el
door elina_1 Dec 9, 2011 om 11:05
Computers & telefonie

Status niet aktief bij afdrukken

Hallo helpers,
Doordat ik verbindingsproblemen had met Internet Explorer heb ik versie 8 opnieuw op mijn laptop geïnstalleerd. Daarna krijg ik bij het copïeren ineens de status niet aktief bij afdrukken. Vervolgens de software van de HP deskjet F380 ook opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat. Vervolgens via help het nodige geprobeerd ter verhelping van de "status niet aktief bij afdrukken". Ik maak nog gebruik van Windows XP.
Hoe verander ik de status bij afdrukken van niet aktief in gereed?
Bij voorbaat dank voor reacties.

22034 18 Rapporteer

erik9472
door erik9472 - Dec 10, 2011 om 12:13
50 Antwoorden / 1 Vragen

Je wilt iets kopieren van internet naar ?? word document, kladblok en daarna afdrukken?
of wil je iets dat je hebt geselecteerd in de internet browser direkt afdrukken.
Als je hier antwoord op geeft dan wordt je probleem wat duidelijker.

el
door elina_1 - Dec 10, 2011 om 14:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Erik9472,
Bij het afdrukken van een bestand vanuit Word krijg ik in het afdrukvenster de status niet actief. Via de optie zoeken printer verneem ik dat de active directory niet actief is. Het afdrukken van een krantenartikel via Internet Explorer lukt wel. Daarbij is de status in het afdrukvenster weer gereed. Bij het afdrukken van een bankafschrift krijg ik wederom de status gereed, maar hierbij wordt wel het "raamwerk van de bank" in kleur afgedrukt, maar de ontvangsten en uitgaven worden vervolgens niet in zwart afgedrukt..
Ik hoop, dat ik nu wat duidelijker ben geweest en weet jij/iemand anders hoe ik dit afdrukprobleem kan verhelpen? Bij voorbaat dank.
Elina

poltol
door poltol - Dec 10, 2011 om 14:45
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Al gecontroleerd bij configuratiescherm of de printer de goede status heeft.
Er moet dan een groen vinkje bijstaan en als je daarop gaat staan komt de tekst: ingesteld als standaardprinter.

Als dat klopt moet u eens in de eigenschappen van die printer kijken.
U klikt rechts op de printer en kiest dan eigenschappen.
Desnoods klikt u daar op standaard instellingen.

Dan testpagina afdrukken via de eigenschappen.
U weet dan zeker dat de printer goed werkt.

Vr.gr. poltol

el
door elina_1 - Dec 10, 2011 om 16:07
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Poltol,

De testpagina bevat de mededeling "Windows XP Testpagina voor de printer". Of dit de volledige tekst van de testpagina is, weet ik niet.
Elina

erik9472
door erik9472 - Dec 10, 2011 om 16:36
50 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt een probleem tussen je laptop en je printer. Ik ga ervan uit dat je een draadloze printer hebt of een printer aangesloten op een andere computer die een netwerk verbinding heeft met je laptop. In het laatste geval kan het zijn dat je computer niet aanstaat of in slaapstand staat zodat de laptop je computer niet kan bereiken. In het eerste geval zou ik alle printers op je laptop verwijderen via start- printers en elke printer via de rechtermuisknop- verwijderen deleten. Dan opnieuw iets op je laptop gaan printen. De Laptop zoekt dan de juiste printer en vraagt of je die wil installeren. Je geeft daarvoor toestemming en volgens mij moet het probleem dan opgelost zijn. Als het goed is zoekt de laptop zelf wel de drivers voor je printer.
suc6

edwardus
door edwardus - Dec 10, 2011 om 19:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De HP deskjet F380 is voor zover mijn informatie klopt geen netwerkprinter, alleen USB. Misschien strekken de verbindingsproblemen die je had verder dan je dacht. Heb je al geprobeerd om de USB drivers te vervangen?
Je kunt bij Apparaatbeheer alle USB Root Hubs verwijderen en de pc opnieuw opstarten. Windows gaat dan zelf de drivers opnieuw toevoegen.

el
door elina_1 - Dec 10, 2011 om 21:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Erik 9472 en Eduardus,
Allereerst bedankt voor jullie tips. Ik maak gebruik van een laptop en een HP deskjet F380-printer, die verbonden is via een USB-poort. Ik maak dus geen gebruik van een netwerk.
Via configuratiebeheer/systeem/hardware/apparaatbeheer heb ik de installatie van de USB-hoofdhubs ongedaan gemaakt en heb daarna de laptop opnieuw opgestart. Helaas is hiermee het afdrukprobleem niet verholpen.
Elina

spooky01
door spooky01 - Dec 10, 2011 om 22:06
418 Antwoorden / 56 Vragen

bij mij was het probleem verholpen, nadat ik het vinkje bij printer offline gebruiken had uitgezet. veel succes

el
door elina_1 - Dec 11, 2011 om 09:07
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Spooky 01 en andere helpers,
Mijn printer heeft de status actief. Daar zit dus niet het probleem.
Elina

erik9472
door erik9472 - Dec 11, 2011 om 09:32
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga ervan uit dat je dus vanuit de internet browser niet kunt printen omdat dan je printer niet actief is. Je hebt de browser (IE) opnieuw geïnstalleerd. Heb je IE8 voor XP geïnstalleerd ? Voor XP is een speciale IEbrowser. http://verklein.me/ie8xp
De link heb ik verkleint, hij komt van de microsoft side. Misschien moet je die even installeren. Als het probleem er dan nog is ga ik passen ;)

el
door elina_1 - Dec 11, 2011 om 11:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Erik9472,
Ook na het opnieuw downloaden van I.E. via de door opgegeven site, lukt het me niet te printen via Word. Via Internet kan ik wel krantenartikelen printen. Veel kans zit het afdrukprobleem niet in de internetverbinding met de printer. Hartelijk dank voor jouw tips.
Elina

erik9472
door erik9472 - Dec 11, 2011 om 12:14
50 Antwoorden / 1 Vragen

Printen in word... welke word heb je 2003? ga naar bestand -afdrukken als ..of afdrukken... Je krijgt dan een schermpje waar je kunt kiezen voor hele pagina of selectie enz Boven aan staat een vakje met een printernaam. Staat daar de juiste printer aangegeven? wijzig dat eventueel. Dat is ook de reden dat je bij start-printers alle onnodige printers zou moeten verwijderen. Dan kan een programma nooit de verkeerde printer gaan gebruiken. Ik hoop op een beetje geluk voor je.
suc6
gr Erik

el
door elina_1 - Dec 11, 2011 om 12:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo helpers,
N.a.v. de reactie van Erik9472 kan ik melden, dat ik word 2003 gebruik van MS office 2003 professional NL. In het softwarevenster van printers en faxapparaten staat alleen mijn HP-printer vermeld. Wanneer ik via Word een bestand wil afdrukken, dan krijg ik in het afdrukvenster via de optie printer zoeken de medeling active directory niet actief. Zou daar het probleem kunnen zitten?
Elina

edwardus
door edwardus - Dec 11, 2011 om 12:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Staat je pc aangemeld in een domein of in een werkgroep?

erik9472
door erik9472 - Dec 11, 2011 om 13:00
50 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik in het schermpje kijk van afdrukken in word dan staat de status van mijn printer ook op niet actief. Als ik de op OK druk, dus ga afdrukken gaat de status wijzigen en de printer afdrukken. Dat laatste doet ie bij jou niet. Ga nog eens naar start-printers in het startmenu. Klik met de rechtermuisknop op je printer klik op eigenschappen van de printer. klik op tabblad poorten en kijk of daar een usbpoort voor de printer staat gevinkt. Andere vinkjes weghalen. Zet een vinkje bij ondersteuning in twee richtingen toestaan. tJa en dan zou het moeten werken.

edwardus
door edwardus - Dec 11, 2011 om 13:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 11 dec 2011, 12:59]Staat je pc aangemeld in een domein of in een werkgroep?

Laat maar zitten, dit is niet aan de orde. Mijn pc zit in een gewone werkgroep en zegt ook Active Directory niet beschikbaar als ik op Find Printer klik.

el
door elina_1 - Dec 11, 2011 om 16:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Erik9472 en andere helpers,
Ook deze tip uitgevoerd zonder resultaat. Ik dank allen hartelijk voor het geven van oplossingen.
Misschien wordt het tijd voor een nieuwe laptop met printer???? Succes allen met het computergebeuren. Ik sluit deze afdrukvraag af voor verdere reacties.
Elina

erik9472
door erik9472 - Dec 11, 2011 om 17:14
50 Antwoorden / 1 Vragen

De printer en laptop hebben toch altijd samengewerkt? Dan moet dat straks ook wel weer lukken. Het verbaast mij dat je wel vanuit de IE kunt printen en niet vanuit word. Je zou je printer nog eens opnieuw kunnen installeren. En dan pas de usbstekker erin stoppen als de wizard het aangeeft.