ton schaaf
door ton schaaf Jul 8, 2015 om 21:06
Computers & telefonie

Speel.quizparade, 3190, abonnement?

Speelquizparade, 9310

Geacht Forum,

Wie kan wat meer vertellen over bovengenoemde naam en/of nummer? Het blijkt dat er zo maar ruim € 10,00 per week van mijn prepaid tegoed bij KPN wordt afgeboekt. Ik gebruik deze telefoon zelden en heb kennelijk ongewild een abonnement afgesloten. Ik heb geen idee hoe dat gebeurd kan zijn en wat het abonnement inhoudt.
Ik heb geprobeerd om met 9310 en STOP alles te blokkeren. Tot mijn verbazing krijg ik dan de mededeling dat ik bij de Speelquizparade geen abonnement heb.

Inmiddels heb ik ontdekt dat dit de tweede keer is dat een dergelijk bedrag is afgeboekt van mij beltegoed.
Dit lijkt toch op oplichting. Wie kan me meer vertellen en vooral hoe kom ik hier vanaf?. Of kan ik maar beter een ander nummer nemen?

Ton Schaaf.

7709 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ton schaaf
door ton schaaf - Jul 8, 2015 om 21:08
62 Antwoorden / 46 Vragen
0

Het nummer is natuurlijk 3190.

ho
door hopetobehelping - Jul 8, 2015 om 21:20
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ton schaaf,

hier leest u hoe u de betaalde SMS dienst kunt stopzetten, klik hier.

Stuur het bericht 'STOP' (zonder aanhalingstekens) naar het nummer.
Vervolgens kunt u uw nummer ook gratis blokkeren voor betaalde SMS diensten via www.payinfo.nl.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 10:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@anjobe,

Je kunt reageren in het grijze veld hieronder onder Reageren.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dan de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter, typ je reactie en klik op Reageer.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2015 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ton schaaf,

Misschien heb je iets aan deze info.
Even naar beneden scrollen voor de opzeg-/contactmogelijkheden.

Heb je al contact met KPN opgenomen? Zou ik even doen!

Suc6

ton schaaf
door ton schaaf - Jul 9, 2015 om 13:28
62 Antwoorden / 46 Vragen
0

@ hopetobehelping en @ edrick3

Probleem vermoedelijk verholpen. Gisterenavond laat, na verzending van STOP aan het betreffende nummer een e-mail ontvangen met de volgende mededeling:

Van:1555. Binnen 2 uur is je mobiele nummer alleen geblokkeerd voor betaalde abonnements sms-diensten.

Nu maar afwachten of een en ander ook echt is/wordt uitgevoerd.
Beiden bedankt voor de hulp en het meedenken.

Ton Schaaf.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 9, 2015 om 19:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Vergeet niet om jouw kosten terug te vorderen, doe dit eerst bij het bedrijf die de dienst aanbiedt. Betalen die niet terug, dan kun jij bij KPN terecht, deze zijn wettelijk verplicht om alle kosten te vergoeden, indien geen bewijs van aanmelding is.

ma
door maus2 - Jul 10, 2015 om 13:20
37 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo, ik wil nog wat vragen hierover. Als je blokkeert, betaal je dan ook niets meer? Of zeggen zij dat het niet uitmaakt omdat je de dienst niet opgezegd hebt?
Bv. Ik heb een tijdschriften abonnement. Maar omdat ik die wil stopzetten, spijker in mijn brievenbus dicht? Zoiets bedoel ik. Mvg. Zeurpiet.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 10, 2015 om 13:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=zeurpiet.nl schreef op vrijdag 10 jul 2015, 13:20]Hallo, ik wil nog wat vragen hierover. Als je blokkeert, betaal je dan ook niets meer? Of zeggen zij dat het niet uitmaakt omdat je de dienst niet opgezegd hebt?
Bv. Ik heb een tijdschriften abonnement. Maar omdat ik die wil stopzetten, spijker in mijn brievenbus dicht? Zoiets bedoel ik. Mvg. Zeurpiet.
Als alles goed is, dan is het bij een blokkade simpelweg niet meer mogelijk dat je nog premium smsjes ontvangt.
Mocht dit onverhoopt wel zo zijn, kun je dit 'gewoon' bij jouw provider claimen.

h6
door h6endrik - Jul 24, 2015 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze week ben ik ook slachtoffer geworden van 3190.
Waarschijnlijk is er woensdag eenmaal 10 euro afgeboekt van het gegoed.
Meer kon niet omdat er niet meer voldoende tegoed was.
De volgende morgen heb ik de boel geblokkeerd met payinfo.nl.
Donderdagmiddag waren er echter weer twee pogingen tot afboeking.
Zojuist heb ik een SMS verzonden met STOP aan 3190.
Ik hoop dat dat aankomt, omdat er direkt na het verzenden een melding kwam over een server die niet ontvankelijk was ??

h6
door h6endrik - Jul 24, 2015 om 14:29
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een klein vervolg.
Na de SMS aan 3190 kwam er zojuist een bericht dat ik ben afgemeld voor het quiz parade abonnement en dat er geen berichten meer komen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 25, 2015 om 07:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

@h6endrik niet vergeten om het berichtje van 9 jul 2015, 19:37 te lezen en vooral uitvoeren. Niet bij laten zitten anders stopt dit natuurlijk nooit.

be
door bertje59 - Nov 2, 2015 om 22:55
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je dit prepaid nummer al lang? Heb zelf ook eens problemen gehad, na de aanschaf van een nieuwe prepaid telefoon. Kreeg meteen allerlei SMS'jes, zonder dat ik hier om gevraagd had. Een dienst "Mop van de dag" kon ik wel stopzetten. De ander stuurde allerlei idiote tekens en kreeg ik niet stopgezet. Klacht ingediend bij provider, maar deze wilde er in eerste instantie niets mee doen. Heb toen een nieuwe prepaidkaart gekocht met een nieuw nummer en de oude kaart opgestuurd naar de provider. Toen werd deze pas wakker en kreeg eenmalig € 10.- beltegoed bijgeschreven op mijn prepaid telefoon.
Waarschijnlijk is het een vervallen telefoonnummer geweest, waar de vorige gebruiker er mee had gerommeld en dat is toegekend aan een nieuwe simkaart. Toen deze door mij in gebruik werd genomen zijn de SMS diensten meteen begonnen om mijn kaart leeg te plunderen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer