pl
door plebpleb Jul 9, 2016 om 15:13
Computers & telefonie

Spam

Krijg nu geregeld spam berichten van Kassa-site in die in ONGEWENSTE mails komen...
Hoe die eenvoudig toch te verwijderen en wat is er precies aan de hand...
Ook enkele spam berichten wordt ook voor gewaarschuwd....
Is mijn laptop besmet met virussen....

2332 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2016 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Beetje onduidelijk verhaal.
Spam berichten van de kassa-site???
Welk mailprogramma?
Als die in ongewenste mail terecht komt is het toch goed; je kunt ze daar eenvoudig verwijderen:
rechtsklikken op de folder "ongewenste mail", en daar "De map ongewenste mail leegmaken"aanklikken.
Neem aan dat je een virusscanner op je laptop hebt.
Voor malware kun je eens scannen met MBAM.

pl
door plebpleb Jul 10, 2016 om 13:53
113 Antwoorden / 60 Vragen

Als men ooit is aangemeld bij Kassa-site...Krijgt men 3x per week nieuwsbrieven van Kassa in "Post In"....
Maar de laatste tijd komen die mails van Kassa in "Ongewenst" dus Spam....
Als men die helemaal wil blokkeren...Komen die mails van Kassa helemaal niet meer...
Heb die mails van Kassa 2x doorgestuurd naar die Kassa-site...
Die snapten het wel en gaven me 'n heel ingewikkelde uitleg om die toch te kunnen verwijderen...
Welk mailprogramma bedoel je en wil dit niet zomaar melden op deze site...
En wat is dan MBAM scannen...Ook 'n beetje duidelijk antwoorden a.u.b....

Cookies
door Cookies - Jul 9, 2016 om 15:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maand geleden hadden je ook al zo'n vraag. Daar staan genoeg antwoorden.

reflecs
door reflecs - Jul 9, 2016 om 16:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u naar aanleiding van uw vorige vraag:https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/ongewenst?
een nieuw programma geïnstalleerd?
En inderdaad, wat edrick3 ook vraagt; welk mailprogramma gebruikt u?

De spam van Kassa zijn dat niet de nieuwsbrieven?
Wat is de tekst van de waarschuwing?

pl
door plebpleb Jul 10, 2016 om 13:58
113 Antwoorden / 60 Vragen

Spam berichten zijn toch verschillend...Van de banken is algemeen bekend...
Maar de nieuwsbrieven van Kassa komen nu geregeld in ONGEWENST...
Kan die toch moeilijk helemaal verwijderen en heb dit bij de redactie van Kassa gemeld...

reflecs
door reflecs Jul 10, 2016 om 15:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Komen de nieuwsbrieven helemaal niet meer als gewone mail in Postvak In? Als dit het geval is moet u de afzender toevoegen aan de lijst van veilige afzenders of markeren als niet-ongewenste mail. Meestal ziet u die mogelijkheden al als u ,voordat u mail echt opent, met de rechtermuisknop op de onderwerp-regel van de mail klikt.

reflecs
door reflecs Jul 11, 2016 om 13:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De nieuwsbrieven komen binnen met de afzender Kassa internetredactie [consumenten.nieuwsbrief@vara.dmd.omroep.nl]. Het gedeelte tussen de haken is het e-mailadres.

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2016 om 14:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die Nieuwsbrieven van Kassa zijn natuurlijk geen spam. Jij moet wat veranderen bij je spamfilter en/of

e-mailaccount. Daar heeft de redactie verder niks mee te maken.

DOOR PLEBPLEB 10 JUL. 2016 OM 13:58
113 ANTWOORDEN / 59 VRAGEN

Spam berichten zijn toch verschillend...Van de banken is algemeen bekend...Maar de nieuwsbrieven van Kassa komen nu geregeld in ONGEWENST...Kan die toch moeilijk helemaal verwijderen en heb dit bij de redactie van Kassa gemeld...

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 10, 2016 om 14:40
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Plebpleb,
MBAM is een gratis programma die u kunt downloaden om uw computer mee te scannen als tussendoortje.

http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-malwarescanners/malwarebytes-anti-malware-mbam/

Cookies
door Cookies Jul 10, 2016 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sjoppie, dit doet niks bij de zogenaamde 'spam' nieuwsbrieven van Kassa.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 10, 2016 om 14:47
7211 Antwoorden / 3 Vragen

Carola,
ts vroeg in een reactie om uitleg van Mbam, vandaar.

pl
door plebpleb Jul 10, 2016 om 15:13
113 Antwoorden / 60 Vragen

Snap niets van die uitleg over MBAM...Jammer ook te ingewikkeld...

pl
door plebpleb Jul 10, 2016 om 15:45
113 Antwoorden / 60 Vragen

Hallo SJOPPIE, Heb 't nogmaals die MBAM gedownload is zg. wel gelukt...
Weet niet of die gratis was...Engelse taal begrijp ik niets van...Ouderdom...
Toch bedankt voor je moeite....

sjjoppy
door sjjoppy Jul 10, 2016 om 15:52
7211 Antwoorden / 3 Vragen

@Plebpleb,
heb de Hollandse versie gegeven en ja het is gratis.

Cookies
door Cookies Jul 11, 2016 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@sjoppie: had die vraag gemist. Maar plebpleb denkt ten onrechte dat de p.c. geïnfecteerd is vanwege die spam melding. (Hoewel de pc wel besmet kan zijn, maar dat staat dan helemaal los van spam.) Bovendien wordt spam natuurlijk niet opgelost door MBAM te gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 11, 2016 om 13:18
7211 Antwoorden / 3 Vragen

@carola, dacht al dat je die vraag gemist had maar het is voor een ieder wel handig om MBAM zo nu en dan te gebruiken.

marita5
door marita5 - Jul 10, 2016 om 16:31
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@plebpleb ,

Als u malwarebytes opent , ziet u in het midden ( boven het tandwiel ) de versie staan : malwarebytes antimalware Home ( gratis ) 2.2.1.1043
Als u malwarebytes in het engels heeft verander de taal , klik op tandwiel ( in het engels staat er settings ) dan opent malwarebytes rechts in de kolom staat
language met een driehoekje naar beneden , klik daar op en kies voor nederlands .

Hier vind u de handleiding van Malwarebytes , klik op de rode regel .

http://www.malwarebytes-anti-malware.nl/veel-gestelde-vragen-faq/malwarebytes-anti-malware-handleiding/