkt ontvangen

Hoe kan ik een het bedrijf SURFSPOT er toe bewegen om mijn geld terug te geven,


Op 24 juni heb ik software besteld en betaald via internet en ideal, na ruim twee weken krijg ik een bericht dat het niet leverbaar is, en een vreemd mailtje met de vraag of ik het rekeningnummer van mijn broer wil geven zodat het bedrag terug gestort kan worden.


tot op heden niets ontvangen. Erg bizar allemaal.


Hoe kom ik in kontakt met dit bedrijf anders dan email en hoe krijg ik mijn geld terug of alsnog de betaalde produkten


Zijn er andere die slechte ervaringen hebben met SURFSPOT


 

870 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

birdies
door birdies - Jul 9, 2008 om 13:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

@jeronimus (je weet blijkbaar niet wat Surfspot precies is):

SURFSPOT.NL is ontwikkeld in samenwerking met
hogescholen, universiteiten en basisscholen. Het aanbod van de
producten dat "in de schappen" ligt is afhankelijk van de
(software)licentieregelingen die de instelling heeft afgesloten. Voor
de meeste producten is het gebruiksrecht voor studenten, leerlingen en
medewerkers, inclusief gebruik thuis, door de instelling afgekocht. Dat
is één van de redenen waarom de producten zo goedkoop kunnen worden
aangeboden.


Voor ICT-aanbieders is het van belang dat studenten en leerlingen
gedurende hun opleiding legaal gebruik maken van de meest up-to-date
software. De geauthenticeerde toegang tot SURFSPOT.NL en het feit dat
een softwarepakket slechts één keer kan worden aangeschaft, maakt van
SURFSPOT.NL voor hen het kanaal bij uitstek om hun software tegen een
fractie van de normaal gehanteerde prijzen aan te bieden.


Voor wie is SURFSPOT.NL bestemd?
SURFSPOT.NL
is bestemd voor studenten en medewerkers uit het hoger onderwijs en
wetenschappelijk onderzoek en voor (ouders van) leerlingen en
medewerkers uit het basisonderwijs.

P.S. Het is zeer onverstandig je emailadres hier neer te zetten!




ni
door nica59 - Jul 9, 2008 om 13:59
8 Antwoorden / 7 Vragen
0

ik weet wat surfspot is en ben student


hoe bedoel je ps je moet hier niet je email adres zetten ???


heb ook de gebruikersvoorwaarden gelezen dat ze het geld terug storten als het produkt niet leverbaar is , tot heden niets ontvangen, kan ik stappen ondernemen

birdies
door birdies - Jul 9, 2008 om 14:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

...hoe bedoel je ps je moet hier niet je email adres zetten.....
Deze opmerking was voor jeronimus bestemd.

En wat het geld terug storten betreft: dat zal ongetwijfeld nog komen, maar dat gebeurd bij bedrijven doorgaans niet binnen 1 of 2 weken (24/6 pas besteld). Waarschijnlijk wordt dit eind juli terug gestort.


birdies
door birdies - Jul 9, 2008 om 14:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Artikel 4.6 v.d. AV: 6. Indien de door de eindgebruiker bestelde producten niet meer leverbaar zijn, wordt het overgemaakte bedrag teruggestort.

Geen idee waarom ze om het rek.nr. van je broer vragen. Misschien ben je zelf geen scholier die gebruik mag maken van de software van Surfspot?

ni
door nica59 - Jul 9, 2008 om 14:12
8 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik zal het nog een tijdje aan zien, maar komt het niet terug eind juli of begin augustus, weet je waar ik dan terecht kan om stappen te ondernemen


Bedankt voor je snelle en goede reakties


 

birdies
door birdies - Jul 9, 2008 om 14:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

Heb er alle vertrouwen in dat het gewoon netjes terug gestort wordt. Heb nog nooit negatieve publiciteit over surfspot gelezen.

Het is trouwens ook nog in de vakantieperiode, dan gaan zaken als dit zeker niet snel. Voordat bij ons bedrijf het hele proces is doorlopen, zijn we al gauw 2-3 weken verder voordat een factuur voor betaling bij de financiële administratie wordt aangeboden. En dan duurt het ook nog eens 1 - 2 weken voordat het daadwerkelijk betaald is. Zeker in vakantieperiodes.



ni
door nica59 - Jul 9, 2008 om 14:25
8 Antwoorden / 7 Vragen
0

bedankt voor je moeite , ik wacht het af.


 

poltol
door poltol - Jul 9, 2008 om 15:12
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Dit antwoord had ik bij uw tweede inbreng gezet.


Hallo,


U heeft toch wel met uw gegevens ingelogd? Of met die van uw broer? Bij het laatste is het m.i. toch normaal dat ze zijn nummer opvragen om terug te storten, hij heeft immers iets besteld. Hier onder nog even de voorwaarden.


Artikel 4. Levering
1. Nadat de betaling als bedoeld in artikel 3 is ontvangen zal tot levering van de producten worden overgegaan.
2. De met de levering belaste (rechts)personen zullen zich inspannen de leveringstermijn zo kort mogelijk te houden. Hier dient rekening gehouden worden met "reguliere kantoortijden".
3. De levering zal geschieden op het door de eindgebruiker aangegeven adres.
4. Eindgebruiker wordt zo mogelijk tijdig in kennis gesteld van het tijdstip van aflevering van de producten.
5. De bestelling van de eindgebruiker wordt automatisch geannuleerd indien binnen 14 dagen na plaatsing van de bestelling geen betaling is ontvangen.
6. Indien de door de eindgebruiker bestelde producten niet meer leverbaar zijn, wordt het overgemaakte bedrag teruggestort.
7. Levering van de bestelling kan alleen plaatsvinden in Nederland.
8. Er wordt geen factuur verstrekt. De gegevens in de naar de eindgebruiker per e-mail gestuurde bevestiging van de bestelling zijn de enige gegevens die verstrekt worden. Verder kan er in het onderdeel "Bestelstatus"  een bestelhistorie opgevraagd worden, waaruit blijkt dat de software legaal is aangeschaft.
9. Opgaven van levertijden zijn bij benadering, tenzij anders is overeengekomen. Behoudens opzet of grove schuld is SURFSPOT.NL voor overschrijding nimmer


Vr.gr. poltol

je
door jeronimus - Jul 9, 2008 om 15:24
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja, het spijt me dat ik het volgende tegen U moet zeggen, maar toch! Ga naar een computerzaak en zie wat U koopt. Je krijgt er ook nog uitleg bij. Goedkoop kan niet altijd goed zijn.


Ben bang dat U niets meer van Uw geld terugkrijgt.


Sterkte,


A.Bruil-Swart


[ edit - emailadres - verwijderd door redactie]

ni
door nica59 - Jul 9, 2008 om 15:25
8 Antwoorden / 7 Vragen
0

ik heb met MIJN gegevens ingelogd, via MIJN bankrekeningnummer betaald, hoe surfspot erbij komt om naar de gegevens van een broer te vragen weet ik niet, misschien een foutje en moet ik het niet onnodig ingewikkeld maken.


bedankt voor de reaktie


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer