do
door do123 Jun 10, 2011 om 11:49
Computers & telefonie

Spel past niet op het scherm

Groot probleem! Mijn PC is door een grote PC-keten van een nieuwe harde schijf voorzien en verder is er het een en ander opnieuw geinstalleerd, waaronder Windows XP.
Vóór deze reparatie werkte mijn spel "Upwords"/" Stapelwoord" altijd perfect. Ook onder XP! D.w.z. ik had een enigzins verkleinde versie op het scherm. Maar daar was prima mee te spelen. Helaas blijkt het spel na de reparatie te groot voor het scherm zodat ik bijvoorbeeld het letterplankje (zoals bij Scrabble) niet op het scherm krijg. Ik ben met het spel terug geweest en op een PC van de winkel, ook Windows XP, draait het wel normaal. Verder weten ze niet wat er eventueel mis is. Kortom een raadsel. Ik heb nog geprobeerd met het wijzigen van beeldschermresoluties iets op te lossen, maar helaas zonder resultaat. Wie weet de oplossing? Eeuwige dankbaarheid van mijn vrouw zal jullie deel zijn!
Alvast bedankt.

2563 2 Rapporteer

freya
door freya - Jun 10, 2011 om 11:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo do123,

Waarschijnlijk zijn er nog geen goede drivers geïnstalleerd voor de videokaart. Controleer eens via Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer wat voor 'Beeldschermadapter' (merk/type) er in de computer zit (wellicht iets van nVidia/Geforce of ATI/Radeon?) en dowbload/installeer dan vanaf de website van de leverancier van de videokaart de juiste drivers.

m.vr.gr. Freya

pino123
door pino123 - Jun 10, 2011 om 12:04
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het zullen inderdaad je drivers zijn, staat nu waarschijnlijk op standaard VGA, hierdoor heb je ook hele grote iconen in beeld, klopt dat? Zo ja, volg advies Freya op en het gaat lukken, je kan dan ook de resolutie van het beeldscherm goed en blijvend aanpassen.

Succes ermee!