he
door hempie_1 Dec 29, 2005 om 12:30
Computers & telefonie

Spam

Goedendag,

De laatste tijd word ik lastiggevallen door Hi met allerlei onzinnige reclameboodschappen. Mijn telefoon gebruik ik voor noodgevallen, aangezien ik niet op ieder moment van de dag gebeld kan worden ivm werk, op noodgevallen na. Nu moet ik dus m'n telefoon ZO inschakelen dat ik 'm niet meer hoor, en dus is het een nutteloos ding voor me geworden.

Bij Hi kan ik niet terecht. Ik word hier doodziek van en wil nu mijn abonnement opzeggen bij T-Mobile, maar dát kan dus niet!

Ik wil MIJN telefoon ZO gebruiken als IK dat wil. Ik wil geen achterlijke berichten ontvangen van andere providers. Het is nu zó dat ik gezeik krijg met mijn baas, omdat dat dat klereding van me blijft piepen in plaats van alleen bij NOODGEVALLEN. Het is toch te zot voor woorden dat dit zomaar kan. Ik kan niet eens aangeven dat ik het niet meer wil. Ik kan niet eens de verzender uitschelden.

Zwaar gefrustreerd dreig ik 2006 in te gaan. Help mij!

R. Steenbergen

750 4 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Dec 29, 2005 om 14:04
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dag R. Steenbergen,

Van de website van OPTA (de telefoniewaakhond):

Wat is Spam?

Ongevraagde berichten via e-mail, via uw mobiele telefoon (SMS of MMS) of fax worden ook wel 'spam' genoemd. Dit kunnen zowel reclameboodschappen als berichten met een charitatief of ideëel karakter zijn. Ook het opbellen van consumenten met een automatische boodschap door middel van een zogeheten ‘belautomaat’ valt onder spam. Het versturen van spam naar consumenten is, in of vanuit Nederland, niet toegestaan. Dit betekent dat OPTA alleen kan optreden tegen spam waarvan de verzender zich in Nederland bevindt.

OPTA heeft een speciale
website opgericht voor het indienen van klachten tegen overtreders van dit spamverbod. Ook vindt u hier algemene informatie over spambestrijding. Voor meer vragen over spam kunt u de Postbus 51 infolijn bellen. Het telefoonnummer is: 0800 - 8051.

Excuses voor het letterlijk copieren van de tekst, dit is in strijd met de gebruiksvoorwaarden van deze site, maar ik meen dat u hiermee het beste geholpen kunt zijn.

Brynnar

be
door beginner1967 - Dec 30, 2005 om 14:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,

Bij bijna alle toestellen is het mogelijk om het berichtenverkeer in te stellen. Dan zit er bv in het menu berichten de optie tot het uitschakelen van het geluid.  Dit gebeurt dan alleen bij het ontvangen van een sms.  Een telefoon oproep voor noodgevallen is dan wel te horen. Bij de Nokia 6021 zit dit onder instellingen, profielen, profielsoort (meestal normaal), aanpassen & berichtensignaaltoon.

Omdat ik niet zo snel een oplossing van de Opta verwacht is deze optie sneller te realiseren.

Sterkte,

Ed

be
door bertd - Dec 30, 2005 om 21:59
5 Antwoorden / 2 Vragen

Had ik ook last van. Vooral toen ik me aangemeld had via gratis sms sites. Via de site http://gratis-sms.wxs.org ging het wel goed, maar bij andere sites  werd ik vaak lastiggevallen.

ch
door chanti_1 - Jan 5, 2006 om 14:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

ik heb dit probleem ook gehad. Ik zit ook bij Hi en ik kreeg ook van deze berichtjes. Ik heb contact gehad met de klantenservice en deze gaf mij de tip om in het het telefoonmenu de infoberichten op uitschakelen te zetten. Tot op heden heb ik er geen last meer van.

suc6

chanti