mi
door miep87 Aug 8, 2014 om 21:13
Computers & telefonie

Soulmates2u

Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn broer zich geabonneerd had op de datingsite 'soulmates2u'. Uit de bankafschriften kon ik afleiden dat hier enorm veel geld naar toe is gegaan. Als ik de reviews op internet zo zie betreffende deze datingsite zijn het alleen maar oplichtingspraktijken. Nu is mijn vraag kan ik iets doen?! Een adres of e-mail van de desbetreffende site voor een eventuele klachtbrief krijg ik niet gevonden? Maar hebben wij überhaupt een poot om op te staan?

905 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 8, 2014 om 21:31
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER voor wat antwoorden volgens de site.

Of dit een positieve of een negatieve site is, kan ik niet over oordelen.

Een ander gegeven heb ik eerlijkheidshalve een vraagteken bij, "Maar hebben wij überhaupt een poot om op te staan?" U persoonlijk heeft geen enkel been om op te staan, tenzij uw broer onder curatele staat en u de "baas" bent. Uw broer is de enige die hier iets over te zeggen heeft. In zijn bankafschriften kijken is nogal een inbreuk op zijn privéleven. Maar u kunt hier zeker iets meer over zeggen.

moeder56
door moeder56 - Aug 8, 2014 om 21:42
483 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je op de site doorgelezen wat er staat ? Hij koopt een soort beltegoed.Als hij daarmee stopt dan is het over. Misschien kijken of je dan e.e.a. kan blokkeren. ?

Laatste alinea op de site:

Kosten:
Dit is GEEN abonnementsdienst, wij zullen nooit ongevraagd dure SMS berichten versturen! Dit is een prepaid 1:1 chatdienst voor mensen van 18 jaar en ouder. Voor iedere SMSs die je stuurt ontvang je 1 of 2 berichten terug. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de bundel die je kiest , hoe groter de bundel, hoe goedkoper het word. Stoppen is simpel: Stuur geen bericht .

mi
door miep87 - Aug 8, 2014 om 22:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie voor jullie reacties. En nee het is geen inbreuk op zijn privacy, hij is zelf met zijn afschriften gekomen. Gelukkig hebben wij dat vertrouwen! Heb inderdaad gezegd dat hij per direct moet stoppen hiermee, en het beste ook een andere nummer kan nemen (heeft gewoon een prepaid toestel). Hij heeft zich nu ook afgemeld en verder valt er geloof ik niet veel te doen...

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2014 om 22:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar is inderdaad verder niets aan te doen. Er van uit gaande dat hij volwassen is en zelf die dienst is aangegaan.

mahadma
door mahadma - Aug 8, 2014 om 22:07
11553 Antwoorden / 51 Vragen

@Miep,

verstandig besluit van je broer, en een prettig idee dat hij naar je toe gekomen bent. Zoals ik al eerder ergens geschreven heb, alle datingservices zijn op één ding uit: je geld.

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2014 om 22:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een dooddoener. Elk commercieel bedrijf is uit op je geld.

mi
door miep87 - Aug 8, 2014 om 22:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt helemaal, heel dit online datingwereld is een bak ellende! En ik hoop vooral eigenlijk dat andere mensen dit ook lezen en er niet aan beginnen of mee stoppen!!! En vooral niet in de valkuil van o.a. deze website valt!

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2014 om 22:28
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=miep87 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 22:11]

En vooral niet in de valkuil van o.a. deze website valt!

Wat bedoelt u in hemelsnaam met dit statement? Deze website is een valkuil? Tenminste, zo lees ik het, vooral door het onder andere. Maar als u datingssites in het algemeen bedoelt, dan heb ik niets gezegd.

mi
door miep87 - Aug 9, 2014 om 13:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoel daarmee inderdaad datingsites, in mijn opzicht veelal slechts geldklopperij :-)