bo
door boulum@xs4all.nl Apr 14, 2023 om 11:27
Computers & telefonie
Spam/reclame in mailbox  zonder link om af te melden.

Spam/reclame in mailbox zonder link om af te melden.

Ik krijg de laatste tijd regelmatig mailtjes met reclame of meldingen dat b.v. mijn Macafee abonnement afloopt of dat mijn iCloud vol zou zitten. Mail komt dan van mailadressen als ton000050@wog.net. Maar ze lijken allemaal op elkaar qua mailadres.

Nu zet ik ze iedere keer in de blokkeerlijst maar ik heb het idee dat ze telkens het verzendadres iets veranderen.
is hier iets aan te doen of is het gewoon een gegeven.

9240 16 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 14, 2023 om 11:31
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Uw mailadres is op een site terecht gekomen die spam verstuurd. Het enige juiste is nergens op reageren (dus ook geen replay doen of op uitschrijven klikken), dan houd het vanzelf op. Als er namelijk een reactie terugkomt weten ik dat het mailadres actief is en zal het erger worden. Als er geen reactie komt stopt het vanzelf omdat ze dan denken dat het mailadres inactief is.

sira
door sira - Apr 14, 2023 om 11:44
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Wees blij dat er geen link om af te melden in staat. Als die er wel in staat en u klikt daarop dan gaat u steeds meer spam ontvangen.

tenormin
door tenormin Apr 14, 2023 om 22:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt als een zwerende vinger. Kreeg ieder edag iets van Security of weet ik veel. Je kon je afmelden, wat ik een keer trachtte te doen. Hek van de dam. Dus gewoon eerst ongewenste mail en eindelijk, na een jaar, lekker radio stilte. Dit experiment is jaren geleden hoor, inmiddels weer 'bijgeleerd'.

Volledig Off Topic: kleindochter is 3 weken geleden naar Spanje geëmigreerd. Restaurantje en appartementje gekocht. UIiteraard nog niet open: alles gaat in slowmotion daar, maar dat weet je al. ;-)

sira
door sira Apr 14, 2023 om 22:43
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Op mijn privé info@ account krijg ik nooit spam. Dan heb ik nog een gmail account, ook al gebruik je het nauwelijks, loopt die wel vol.
Mijn zakelijke account loopt de spuigaten uit, omdat ik toch aan het afbouwen ben, heb ik donderdag op de site van de KvK mijn emailaccount en telefoonnummer verwijderd, maar voor ik van die spam af ben, zijn we maanden tot een jaar verder.

Naar welke plaats is je kleindochter toe?

Thecla58
door Thecla58 - Apr 14, 2023 om 11:56
857 Antwoorden / 3 Vragen

het is heel makkelijk op te lossen als je op je laptop rechts klikt ophet ongewenst mailtje daar kies je dan opties voor ongewenste mail, vervolgens opties voor ongewenste mail, daarna zet een bullet bij hoog, vervolgens hety het tabblad geblokkeerde afzendens en daar kies je toevoegen en dan tik je @xxxx.xxx dan moet het opgelost zijn.

@H
door @HENK@ Apr 15, 2023 om 00:05
159 Antwoorden / 1 Vragen

@ THECLA58

was het maar zo simpel, je gaat er maar van uit dat iedere laptop hetzelfde is en iedereen hetzelfde mail programma gebruikt...

CP
door CPV Apr 17, 2023 om 11:13
21 Antwoorden / Vragen

Even goed lezen helpt:
TS schrijft: "Nu zet ik ze iedere keer in de blokkeerlijst maar ik heb het idee dat ze telkens het verzendadres iets veranderen."

Thecla58
door Thecla58 Apr 17, 2023 om 11:18
857 Antwoorden / 3 Vragen

@CPV

Hij moet ook niet elk afzonderlijk adres blokkeren maar het domein waarvan het verstuurd wordt. Dus datgene  achter de @ staat.

CP
door CPV Apr 17, 2023 om 22:51
21 Antwoorden / Vragen

Daar heb je gelijk in.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 14, 2023 om 12:43
2071 Antwoorden / Vragen

Dit soort SPAM moet uw mail provider eruit vissen, die kunt u zelf niet tegenhouden door blocken want ze wisselen gewoon constant van adres. Ik kan u een Gmail of Outlook account aanbevelen die dat heel aardig doen, in tegenstelling tot SPAM filtering door de verschillende Nederlandse providers. Ik zie dat u bij XS4ALL, lees KPN, zit en dan kunt u dit verwachten.

Gr
door Grunn1 Apr 14, 2023 om 15:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik krijg ze anders juist heel veel op mijn outlook account maar niet op gmail. Vooral veel van volle Icloud.

ro
door ronny530 - Apr 14, 2023 om 12:45
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Sinds een week of twee wordt ik bestookt met 'direct actie ondernemen' phisingmails en op welke manier ik ook een filter aanmaak ze blijven terugkomen. Mijn ervaring is wel dat ze vanzelf weer ophouden maar irritant zijn ze dan weer wel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 14, 2023 om 13:52
2071 Antwoorden / Vragen

Ook een "provider" mail account?

ro
door ronny530 Apr 14, 2023 om 14:48
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Yep

Gr
door Grunn1 Apr 14, 2023 om 15:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En ik krijg ze juist op een outlook account.

ro
door ronny530 Apr 14, 2023 om 16:40
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Gaat at random in de hoop een actief mailadres te treffen. Die techniek wordt al sinds de opkomst van e-mail gebruikt en als maar een paar mensen de link aanklikken en ook hun gegevens invullen dan worden die aan de hoogste bieder verkocht. Negeren die zooi want als de gebruikte server ergens in Verweggistan geen respons ontvangt kiest de server een ander land achtervoegsel en gaat door met bijvoorbeeld .ita

Yv
door Yvonne_909 Apr 17, 2023 om 12:37
42 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb dit de laatste weken ook alleen op de Outlook mailadressen, is super vervelend.

va
door vanlotjegetikt - Apr 14, 2023 om 14:07
809 Antwoorden / Vragen

Geen tijd aan besteden. Gewoon de prullenbak in. Niet aanklikken oid. Maar gewoon we ermee.
Even geduld oefenen, de spamlijst wordt vanzelf kleiner.

ennoborg
door ennoborg - Apr 14, 2023 om 14:22
24 Antwoorden / 3 Vragen

Als je Gmail gebruikt, worden de meeste wel onderschept.

En bij deze mails heb ik ontdekt, dat het woord 'bounce' heel vaak in het afzenderadres staat. En daar kan je dan wel een regel voor maken.

@H
door @HENK@ - Apr 15, 2023 om 00:24
159 Antwoorden / 1 Vragen

Een ding  is er zeker al aan te doen, denk er b.v. eens aan om NIET je mailadres als naam op forums zoals deze te gebruiken!

Ook screendumps met je volledige naam zoals je hier plaatst zou ik nooit op dit soort sites zetten!

Een andere tip, gebruik een (nieuw aan te maken) adres voor alleen de echt belangrijke dingen en gebruik een ander adres voor de minder belangrijke sites waar je graag rond kijkt maar waar dat alleen kan wanneer je er je gegevens achterlaat.

Je zal merken dat op adres 1 niet of nauwelijks troep binnenkomt en alles wat op adres 2 komt kun je al bij voorbaat wantrouwen.

Zeker niet waterdicht maar het kan je een heel eind in de richting helpen.

Reageren op rare mail is uiteraard het allerlaatste wat je moet doen want dat is vragen om problemen!

Succes!!

john devries
door john devries - Apr 17, 2023 om 11:58
219 Antwoorden / Vragen

Blijven aanmerken als ongewenste mail cq zonder iets aan te klikken naar de ongewenste mailmap verplaatsen. Alle andere handelingen verhoogt het aantal ongewenste mails weet ik uit ervaring.Absoluut niet op links klikken of afmelden , dat voorkomt dat je een virus binnenhaalt.

ze
door zeemannetje - Apr 17, 2023 om 12:24
120 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, die afmeldlink is helemaal erg. Ik heb dat vroeger ook gedaan en uiteindelijk maar een ander e-mail adres aangemaakt. Daarna nooit meer op een afmeldlink geklikt.

bo
door boulum@xs4all.nl - Apr 17, 2023 om 19:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen dank voor het meedenken.
Ik blijf ze in de blokkeerlijst zetten en zal waarschijnlijk vanzelf een keer stoppen
ik heb ondertussen mijn gebruikersnaam op dit forum ook aangepast, was niet zo slim om mijn mailadres als gebruikersnaam te hebben. Volgens mij duurt het even voor het zichtbaar wordt onder mijn nieuwe gebruikersnaam.