he
door hempie_1 Dec 29, 2005 om 12:30
Computers & telefonie

Spam

Goedendag,


De laatste tijd word ik lastiggevallen door Hi met allerlei onzinnige reclameboodschappen. Mijn telefoon gebruik ik voor noodgevallen, aangezien ik niet op ieder moment van de dag gebeld kan worden ivm werk, op noodgevallen na. Nu moet ik dus m'n telefoon ZO inschakelen dat ik 'm niet meer hoor, en dus is het een nutteloos ding voor me geworden.


Bij Hi kan ik niet terecht. Ik word hier doodziek van en wil nu mijn abonnement opzeggen bij T-Mobile, maar dát kan dus niet!


Ik wil MIJN telefoon ZO gebruiken als IK dat wil. Ik wil geen achterlijke berichten ontvangen van andere providers. Het is nu zó dat ik gezeik krijg met mijn baas, omdat dat dat klereding van me blijft piepen in plaats van alleen bij NOODGEVALLEN. Het is toch te zot voor woorden dat dit zomaar kan. Ik kan niet eens aangeven dat ik het niet meer wil. Ik kan niet eens de verzender uitschelden.


Zwaar gefrustreerd dreig ik 2006 in te gaan. Help mij!


R. Steenbergen

750 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

brynnar
door brynnar - Dec 29, 2005 om 14:04
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Dag R. Steenbergen,


Van de website van OPTA (de telefoniewaakhond):


Wat is Spam?

Ongevraagde berichten via e-mail, via uw mobiele telefoon (SMS of MMS) of fax worden ook wel 'spam' genoemd. Dit kunnen zowel reclameboodschappen als berichten met een charitatief of ideëel karakter zijn. Ook het opbellen van consumenten met een automatische boodschap door middel van een zogeheten ‘belautomaat’ valt onder spam. Het versturen van spam naar consumenten is, in of vanuit Nederland, niet toegestaan. Dit betekent dat OPTA alleen kan optreden tegen spam waarvan de verzender zich in Nederland bevindt.

OPTA heeft een speciale
website opgericht voor het indienen van klachten tegen overtreders van dit spamverbod. Ook vindt u hier algemene informatie over spambestrijding. Voor meer vragen over spam kunt u de Postbus 51 infolijn bellen. Het telefoonnummer is: 0800 - 8051.


Excuses voor het letterlijk copieren van de tekst, dit is in strijd met de gebruiksvoorwaarden van deze site, maar ik meen dat u hiermee het beste geholpen kunt zijn.


Brynnar

be
door beginner1967 - Dec 30, 2005 om 14:07
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedendag,


Bij bijna alle toestellen is het mogelijk om het berichtenverkeer in te stellen. Dan zit er bv in het menu berichten de optie tot het uitschakelen van het geluid.  Dit gebeurt dan alleen bij het ontvangen van een sms.  Een telefoon oproep voor noodgevallen is dan wel te horen. Bij de Nokia 6021 zit dit onder instellingen, profielen, profielsoort (meestal normaal), aanpassen & berichtensignaaltoon.


Omdat ik niet zo snel een oplossing van de Opta verwacht is deze optie sneller te realiseren. 


Sterkte,


Ed

be
door bertd - Dec 30, 2005 om 21:59
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Had ik ook last van. Vooral toen ik me aangemeld had via gratis sms sites. Via de site http://gratis-sms.wxs.org ging het wel goed, maar bij andere sites  werd ik vaak lastiggevallen.

ch
door chanti_1 - Jan 5, 2006 om 14:09
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo,


ik heb dit probleem ook gehad. Ik zit ook bij Hi en ik kreeg ook van deze berichtjes. Ik heb contact gehad met de klantenservice en deze gaf mij de tip om in het het telefoonmenu de infoberichten op uitschakelen te zetten. Tot op heden heb ik er geen last meer van.


suc6


chanti

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer