ma
door malou_1986 Sep 17, 2012 om 19:59
Computers & telefonie

Startmobi

Hallo,

Met grote verbazing kwam ik er zaterdag achter dat ik sinds 25-3-2012 elke maand 18,- (4,50 per week) betaal aan Startmobi, voor een pornodienst.
Ik dacht altijd dat mijn rekening zo hoog uitviel vanwege overmatig internetten op mijn telefoon, dus toen ik dit bedrag en de reden waarvoor zag staan was ik behoorlijk geschrokken.
Meteen het abonnement stop gezet natuurlijk, en gelijk naar Startmobi gemailt.
Ik heb in deze 6 maanden niets gekregen waardoor ik eerder had ik kunnen bedenken dat ik aan een of andere betaaldienst vast zou zitten, en moet er ook niet aan denken om aan zulke diensten vast te zitten.
De reactie van hun was dat ik zelf toestemming heb gegeven en dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Bedrag is inmiddels opgelopen tot 108 euro.
Heb terug gemailt met de vraag waar ik toestemming heb gegeven en waarom ik nooit iets ontvangen heb.
Op hun antwoord moet ik nog wachten.

Is er verder nog iets wat ik kan doen om misschien mijn geld terug te krijgen?
Heb hier verder geen verstand van dus alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt,
Danny

914 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

*als dat bedrag apart wordt afgeschreven, dan kun je het ten dele nog storneren (tot 57 dagen terug)*

*ook kun je dan bij jouw bank om een selectieve blokkade vragen wegens het onrechtmatig automatisch incasseren (je hebt immers nooit een overeenkomst met de afschrijver afgesloten)*

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dearagain schreef op maandag 17 sep 2012, 20:23: *als dat bedrag apart wordt afgeschreven, dan kun je het ten dele nog storneren (tot 57 dagen terug)*

*ook kun je dan bij jouw bank om een selectieve blokkade vragen wegens het onrechtmatig automatisch incasseren (je hebt immers nooit een overeenkomst met de afschrijver afgesloten)*


Helaas is het niet via de bank gegaan dan had ik het wel eerder gezien, maar het stond bij de specificaties op mijn telefoonrekening,
onder de naam content, en als je er dan achter wilde komen moest je dus naar de site,
payinfo.nl gaan om daar je nummer in te voeren en zo kwam ik er dus achter dat het voor zulke
diensten was.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

*dan zou ik toch wel even de provider inlichten dat die kosten onrechtmatig zijn opgevoerd*

*als het goed is, kunnen zij zien of jij die kosten werkelijk gemaakt hebt of dat er van een fout of van oplichting sprake is*

*als dat laatste het geval is, dan lijkt me restitutie/teruggave voor de hand liggen*

ve
door verwijderd - Sep 18, 2012 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dearagain schreef op maandag 17 sep 2012, 22:20: *dan zou ik toch wel even de provider inlichten dat die kosten onrechtmatig zijn opgevoerd*


#en dat weet jij op basis van....#

dearagain schreef op maandag 17 sep 2012, 22:20:
*als dat laatste het geval is, dan lijkt me restitutie/teruggave voor de hand liggen*


#restitutie/teruggave door wie? #

ve
door verwijderd - Jan 10, 2013 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb dit probleem ook, maar ik heb geprobeerd op het abonnement op te zeggen maar dat lukt mijn niet. Hoe heb jij het gedaan?

ve
door verwijderd - Mar 1, 2013 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Ook ik ben nooit eerder in aanraking gekomen met de diensten van Startmobi. Ook ik had niet door dat iedere week 4,50 werd afgeschreven. Nu al 11 maanden verder, gelukkig zojuist het abonnement stopgezet via http://www.payinfo.nl/ .

Ik heb direct mijn provider een mail gestuurd en naar Startmobi.

Ik zal hier de aankomende weken een update geven over mijn bevindingen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2013 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik had hetzelfde en heb contact opgenomen met startmobi. Zij hebben het nagekeken en gezien dat er geen gebruik is gemaakt van haar diensten. Zij storten meer dan 40 x het betaalde bedrag terug. Kortom een goede service. Blijft vreemd dat Vodafone zomaar dit geld kan afschrijven en ik helemaal geen bevestiging heb ontvangen dat deze service liep. Startmobi claimt dat zij werken volgens de richtlijnen van de nederlandse grdragscodes. Mogelijk moeten deze richlijnen dan maar eens aangepast worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer