door 6443b19 Jan 14, 2009 om 22:07
Computers & telefonie

Stamboom

Hallo

Wie kan mij helpen waar ik een gratis programma  van een stamboom kan vinden.Ik heb een programma ,als ik het onder windows 98 installeer dan werkt het.Maar ik heb nu XP pro.en daar opend hij maar gedeeltelijk .Het onderwerp " help " wordt geopend,maar de stamboom niet.Mis ik onder XP bepaalde dryvers,of is het programma niet geschikt voor XP ?Het is een programma van mijn oude PC.

Groetjes

Piet

1907 9 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 14, 2009 om 22:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Piet,

Gaat het om een stamboom voor een dier of voor uzelf? Dit laatste zou ik zoeken via Google met trefwoord genealogie.

Hardware ERror MAN.

holpen
door holpen - Jan 15, 2009 om 00:45
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Piet,

Het lijkt erop dat je programma simpelweg te oud is voor gebruik onder Windows XP. Dat gebeurt wel meer.

Een goed en gratis genealogie-programma is bijvoorbeeld Aldfaer, hier te downloaden: Aldfaer

Je kunt eventueel nog proberen om je oude programma aan de praat te krijgen onder XP met onderstaande truc, maar vaak werkt dit toch niet.

- Rechtklik met je muis op het icoontje van je genealogieprogramma en klik op Eigenschappen.
- In het venstertje dat je nu ziet, klik je op het tabblad Compatibiliteit.
- Zet het vinkje aan bij Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren en kies in het uitklapselectievakje daaronder voor Windows 98/ME.
- Klik op de OK knop

Probeer nu het programma te starten door te dubbelklikken op het ikoontje. Als het werkt heb je mazzel gehad, maar nogmaals: veel programma's laten zich ook op deze manier niet correct uitvoeren. Beter is altijd een programma te gebruiken dat is aangepast op het besturingssysteem (zoals bij jou XP).

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2009 om 01:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

Op google intikken: SEP homepage. U ziet dan als ca 1e link SEP homepage voor freeware (o.i.d.). Als u die link opent (van G.W. van Santen) ziet u onderaan een overzichtje van programma's (alles freeware) waaronder voor het maken van een stamboom. Als u dat aanklikt, vind u de download met nog een voorbeeld van het Oranjehuis. Misschien is dat progje wat voor u.

vr.gr.

inbar
door inbar - Jan 15, 2009 om 10:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een mooi alternatief voor Aldfaer met vele functies en zeer goede help groep is Legacy 7.

http://www.legacynederlands.com/

sleutelaar
door sleutelaar - Jan 15, 2009 om 11:26
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo

ik gebruik stamboom familieband.nl

groet en zucces

inbar
door inbar - Jan 15, 2009 om 17:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

Met familieband .nl is oppassen geblazen.
Dit staat er inde voorwaarden:
Tenzij anders aangegeven, berusten alle rechten, waaronder auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten, op de Website en de Inhoud bij Familieband.nl en haar licentiegevers.

Trouwens ik begrijp dat het ook gaat om 'het verzamelen' van levende familieleden. Dus een soort genealogische hyves, zeg maar.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2009 om 20:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden Piet en graag gedaan. Overigens had je de terugmelding beter op deze site kunnen zetten ipv op een nieuwe V&B.

Succes met het stamboom maken.

vr.gr.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 15, 2009 om 21:00
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Piet: U stelt hier een vraag, waar met geen mogelijkheid een touw aan vast te knopen valt, het opvallende is, dat u alleen aangeeft da u windows xp gebruikt en/of windows 98, echter, daar , waar het gaat om uw vraagstelling, laat u in het geheel verstek gaan. Mijn vraag: ben eens wat duidelijker: Bijv. Om welke naam van familie gaat het? over welke geboorte-dat praten we? Misschien dat er an EEN van de zeer goede experts, hier aanwezig, een zinnig antwoord (mogelijk) kan geven op uw vraag.Welke stamboom bedoeld u nu??? Niemand hier kan hier een (mogelijk) antwoord geven, als u niet duidelijker bent..Wat is het???

Gr. KW (Henri)

holpen
door holpen - Jan 15, 2009 om 21:22
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is wellicht wat ongelukkig geformuleerd, maar door goed te lezen wordt het al snel duidelijk: de vraagsteller heeft een genealogie-programma dat prima werkte onder Windows 98. Het werkt alleen niet goed onder XP. Vraag is of wij een genealogie programma weten dat gratis te gebruiken is.