st
door stoofpeer May 13, 2008 om 14:25
Computers & telefonie

Spam

Ik heb ook ontzettend veel spam. Ongeveer 150 per dag !!!!! Heb spamfighter geïnstalleerd en dat bevalt wel omdat ik al die spam nu niet meer op mijn inbox krijg. Ik moet ze wel weer zelf verwijderen via spamfighter. Mijn p.c. is de laatste tijd inderdaad erg traag. Is een ander e-mail adres misschien een optie? De een zegt van wel, de ander zegt van niet.

b.v.d. stoofpeer

1456 22 Rapporteer

kiran
door kiran - May 13, 2008 om 14:33
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stoofpeer

Een ander emailadres nemen geeft ook maar een tijdelijk spam-vrije mailbox. Dus zal niet echt opschieten. Ook ik heb spamfighter, maar ben heel tevreden. En ja, je moet ze dan nog wel even zelf verwijderen uit de spam map.

Trage pc: schijf eens opruimen / Extra > internetopties: verwijderen > cookies/geschiedenis/tijdelijke internetbestanden. Wil ook nog wel eens helpen.

Succes, kiran

freya
door freya - May 13, 2008 om 14:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo stoofpeer,

Je vermeldt niet bij welke provider je zit, maar de meeste providers bieden wel de mogelijkheid om met meerdere mailboxen en/of aliassen te werken. Zodoende kun je één e-mailadres gebruiken voor 'belangrijke' zaken en een ander e-mailadres gebruiken voor allerhande nevenzaken.

Het gebruik van een 'alias' is ook erg handig. Je maakt dan een tweede naam aan voor hetzelfde e-mailadres. Die tweede naam gebruik je dan op internet. Wanneer je dan via die tweede naam teveel spam ontvangt, gooi je die 'alias' gewoon weg en maak je een nieuwe aan.

Dit soort zaken kun je via de servicepagina op de website van je provider instellen en regelen.

m.vr.gr. Freya

jo
door josien_1 - May 14, 2008 om 14:00
11 Antwoorden / 5 Vragen

probeer eens een email adres in jou adres boek te zetten met alleen aaaaa@aaaaa.nl

bij mij werkt dat heel goed .

gr Josien

jvdorst
door jvdorst - May 14, 2008 om 14:03
186 Antwoorden / 5 Vragen

meestal heeft je provider een spamfilter wat je aan kunt zetten, dan heb je er thuis geen last meer van. Welke provider heb je ?

mc
door mcleaver - May 14, 2008 om 14:10
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees:
> probeer eens een email adres in jou adres boek te zetten met alleen aaaaa@aaaaa.nl. Bij mij werkt dat heel goed.

Werkt heel goed? Waarvoor? Spam zal het zeker niet tegenhouden :-(
Martin

anglo
door anglo - May 14, 2008 om 14:12
95 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Josien, leg eens uit hoe een emailadres spam tegen kan houden?

mvg...

anglo
door anglo - May 14, 2008 om 14:13
95 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Josien,

leg eens uit hoe een emailadres spam kan tegenhouden?

mvg....

ak
door aksr - May 14, 2008 om 14:19
15 Antwoorden / 0 Vragen

Voor spam is meestal wel een reden te vinden. De meest voor de hand liggende is dat jouw e-mailadres bij velen bekend is. Voorkom dit door vrienden en bekenden er op te wijzen NOOIT allerlei goedbedoelde kerstkaarten en soortgelijke rommel naar jouw adres te sturen. De maker van deze kaarten doet dat echt niet voor niets. Hij krijgt riant betaald voor het aanleveren van 2 adressen (nl. de afzender en de geadresseerde)

En nu hoe kom je af van de reeds aanwezige spam. Wel dit kan eigenlijk redelijk simpel. Maak een nieuwe mailaccount aan bij gmail.com. (www.gmail.com) Dit is gratis. GMAIL filtert 99,9% van de spam gewoon weg.

Veel succes!

anglo
door anglo - May 14, 2008 om 14:23
95 Antwoorden / 22 Vragen

hallo AKSR,

kun je die GMAIL account ook in je outlook ontvangen? en zo ja hoe doe je dat?

mvg...

ak
door aksr - May 14, 2008 om 14:32
15 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is op dit punt bijzonder goed met gmail. Ik heb geen enkele viagra of andere onbenullige mails meer ontvangen. Wel blijft het te allen tijde mogelijk om de uitgefilterde mail achteraf nog te bekijken. Na 30 dagen wordt de uitgefilterde spam definitief verwijderd.

mc
door mcleaver - May 14, 2008 om 14:33
20 Antwoorden / 2 Vragen

Hi Anglo

Je kan een Gmail account forwarden naar een bestaande email adres (die verder onbekend is) of gebruik maken van IMAP om de Gmail door te sluizen - maar persoonlijk vind ik het ondertussen veel prettiger om gewoon op het web te werken. Dat kan overal zonder gevaar dat OUtlook of mijn harde schijf het kwijtmaakt - en je kan zoeken met Google in je eigen email!
Martin

ak
door aksr - May 14, 2008 om 14:34
15 Antwoorden / 0 Vragen

GMAIL kun je inderdaad ook ontvangen in Outlook of met welke andere e-mail software dan ook. Gmail toont op verzoek een zeer uitgebreide stap-voor-stap instructie, die afhankelijk is van de software waar je mee werkt. Dus voor outlook een andere uitleg dan voor incredimail

gk
door gkruijer_1 - May 14, 2008 om 14:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik gewoon een wegwerpadres. Zie www.spamgourmet.com. Je kan zelf bepalen hoeveel mailtjes doorgestuurd worden naar je goede adres. Werkt zeer goed.
Wel eerst zorgen voor een mailadres waar nog geen of bijna geen spam op binnen komt.
Gerrit

le
door lengrot - May 14, 2008 om 15:04
32 Antwoorden / 10 Vragen

Spamihilator, te vinden op http://www.spamihilator.com/download
vindt ik een betere spamfilter. Door deze 14 dagen te "trainen" krijg ik nu praktisch geen spam meer in mijn Outlook!

enrique
door enrique - May 14, 2008 om 16:42
68 Antwoorden / 17 Vragen

Beste: Meestal is dit je eigen schuld. Waarschijnlijk stuur jij veel brieven door naar alle mensen in je adresboek en die namen dan in de map AAN. Doe dit voorral niet. Ga zowiezo nooit in op briven die je moet doorasturen. Wil je het toch doen, zet dan de aderessen in BCC. Dan blijft jouw e-mailadres beschermt en iedereen krijgt zijn nmail, maar ziet niet de adressen van de andrfen.

2e Laat op internet nergens je e-mail adres achter. Het is zo gevonden en iedereen kan er mee doen wat hij wil.

3e Uw provider geeft niet graag een nieuw e-mail adres . je kunt er meerdere aanmaken, maar die zijn toch allemaal gerelateerd aan het huidige, dus daar schiet je niet veel mee op.

Het beste is een account aanmakem op GMAIL. dat is gratis, je hebt meteen een heel ander e-mail adres, en GMAIL kun je inplanteren in Outlook express zodat je er eigenlijk geen omkijken naar hebt.

Je maakt van Gmail gewoon je standaard (een klikje in oulook bij opties en je bent klaar.

Groeten van Harrie

anglo
door anglo - May 14, 2008 om 16:51
95 Antwoorden / 22 Vragen

Harrie, hoe doe je dat dan? (voor een leek)

 (een klikje in oulook bij opties en je bent klaar.

william010
door william010 - May 14, 2008 om 17:34
23 Antwoorden / 15 Vragen

Geachte Spam,

Het is mijn een raadsel dat u aan zoveel spam komt.

Vooral (commericiele) site's uw adres achterlaten zou een oorzaak kunnen zijn.

Ik krijg hooguit 2 keer per maand spam, zonder anti spamfilter te gebruiken.

Volgens mij moet de provider dit tegenhouden.

150 spam berichten is uitzonderlijk veel, kost veel tijd en ergenis.

jvdorst
door jvdorst - May 14, 2008 om 19:19
186 Antwoorden / 5 Vragen

natuurlijk hoef je voor een spamfilter niet naar gmail, maar het kan wel. Als je gmail in bijv. outlook of een ander mailprogramma wilt ontvangen, ga je naar gmail en klik daar op "help" (rechts bovenin) Je ziet een van de hoofdstukken "keuzes openen". Daar klik je op "pop" en kun je voor de meeste bekende mailprogramma's de info raadplegen.

jipetje
door jipetje - May 14, 2008 om 20:24
7 Antwoorden / 5 Vragen

hoi ikheb gmail.com genomen,al mijn mail adressen daar in gezet.

nu van gmail.com alle spam op,en ik heb een zeer grote mailbox,en nog gratis ook.

gsm
door gsm - May 14, 2008 om 20:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De beste tip tot nu toe wat mij betreft: Spamfilter van de provider aanzetten!
Tegenwoordig hebben de meeste providers een zeer goed spamfilter. Je moet het echter in veel gevallen wel zelf aanzetten. Hou er rekening mee dat zo nu en dan toch een bericht teveel wordt uitgefilterd. Gebruik zo nodig web-mail bij de provider om zo nu en dan de uitgefilterde berichten te controleren.

Spamhilator is waarschijnlijk beter dan Spamfighter. Spamfighter (de gratis versie) genereert reclame in ieder bericht en filtert niet op taal. Spamhilator is ook niet perfect, maar wel geschikt voor de meeste e-mail clients. Beide zijn geen optimale filters omdat alle berichten, dus ook de spam, nog steeds gedownload worden, wat dus toch nog het extra e-mail verkeer door spam oplevert.
Het filter bij de provider werkt alleen daarom al beter.

GSM

be
door beerbelly - May 14, 2008 om 21:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Met de spamfilter van Orange gaat alles naar de prullenbak op webmail. Dus geen rotzooi in de inbox en spamfightermap.

Ik vind het perfect werken. Om de paar dagen ( week ) je webmail raadplegen en alles wissen. ( cap.  20 mb )Verder zoals eerder aangegeven : cookies, geschiedenis en tijdelijke internetbestanden op tijd verwijderen. Scheelt een hoop !!

ne
door neebje - May 16, 2008 om 09:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik had ontzettend veel last van spam, hier kan je provider veel aan doen, bericht die en blijf berichten want ze doen het niet zo makkelijk omdat ze er mee verdienen,

maar als je blijft zeuren mailtjes verzenden dan zetten ze het spamfilter iets hoger en ben je de meeste spam kwijt

groetjes neebje