jv
door jvording Jan 19, 2012 om 15:10
Computers & telefonie

Spaarbron

Hoe kom ik van de mailtjes van spaarbron af? Ik moet eerst al mijn gegevens invullen om af te melden. Met het risico dat ik nog meer rotzooi krijg toegestuurd. wie weet raad?

18757 19 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 19, 2012 om 16:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Geen idee, maar wil je dan niet meer snel en gratis rijk worden?
Dat kan allemaal bij die club, zo lijkt het.

Tikfout:
Waar rijk staat moet arm gelezen worden.

Maar misschien kun je een ander e-mail adres nemen, of een spamfilter gebruiken. In elk geval totaal niet reageren op de ontvangen berichten!
Gebruik nooit je standaard e-mailadres bij instellingen die je niet absoluut zeker kan vertrouwen!

gero
door gero - Jan 20, 2012 om 12:12
28 Antwoorden / 1 Vragen

Afhankelijk van welk emailadres je gebruik maakt (Outlook, Webmail), ik je
betreffende ongewenste emailadres blokkeren.

gero
door gero - Jan 20, 2012 om 12:13
28 Antwoorden / 1 Vragen

IK JE moet KAN JE zijn, sorry.

Mo
door Moontje72 - Jan 20, 2012 om 12:13
14 Antwoorden / 3 Vragen

Je staat er wel ingeschreven? Dan is het simpel, naar de site van spaarbron gaan en niet voor inloggen kiezen maar voor uitschrijven. Alleen maar je emailadres en wachtwoord invullen, da's toch niet zo veel? Succes!

st
door stfr - Jan 20, 2012 om 12:14
15 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je op de pagina van spaarbron inlogt met je accountgegevens, ga je naar de FAQ (onderaan de pagina), zoek naar "vragen over je account", dan klik je op "hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen" en vervolgens volg je de instructies op hoe je je lidmaatschap kan beëindigen.

En heb je niet al bij het aanmelden al je gegevens opgegeven?

Succes in ieder geval

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 20, 2012 om 12:37
632 Antwoorden / 58 Vragen

Als je mail krijgt van spaarbron betekent dat dat je daar je gegevens al eens voor opgegeven hebt.
Je kunt je gewoon weer uitschrijven.
Ik heb ook al op verschillende betaalde mails ingeschreven en uitgeschreven, meestal met succes.
Eventueel kun je Spaarbron blokkeren als je na je uitschrijving toch nog mail ontvangt, dan gaat het gelijk bij je deleted items.
Maar meestal als je je uitschrijft krijg je niets meer.
Succes.

Gr. Wilma.

gr
door grandad - Jan 20, 2012 om 12:40
15 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=stfr schreef op vrijdag 20 jan 2012, 12:14]Wanneer je op de pagina van spaarbron inlogt met je accountgegevens, ga je naar de FAQ (onderaan de pagina), zoek naar "vragen over je account", dan klik je op "hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen" en vervolgens volg je de instructies op hoe je je lidmaatschap kan beëindigen.

En heb je niet al bij het aanmelden al je gegevens opgegeven?

Succes in ieder geval

in de eerste plaats dat dus nooit doen OF het moet een adres zijn dat je echt vertrouwd. er zijn er bij die als je je uitschrijft weten dat ze een goed e-mail adres hebben dus niet reageren maar gewoon op ongewenste mail zetten verdwijnd het automatisch in ongewenste map en die leeg je gewoon geregeld

ro
door rondol - Jan 20, 2012 om 12:42
43 Antwoorden / 5 Vragen

Meestal staat er onderaan de mail een link: "Geen mail meer ontvangen, klik hier".

st
door stfr - Jan 20, 2012 om 12:57
15 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=grandad schreef op vrijdag 20 jan 2012, 12:40][quote=stfr schreef op vrijdag 20 jan 2012, 12:14]Wanneer je op de pagina van spaarbron inlogt met je accountgegevens, ga je naar de FAQ (onderaan de pagina), zoek naar "vragen over je account", dan klik je op "hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen" en vervolgens volg je de instructies op hoe je je lidmaatschap kan beëindigen.

En heb je niet al bij het aanmelden al je gegevens opgegeven?

Succes in ieder geval

in de eerste plaats dat dus nooit doen OF het moet een adres zijn dat je echt vertrouwd. er zijn er bij die als je je uitschrijft weten dat ze een goed e-mail adres hebben dus niet reageren maar gewoon op ongewenste mail zetten verdwijnd het automatisch in ongewenste map en die leeg je gewoon geregeld

het email adres hebben ze toch al?

Vaak (niet altijd) krijg je na inschrijving op een nieuwsbrief of aanmelding op een site een bevestigingsmail, waarin je zelf je inschrijving moet bevestigen. Dan weten ze ook dat ze een correct emailadres hebben?

Ik persoonlijk heb geen slechte ervaringen mee met het uitschrijven op dergelijke sites of het gewoon op de link "uitschrijven" klikken.

sinypots
door sinypots - Jan 20, 2012 om 12:59
55 Antwoorden / 1 Vragen

Je klikt op bericht- boven in de balk, ongewenste mail en vervolgens afzender blokkeren, dan ben je al veel kwijt. Succes

ta
door talien - Jan 20, 2012 om 13:07
8 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst: heb jij je ooit ingeschreven? dat lees ik nergens, als je jezelf ingeschreven hebt kun je gewoon afmelden, heb je dat niet gedaan markeer je spaarbron gewoon als spam. Komt het automatisch in je prullenbak.
Ik ben ooit zelf ook bij spaarbron gaan "sparen" maar je moet zoveel lezen voor 1 cent dat ik er gauw genoeg van had, kun je beter moneymiljonair of euroclix hebben. Die gaan snel en zijn ook leuk vanwege panelclix en spelletjes.
Succes!

megaman63
door megaman63 - Jan 20, 2012 om 14:24
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat moet je dus niet doen is voor de spammer alleen maar een bevestiging dat het mailadres bestaat, dus voortaan gewoon verwijderen.

=rondol schreef op vrijdag 20 jan 2012, 12:42: Meestal staat er onderaan de mail een link: "Geen mail meer ontvangen, klik hier".

fr
door fritshendriks - Jan 20, 2012 om 14:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik mailwasher free om van alle ongewenste mail af te komen. Je kan in de instellingen van dit programma kiezen voor delete of voor bounce. In dit programma importeer je jhe adressenboek en daarna krijg je een scherm waar je kan aanvinken of het mail van een vriend is of ongewenst. Heb je delete en bounce aangevinkt krijgt de verzender van de mail die je niet wilt ontvangen de mail terug als of de mailbox nietr meer bestaat. Na verloop van tijd krijg je totaal geen spam meer. Voordeel is dat alle mail op de server wordt bekeken en je importeert dus geen spam op je pc

pk49
door pk49 - Jan 20, 2012 om 14:28
243 Antwoorden / 2 Vragen

je kunt ze natuurlijk blokkeren,maar bij sommige email programma's gaat dat moeilijker dan andere.Bij mozzila thunderbird op "ongewenst"klikken.En het houdt daarna snel op.De veroorzakers van dit ongewenst email zijn vaak enquetes die je invult waarbij je z.g.vanalles kunt winnen.Ik heb als experiment wat enquetes ingevuld en promt krijg je emails van dit soort bedrijven.Als er b.v. gevraagd wordt naar je voorkeurmerk van auto,krijg je daar erg snel emails van autobedrijven van die bepaalde merk.Er bestaat een levendige handel in emailadressen,wat de voornaamste inkomstenbron is voor deze enquetebedrijven.Er wordt daar grof geld voor betaald.

bl
door blackstone - Jan 20, 2012 om 18:36
27 Antwoorden / 6 Vragen

Ik krijg de laatste tijd veel mailtjes van de Premier Players Club betreft een goksite, je kunt niet afmelden en naast jouw mailadres staan er een aantal meer en allemaal van chello.nl oftewel UPC. Ze komen overal vandaan: Roemenie, Rusland of Oostenrijk.

Ze zijn in slecht Nederlands gesteld en ga je naar die site met nl. op het eind staat er een support adres maar daar krijg je de post van terug.

Ik begrijp dat het in Nederland verboden is om mailtjes te sturen zonder dat je je kunt afmelden maar ja ze komen dus vanuit het buitenland.
Wie-o-wie.

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 20, 2012 om 22:55
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=blackstone schreef op vrijdag 20 jan 2012, 18:36]Ik krijg de laatste tijd veel mailtjes van de Premier Players Club betreft een goksite, je kunt niet afmelden en naast jouw mailadres staan er een aantal meer en allemaal van chello.nl oftewel UPC. Ze komen overal vandaan: Roemenie, Rusland of Oostenrijk.

Ze zijn in slecht Nederlands gesteld en ga je naar die site met nl. op het eind staat er een support adres maar daar krijg je de post van terug.

Ik begrijp dat het in Nederland verboden is om mailtjes te sturen zonder dat je je kunt afmelden maar ja ze komen dus vanuit het buitenland.
Wie-o-wie.

@blackstone,

Die mailtjes kreeg ik ook steeds, in de eerste instantie blokkeerde ik ze steeds, maar dat bleek onbegonnen werk.
Ik heb ze vanaf toen steeds meteen gedeleted en nu krijg ik er geen meer.
Gewoon gelijk deleten, kennelijk houden ze er dan vanzelf mee op, ik krijg ze in elk geval niet meer.

ke
door kenner - Jan 21, 2012 om 18:11
48 Antwoorden / 6 Vragen

mailwasher ( gratis) downloaden.!

Even kort de werking:
Na het downloaden klik Mailwasher aan, dan Check mail:
De naam zegt het al: je kunt voordat je iets binnenhaalt zelf bepalen of je het wilt.
Spam zie je en eigen (welkome) berichten .Dan geef je aan of je iets wilt deleten ....., klik aan mail program, en klaar is Kees (Jvording).Je komt vanzelf in je mailprogramma en alleen de gewenste berichten komen binnen.

werkt super doordat je eerst van te voren ziet wat er voor je klaar staat.
Ik werk hier al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee !Zou niet meer zonder willen.
Alleen maar een kwestie van afvinken wat je niet door wilt laten gaan,of als Spam aanvinken..dan krijg je het nooit meer zelf binnen zonder dat je het ziet.
Succes !

eenigma
door eenigma - Jan 23, 2012 om 11:29
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=blackstone schreef op vrijdag 20 jan 2012, 18:36]Ik krijg de laatste tijd veel mailtjes van de Premier Players Club betreft een goksite, je kunt niet afmelden en naast jouw mailadres staan er een aantal meer en allemaal van chello.nl oftewel UPC. Ze komen overal vandaan: Roemenie, Rusland of Oostenrijk.

Ze zijn in slecht Nederlands gesteld en ga je naar die site met nl. op het eind staat er een support adres maar daar krijg je de post van terug.

Ik begrijp dat het in Nederland verboden is om mailtjes te sturen zonder dat je je kunt afmelden maar ja ze komen dus vanuit het buitenland.
Wie-o-wie.

Ik heb hetzelfde en in het begin kwamen er meerdere per dag van binnen maar nu nog af en toe. Blijkbaar hebben die criminelen (want dat zijn het, het is je reinste maffia) mogelijkheden in te breken in de adressenbestanden van grote providers zoals UPC en in mijn geval Telfort, ik heb een Telfort account en op mijn spammails van hun staan andere Telfort adressen. Telfort zelf doet er niets aan want blijkbaar weten ze gewoonweg niet wat ze eraan kunnen doen terwijl het hun adressenbestand is waar gebruik van wordt gemaakt en het duidelijk is dat degenen die de spam versturen over het hele adressenbestand van zo een provider beschikken.

De providers willen natuurlijk niet toegeven dat hun beveiliging van onze gegevens zo lek als een mandje is en zij de klanten daar niet tegen kunnen beschermen. Na ongeveer 2 maanden alles direct weggegooid te hebben van die "Premier Players Club" krijg ik nu dus maar af en toe nog mail van ze, blijkbaar gaan ze dan door naar een ander gestolen of ingebroken adressenbestand ;-)

Ach, je moet zoveel weggooien, ik blokkeer gewoon de afzender van troep die ik krijg en klik op verwijderen, met 2 muisklikken is het weg dus echt veel werk is het niet en er zijn dingen die ik de moeite van me ergeren meer waard vind ;-)

bl
door blackstone - Jan 23, 2012 om 17:06
27 Antwoorden / 6 Vragen

Dat weggooien is natuurlijk aan de orde maar ik zou ze zo graag willen beboeten want het is in Nederland strafbaar om iemand te mailen zonder dat die zich kan verweren of afmelden of iets dergelijks.

Verder iedereen bedankt voor jullie reacties.